به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۵۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۸۳۷۵
دفاع نایب رییس اتاق بازرگانی ایران از دلار 3000توماني؛

سلطانی:حذف​ایران‌کد وشبنم​ درست​است

گروه اقتصادي:​ نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره‌ی نرخ ارز به معنی تثبیت آن بوده و به گفته‌ وی محدوده 3000 تومان برای نرخ ارز - حالا با 100 تومان بالاتر یا پایین‌تر - برای اقتصاد کشور مناسب است.
سلطانی:حذف​ایران‌کد وشبنم​ درست​است
پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان مطلب بالا تاکید کرد: تثبیت نرخ ارز بدین معنی است که قیمت‌ آن در یک محدوده‌ مشخص قرار گرفته و نوسان محدودی داشته باشد. وی گفت: نوسانات نرخ ارز نباید به نحوی باشد که تاثیر منفی روی فرآیند تجارت داشته باشد.به گفته نایب رییس اتاق بازرگانی ایران محدوده‌ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت برای نرخ ارز اعلام کرده مختص شرایط کنونی است. در شرایط فعلی مادامی که امکان فروش بیشتر نفت یا دسترسی به ارز حاصل از فروش نفت محدود است، می‌توان آن را برای نرخ ارز مناسب دانست.

وی در ادامه درباره‌ی جمع‌آوری طرح شبنم و ایران کد که از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است، اظهار کرد: این نوع سیاست‌گذاری‌ها نظیر ایجاد طرح شبنم و ایران کد که در نهایت باعث افزایش تشریفات فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، صرفا برای فعالان اقتصادی شفاف و قانونمند هزینه‌ها را افزایش داده و زمینه‌های بیشتری را در راستای فعالیت متخلفان فراهم می‌کند. سلطانی با تاکید بر این‌که هرچقدر هزینه‌های تجارت افزایش یابد جذابیت قاچاق افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تصمیم‌گیری برای حذف ایران کد و طرح شبنم بسیار درست بوده و ما باید به سمتی حرکت کنیم که موانع غیرفنی و غیرتعرفه‌ای را از سر مسیر تجارت برداشته و در نهایت قاچاق را کنترل و هزینه‌های نهایی را کاهش دهیم.
مرجع : ايسنا

یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۰:۴۰
آقای معاون وزیر ، فکر کنم شما هم صرافی دارید . نه ؟؟؟؟؟ (149185)