به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۱۸۵۸۶۵
سازمان ملل متحد:

روسیه، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی سوریه را هم بمباران می‌کند!

گروه بین‌الملل: سازمان ملل متحد اعلام کرد: در سیاست کاملا هدفمند توسط نظامیان و نیروی هوایی روسیه، همچون موارد سابق در حلب، غوطه، حما و ... بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مراکز درمانی و مدارس در ادلب نیز هدف حملات هوایی هدفمند جنگنده‌های سوریه و روسیه قرار گرفته‌اند که در اثر این بمباران‌ها کاملا نابود شده‌اند.
روسیه، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی سوریه را هم بمباران می‌کند!
سازمان ملل متحد در گزارش‌هایی که از اوضاع ادلب منتشر کرده از حمله گسترده نیروهای نظامی روسیه و سوریه به مدارس و بیمارستان‌های ادلب خبر داده است. دولت سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش روسیه از اواخر ماه آوریل حملات گسترده خود به استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه را آغاز کرد. بر اساس اطلاعاتی که وزارت عمران و توسعه آلمان در اختیار خبرگزاری این کشور قرار داده است، در جریان حملات هوایی به ادلب، شش کلینیک و مرکز درمانی که با پشتیبانی آلمان در منطقه اداره می‌شود نیز آسیب دیده یا کاملا تخریب شده‌اند. وزارت امور خارجه آلمان نیز خبر آسیب دیدن این مراکز درمانی را تایید کرده است. افزون بر آن گفته شده است که چهار آمبولانس و ۱۲ مرکز درمانی وابسته به نیروهای امدادی "کلاه‌ سفیدها" نیز هدف این بمباران‌ها بوده‌اند. این سازمان امدادگر نیز از حمایت و پشتیبانی آلمان برخوردار است. وزارت عمران آلمان نیز اعلام کرده است که یک مدرسه نیز که با پشتیبانی این وزارتخانه در ادلب ایجاد شده بود، در اثر این بمباران‌ها کاملا نابود شده است.

حملات هدفمند به مراکز درمانی و مدارس
سازمان امدادی "مالتیزر اینترنشنال" اعلام کرده است که تنها ظرف ماه گذشته، دو بار بیمارستانی در منطقه کفرنبل هدف حمله هوایی قرار گرفته است. این بیمارستان نیز از جمله مراکزی است که با کمک آلمان ایجاد شده است. بیمارستان یاد شده تنها مرکز جراجی در شعاع ۵۰ کیلومتری ادلب است. این بیمارستان پس از این حملات هوایی برای مدت دو هفته کاملا تعطیل شده و پس از آن فعالیت این بیمارستان محدود به موارد اضطراری شده است. شهر ادلب و حومه آن از آغاز جنگ هشت ساله داخلی سوریه، بزرگترین مرکز تحت کنترل شورشیان سوریه بوده است.
به علت حمایت ترکیه از شورشیان در ادلب، روسیه و سوریه این منطقه را به عنوان منطقه عاری از تنش اعلام کرده بودند. اما نیروهای نظامی وابسته به ارتش سوریه در ماه آوریل سال جاری حملات خود را به شورشیان در این منطقه از سر گرفتند و حتی موفق شدند شهر مهم خان شیخون را نیز ظرف روزهای گذشته به تصرف خود درآورند.

حمایت آلمان از مردم ادلب
دولت آلمان برای تامین نیازهای انسانی ساکنان ادلب و به‌ویژه برای مداوای مجروحان و بیماران در این استان اعلام آمادگی کرده است. در همین رابطه، وزارت امور خارجه آلمان در سال جاری میلادی ۳۶ میلیون یورو کمک برای پشتیبانی از مراکز درمانی ادلب اختصاص داده است. افزون بر آن، وزارت عمران و توسعه آلمان نیز در سال جاری کمکی معادل ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو برای این منطقه پیش بینی کرده است که یک سوم این مبلغ از سوی کشورهای دیگر تامین خواهد شد. وضعیت زندگی مردم در ادلب بسیار اسفناک گزارش شده است. تنها پس از زمان شروع حملات گسترده ارتش سوریه در ماه آوریل به این سو، بیش از ۵۷۰ هزار نفر آواره شده‌اند. بر اساس ارزیابی‌ها، حدود سه میلیون نفر در این استان زندگی می‌کنند. 
برچسب ها: سوریه