به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۱۸۵۴۳۵

ناامیدکننده‌ترین فیلمی که در تابستان اکران شد

گروه فرهنگ و هنر: «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» نه‌تنها نتوانست مطابق با آنچه واقعاً انتظار می‌رفت عمل کند، در بازار فروش هم میان رقیبان موفق نبود.
ناامیدکننده‌ترین فیلمی که در تابستان اکران شد
 در تابستان ۲۰۱۹ تعدادی از مهم‌ترین بلاک‎باسترهای سال منتشر شدند و در میان آن‌ها ناامیدکننده‌ترین بلاک‎باستر، فیلم «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» (Men In Black: International) بود. در فصل تابستان استودیوها معمولاً بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم‌های خود را منتشر می‌کنند. تابستان سینمایی امسال با انتشار فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) آغاز شد.کمپانی دیزنی با انتشار فیلم‌هایی همچون «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home)، «علاءالدین» (Aladdin) و «شیر شاه» (The Lion King) که هرکدام به‌تنهایی بیش از یک میلیارد دلار فروش داشتند، عملکرد شگفت‌انگیزی داشت. همچنین در تابستان فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد.به گزارش سی نما، امسال به جز فیلم‌های منتشرشده از کمپانی دیزنی، فیلم‌هایی همچون «گودزیلا: سلطان هیولاها» (Godzilla: King of the Monsters) و «مردان ایکس: دارک فینکس» (X-Men: Dark Phoenix) نیز منتشر شدند که مورد دوم یکی از بدترین فیلم‌های بلاک‎باستری در فصل تابستان در کنار فیلم‌های ضعیفی همچون «شفت» (Shaft) و «فریب کاری» (The Hustle) بود اما در صورتی که سطح انتظار زیادی نداشته باشیم می‌توان گفت همچنان هیچ‌یک از این فیلم‌ها ناامیدکننده نبودند.

پس از «مردان سیاه‌پوش ۳» که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد تا امروز شاهد فیلمی از این مجموعه نبودیم. تیم مردان سیاه‌پوش در سازمان MIB آن‌قدر در سرتاسر جهان گسترش‌یافته که از نظر تئوریک انتظار داریم فیلم به ماجراهای بیشتری بپردازد و تنها یک ریبوت نباشد. «اف. گری گری» کارگردان فیلم «سرنوشت خشمگین» (The Fate of the Furious)، در این فیلم نیز به‌عنوان کارگردان حضور داشت. نوشتن فیلم‌نامه نیز بر عهده «ارت مارکوم» و «مت هالووی» بود که پیش از این به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس در فیلم «مرد آهنی» (Iron Man) حضور داشتند.«کریس همسورث» و «تسا تامپسون» که در فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» نیز حضور داشتند در کنار هم ایفای نقش کردند. این دو بازیگر با وجود ارتباط خوبی که با یکدیگر دارند و استعدادهای شخصی خودشان باید می‌توانستند نقش زوج قبلی سازمان MIB یعنی «ویل اسمیت» و «تامی لی جونز» را به شیوه‌ای مدرن و عالی ارائه دهند، اگرچه ناعادلانه است که بگوییم کسی انتظار دارد «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» به یک شاهکار یا بهترین فیلم تابستان تبدیل شود.
با توجه به فیلم‌های قبلی از این مجموعه ما تنها انتظار داریم شاهد یک فیلم خنده‌دار و سرگرم‌کننده تابستانی باشیم. در عوض شاهد ضعیف‌ترین و فراموش‌شدنی‌ترین بلاک‎باستر در سال‌های اخیر بودیم. حتی «کریس همسورث» و «تسا تامپسون» که پیش از این در فیلم «ثور: رگنراک» (Thor: Ragnarok) حضوری درخشان و موفقیت‌آمیز داشتند در بازسازی نقش زوج قبلی سازمان MIB شکست‌خورده‌اند. در فیلم تنها شاهد توالی صحنه‌های اکشن کسل‌کننده هستیم و هیچ‌کدام از صحنه‌ها طنزهای ۲۰ سال پیش را در خود ندارند.
«مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» نه‌تنها نتوانست مطابق با آنچه واقعاً انتظار می‌رفت عمل کند، در بازار فروش هم میان رقیبان موفق نبود. فیلم‌های بدتری هم در تابستان ۲۰۱۹ منتشر شدند، اما حداقل آن‌ها به‌قدری بد بودند که خاطره‌انگیز شوند. «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» علیرغم ستاره‌هایی که در آن حضور دارد و تلاش برای ساختن داستانی پیچیده و اکشنی پرقدرت موفق نبود. بسیار دشوار است که پس از دیدن فیلم بتوانید چیزی را به خاطر بسپارید. همین موضوع «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» را به ناامیدکننده‌ترین فیلم تابستان ۲۰۱۹ تبدیل کرده است.
مرجع : ایران آرت
برچسب ها: اکران فیلم