به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۱۸۷۱۱

ایران: خالد مشعل فعلا به تهران نیاید

گروه سياسي: یک روزنامه چاپ لندن نوشت: ایران با سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران در مقطع زمانی کنونی مخالفت کرده است.
به گزارش عصر ایران، روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن به نقل از یک مقام مسؤول در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نوشت: ایران با سفر خالد مشعل به تهران مخالفت کرده و خواستار انجام این سفر در زمان دیگری شده است. این مقام مسؤول که نام خود را بیان نکرده اضافه کرد: مقامات ایران گفته اند که به دلیل داشتن مشغله کاری، خواستار انجام این سفر در زمان دیگری هستند. مقامات ایرانی به طور کامل با انجام این سفر مخالفت نکرده اند.

پیش از این شماری از مقامات حماس از سفر خالد مشعل به تهران در آینده ای بسیار نزدیک خبر داده بودند. خالد مشعل در دو و نیم سال گذشته تاکنون سفری به تهران نداشته است.  از زمان آغاز بحران و ناآرامی های داخلی و خشونت بار در سوریه در فروردین 1390 تاکنون روابط ایران و حماس به سردی گرایید. ایران به طور جدی در بحران داخلی سوریه، از حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مقابل مخالفان حمایت می کند. این در حالی است که حماس در ابتدا سکوت و سپس به حمایت علنی از مخالفان اسد پرداخت.

همچنین تا قبل از آغاز جنگ داخلی در سوریه، دفتر مرکزی حماس در دمشق قرار داشت و خالد مشعل و دیگر رهبران حماس نیز در سوریه مستقر بودند اما با آغاز بحران در سوریه، دفتر سیاسی حماس و خالد مشعل به دوحه قطر منتقل شدند. در مدت 30 ماه گذشته همزمان با سردی در روابط حماس و تهران، روابط حماس با قطر و ترکیه به شدت گرم شد.

