به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۱۸۵۷۵
سازمان عفو بين‌الملل در بيانيه‌اي اعلام كرد:

عربستان در زمينه حقوق‌بشر جنايتکارست

گروه بين الملل: سازمان عفو بين‌الملل در بيانيه‌اي با اعلام اين که وضعيت حقوق بشر در عربستان بهبود نيافته، اقدامات ناقض حقوق بشر در اين کشور را محکوم و محاکمه هرچه سريعتر مقامات رياض را خواستار شد.
عربستان در زمينه حقوق‌بشر جنايتکارست
عفو بين‌الملل در بياينه‌اي ضمن محکوم کردن اقدامات ناقض حقوق بشر در عربستان اعلام کرد: عربستان همواره در وفاي به وعده‌هايش درخصوص بهبود اوضاع حقوق بشر در اين کشور کوتاهي کوتاهي کرده است. فيليپ لوتر، مدير امور خاورميانه و شمال آفريقا عفو بين‌الملل عنوان داشت: وضعيت حقوق بشر در عربستان بهبود نيافته است. وعده‌هاي عربستان سعودي به مثابه حباب‌هايي روي آب هستند که خيلي زود از بين مي‌روند و اين کشور همواره در پي نفوذ سياسي و اقتصادي خود است تا توجه جامعه جهاني را از انتقاد از کارنامه سياه اين کشور در نقض قوانين حقوق بشر منحرف کند. وي افزود: عربستان همواره از اجراي توصيه‌هاي شوراي حقوق بشر سازمان ملل در عرصه حقوق بشر ممانعت کرده است و نه تنها از عمل به اين تعهدات و بهبود شرايط نامطلوب انساني در اين کشور شانه خالي کرده است بلکه ميزان اقدامات سرکوب‌گرانه خود را افزايش داده است. لوتر ادامه داد: چهار سال قبل ديپلمات‌هاي عربستاني به ژنو رفته و برخي از توصيه‌هاي شوراي حقوق بشر سازمان ملل را درباره اوضاع حقوق بشر در اين کشور دريافت کردند، اما از آن زمان تاکنون مقامات عربستان نه تنها از چنين اقداماتي دست نکشيده‌اند بلکه حتي از مرز سرکوبگري هم تجاوز کرده‌اند.

لوتر جامعه بين‌المللي را به محاکمه مقامات عربستان به دليل دستگيري، شکنجه و زنداني کردن فعالان اين کشور خواستار شد.
در گزارشي که توسط عفو بين‌الملل تهيه شده، آمده است که پيشتر دادگاهي در عربستان دو تن از موسسان ‌جمعيتفعال در حقوق مدني و نظامي‌ در عربستان را به 10 و 11 سال زندان محکوم کرد و همچنين اين دو فعال عربستاني پس از آزادي‌شان تا 10 سال ممنوع‌السفر شدند. علاوه بر اين دادگاه اين گروه را ممنوع‌الفعاليت و دارايي‌هاي آن را مصادره کرده و تمام صفحاتشان را در پايگاه‌هاي اجتماعي بست. لوتر در ادامه آزادي هرچه سريعتر و بي‌قيد وشرط زندانيان سياسي عربستان را خواستار شد و اعلام کرد که فعاليت صلح آميز آنان عليه نقض حقوق بشر شايسته تقدير است نه مجازات. وي همچنين تاکيد کرد: جنايتکار اصلي دولت عربستان است نه فعالان عربستاني. عفو بين‌الملل در گزارش خود به برخي شيوه‌هاي شکنجه زندانيان در عربستان از جمله لگد مال کردن، با چوب و عصا حمله کردن، بستن پاها به سقف زندان، حمله کردن با شوکر و محروم کردن زندانيان از خواب و مجبور کردن آن‌ها به ماندن در زندان‌هاي سرد اشاره و اعلام کرد که مقامات عربستاني اقدامات ناقض حقوق بشر زيادي از جمله تبعيض عليه زنان در قانون کار، بدرفتاري با کارگران مهاجر، تبعيض عليه اقليت‌ها، اعتراف گرفتن با شکنجه‌ و ديگر بدرفتاري‌ها را مرتکب شده‌اند.

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۲۱:۳۳
هر جا قدرت بدون کنترل باشه همینه. قدرت مطلقه فساد میاره......... (151626)