به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۸۵۴۱۸
انتقاد تند محمد یزدی از آملی لاریجانی، حسن روحانی و علوی بروجردی

به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند... از کجا آوردی ساختی؟

به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند... از کجا آوردی ساختی؟
گروه سیاسی: فرید مدرسی روزنامه نگار در کانال شخصی خود نوشت: آیت الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین و عضو فق‌های شورای نگهبان یکشنبه هفته گذشته با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم دیدار کرده است.

وی با انتقاد از آیت‌الله صادق لاریجانی‌آملی گفته است: هرچند در مساله‌ای نظر، ولی فقیه خلاف عقیده من باشد، موظفم که اطاعت کنم؛ چون ضررش کمتر از شکستن حرمت ولایت و حاکمیت است. فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! ... از کجا آوردی ساختی؟ به نوشته فرید مدرسی، آیت الله یزدی انتقادات تندی علیه رئیس جمهور کرده و ضمنا با انتقاد از یکی از علمای قم گفته است در برابر مرجع شدن وی خواهد ایستاد.

[خطاب به حسن روحانی:] چطور کسی که تنفیذ ولایت را دارد، جرأت کرده و کارهای خلاف امر رهبری را می‌کند؛ مثل مخالفت درباره فضای مجازی و... اگر نمیتوانی مملکت را اداره کنی، برو کنار. این برو کنار را چه کسی باید بگوید؛ در درجه اول حوزه باید بگوید. بعد از نظر قانونی باید دیوان عالی قضایی بگوید. بعدش هم مجلس بگوید ولی متأسفانه می‌بینیم مجلس هم وضعیت دیگری دارد!

[خطاب به محمدجواد علوی‌بروجردی:] بعضی اگر یک روزی رسما اعلام مرجعیت کنند، اگر زنده باشم، رسماً جلویش را می‌گیرم و اعلام رسمی هم می‌کنم؛ واقعا در حوزه چه کسی باید با این مساله برخورد کند؟! نوه مرجع بودن که دلیل شرعی برای مرجعیت نیست؛ کسی نگفته هرجا فلانی نوه مرجع شد، می‌تواند مرجع باشد؟ اگر کسی توان علمی او محرز نشود و وارد این عرصه شود، مجبور می‌شوم رسما اعلام کنم که ایشان حق ادعای مرجعیت ندارند؛ چون هیچ جایی توان علمی او را تایید نمی‌کند؟ مگر می‌شود هر روز یک نفر ادعای مرجعیت کند. اگر چنین فردی تابلو هم بزند، تابلویش را پایین می‌آوریم؛ هیچ تعارفی هم نداریم، چون مرجعیت نمی‌تواند بازیچه باشد.

چهار، پنج مرجع داریم که از طرق شرعی مرجع شده‌اند، کافی هستند. همه که نباید فقیه و مرجع بشوند... صیانت از مرجعیت باید رعایت شود، کمیسیون صیانت از مرجعیت مصوب جامعه مدرسین و مورد تایید پنج مرجع است که یکی از آنها مقام معظم رهبری است و حتی مراجع اخیر هم که فوت شدند، در آن زمان تایید کردند لذا پنج مرجع تایید کرده‌اند و هفت هشت عضو هم دارد... متاسفانه گرایش به عناوین، ظواهر و القاب [در حوزه] زیاد شده است؛ بعضی ضوابط حوزوی بزرگان زیر پا گذاشته شده است.

کارهایی که در بسیج اساتید انجام می‌دهید کارهای بسیار خوبی است. حوزه را شما به کمک اساتید انقلابی که بعضی‌شان را می‌شناسم، می‌توانید کمک بدهید و به کمک اینها نگذارید حاکمیت آهسته آهسته تحت‌الشعاع قرار گیرد. نگذارید حکومت اسلامی تضعیف شود و حوزه یک حوزه مخالف حکومت که نه؛ بلکه حتی بی‌تفاوت نسبت به حکومت بشود. حوزه باید بهترین و بیشترین پشتیبان حاکمیت باشد.

بیانیه جامعه مدرسین درباره اظهارات آیت‌الله یزدی
فارس نوشت: مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین گفت: متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و صرفاً محتوایی مورد تأیید است که در پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین منتشر شده باشد. حجّت‌الاسلام حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منتسب شده است، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطّلاع‌رسانی این تشکل است. وی تصریح کرد: سخنانی که امروز در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین است.