احمد یوسف از رهبران حماس در منطقه غزه نیز گفت به تازگی هیاتی از حماس به تهران سفر محرمانه ای داشت تا ضمن گفتگو با مقامات ایرانی برای نزدیکی روابط و دور کردن اختلافات میان دوطرف، مقدمات سفر خالد مشعل به تهران را فراهم کند اما مقامات ایرانی با انجام سفر خالد مشعل در مقطع کنونی مخالفت کرده اند. یوسف گفت: قرار بود خالد مشعل به تهران سفر کند اما این سفر عملی نشد زیرا مقامات ایرانی مشغول پرونده سوریه و بازسازی روابط با جامعه بین المللی بودند. حماس و مشعل می توانند منتظر بمانند تا زمانی که برخی پرونده های ویژه در روابط ایران و آمریکا و اروپا به نتیجه برسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۲۸
آره خالد جون. فعلا نیا قوربونت. ما فعلا سرمون شلوغه نمیتونیم درست و حسابی جیبتو پر کنیم. (153327)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۴۲
آره فعلا نیا ! به این میگن دیپلماسی مقتدرانه نه آن دیپلماسی منفعلانه و پرحرف و بی عمل هشت سال گذشته! ضمنا حماس که با دوری از ایران و سوریه و حزب الله خوابهای خرگوشی زیادی دیده بود حال با به زباله دانی تاریخ پیوستن دیکتاتوری مرسی در مصر و انفعال و سرخوردگی شدیدقطر و عربستان و ترکیه از روابط رو به رشد ایران و غرب باید حالا حالاها امتیاز بدهد و التماس کند تا دوباره عفو شود (153445)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۳:۵۳
هنوز مقداریشون تو ایران هستند.همان هایی که منفی میدهند! (153470)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۱:۲۲
شما هم مثل اینکه در جریان نیستی چرا گفتن نیا
اومده منت کشی واسه بخشش
لامصب به جایی رسونده بود چند ماه پیش کار رو بعید نبود حمله کنه به حزب الله از غزه با مرسی جونش (153520)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۱:۲۱
شما مثل اینکه تو باغ نیستی (153518)
نفرین به سیاست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۱:۲۲
بله...این همه پول و ثروت و دست عسلی تو دهن ایشون کردیم و ااینها گاز گرفتند و از حسن نیت ما سواستفاده کردند و در مواقع حساس ما رو تنها گذاشتند...قابل توجه احمدی نژاد که میرفت لبنان و هند...دیدید که تو چندتا قطعنامه مهم مارو تنها گذاشتند...ننگتان باد (153519)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۲۸
دم حماس گرم!!!
این همه خرجشون کردیم حالا به همین راحتی به خاطر منافع خودشون ما رو دور زدن دمشون گرم نه بخاطر بی وفایی به ما بلکه بخاطر اینکه دنبال منافع خودشونن (153328)
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۷:۵۲
فعلا که دارن خون گریه میکنن با اون مرسی جوگیر که فکر میکرد واسه خودش کسیه ولی . . . عقل نداشت (206752)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۳۵
لعنت برخائنین، همین آقا با سپاه ایران در سوریه می جنگد و حمایت از کسانی می کند که خواهان تخریب حرم حضرت زینب است حالا چی شده که میخواد بیاد ایران (153332)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۳۹
این جنبش حماس و سرکردگانش فقط به دنبال پول و چند دقیقه ای مطرح شدن در رسانه ها هستند.نباید به اسرائیلی ها بهانه داد و الان که ایران در تلاش است چهره بین المللی خود را بازسازی کند،خالد مشعل را به ایران راه داد.(البته امیدوارم که هیچ وقت دیگه ایران پیداش نشود.)
در مورد موضع خالد مشعل درباره بحران سوریه هم دیگه اون موضع سرسختانه در برابر حکومت سوریه را ندارند و خالد مشعل مخالفان سوری رو در یک سخنرانی محکوم کرده بود !
که البته این موضع خالد مشعل با واکنش مخالفان سوری و ارتش اسلام به فرماندهی محمدزهران علوش هم مواجهه شده و ارتش اسلام از سخنان خالد مشعل انتقاد کرده است. (153335)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۴۹
ما خالد مشعل می خوایم یالا (153340)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۵۷
اینها ابن الوقتند (153344)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۰۱
چه شد؟ دیگه داداش رجب اردو غان و امیرک کشور نخودی قطر و اخوی مرسی چیزی نمیدن؟ می گفت که ترکیه الگوی جهان اسلام است! این طرف ها خالد جان؟ راه گم کردی! (153345)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۰۱
تجربه نشان داده به گروههای فلسطینی مثل حماس نمی توان اطمینان داشت. این ها با اینکه نمک ما را خورده اند به ما از پشت خنجر زده اند ودر مواقع حساس ایران را تنها گذاشتند و خیانت کردند.
واقعا جالب است که در سه چهار میلیون جمعیت چندین گروه هستند که حتی روی یک هدف مشترک نمی توانند به توافق برسند و پس از 60 سال همچنان با همدیگر جنگ دارند.
همانطور که امام صادق فرمودند مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود و ما باید دور این گروه های فلسطینی برای همیشه خط بکشیم و کاری به کار آنها نداشته باشیم.
خلایق هر چه لایق! (153346)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۰۰:۱۶
با احترام به نظر جنابعالی . باید توجه داشته باشیم علیرغم کم لطفی ها ونمکدان شکنی های برخی گروه های فلسطینی الان چه بخواهیم چه نخواهیم فلسطین وسوریه خط مقدم جبهه ما هستند واین یک واقعیت است. ما اگر صدها توافق هسته ای وغیر هسته ای با غرب بکنیم اسرائیل همچنان دشمن ماست چون این مسئله ریشه ای است. مثل کینه دیرینه عرب وعجم. کنار آمدن با این ابله ها بهتر از خالی گذاشتن این جبهه و سپردن آن به اسرائیل است لذا باید پذیرفت الان بهترین چاره تقویت جبهه مان است چراکه مسلما همه ما می دانیم پس از موفقیت اسرائیل و عربستان در سوریه هدف بعدی یقینا ما هستیم واز الان هم چیدمان نیروها، اعمال سیاست ها و رویکرد بین المللی دشمنان ما بر همین پایه استوار شده است. امروز زمان آن نیست که انتقاد کنیم چرا حمایت کردیم چرا پول دادیم و چراهای دیگر چون بهرحال کار تمام شده تلقی می شود وناخودآگاه باید این مسیر را ادامه دهیم زیرا بازگشت از این راه یقینا ارزش هویت غیرت ومردانگی ما را تحت الشعاع قرار می دهد ضمن آنکه مستندات فعلی نشان می دهد دشمنان ما بویژه عربستان...دست در دست هم در حال طراحی واجرای حمله به ایران هستند وآن وقت دیگر اصولگرا واصلاح طلب و سیاسی وعامی و... نداریم و وارد جنگ تمام عیار خواهیم شد. ومتاسفانه این قضیه درحال رخ دادن است. وحدت همه گروه ها دراین زمان بهترین درمان وپیشگیری از بروز فاجعه است. امید وارم آقایانی که دم از سیاست و بازی های سیاسی می زنند کمی به فکر مردم بوده ودست از لجبازی های بچگانه علیه هم بردارند. (183354)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۳۹
حماس در قضیه سوریه نشون داد چقدر نمک نشناسه... (153356)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۴۴
برید استقبالش این همونیه که برادر سنیش مرسی رو به ما ترجیح داد (153364)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۵۰
از ایران بعید بود چنین کاری خخخخخ (153370)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۵۲
اورین.....اصلا لزومی نداره ایشون به ایران بیان.
ما خودمون کم بدبختی نداریم (153372)
هادی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۰:۲۷
داریم منافع مردم عزیز ایران را حرام چه بیمعرفت هایی میکنیم.....
زمان جنگ 22 روزه ایران از حماس دفاع میکرد یا ترکیه و قطر!!!!!
به دوتا جماعت نباید اعتماد کرد : یکی "روسها "یکی ام "عرب ها "..البته عرب های خوزستانی خودمون مثل اونا نامرد نیستن با اونا فرق دارن...با مرام هستند (153381)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۱:۴۰
مرسی! کاملا موافقم! (153400)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۰:۳۲
اگر این خبر درست باشه مسولین بهترین کار را کردند (153385)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۰:۳۳
بذارین یه چند سال پشت در بمونه تا بدونه دنیا چه خبره تازه اول آوارگی شونه! (153386)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۱:۴۲
بگذار برای همیشه پشت در بمونه!
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش!
اینها صد بار دیگه هم امتحان معرفت بدن ردن! (153401)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۰:۴۴
بله!نکته ی جالبی بود!با موشکایی ما تا الان چیزی به اسم فلسطیح وجود داره اون وقت ... (153388)
Sadegh
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۱:۰۱
ما ایرانیها سی وچهار سال است که منافع ملی خود را به خاطر آرمان فلسطینیها زیر پا گذشته ایم . آنوقت عربها از ملتهایشان گرفته تا دولتهایشان به انحاء مختلف در این دوران به ایران و ایرانیها خیانت کردند. چرا؟ (153390)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۲۸
خالد مشعل بیاد تهران ولی الان نه
صد سال سیاه دیگه بیاد (153432)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۳:۴۹
منافع ملي از هر چيزي مهمتره،مسأله اي كه خالد هم فهميد ولي بعضي مسؤلين ما نفهميدن! (153468)
بی بضاعت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۰:۳۱
تمامی مسئولین در سراسر جهان همیشه منافع ملی خودشان را درنظر میگیرن وروابط خودشان را با دیگر کشورها بر پایه همین اصل استوار می کنند ودر این میان تنها کشوری که از این اصل پیروی نکرده ما بودیم ودر این چند سال گذشته اول منافع حماس و حزب الله بر ما ارجح بوده بعدمنافع مردم ایران امیدوارم این رفتار حماس درس عبرتی برای ما باشه (153482)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۸:۵۴
ممکنه مشعلش را خاموش کنیم!! هر وقت پول ندارند ما برادریم!! (153604)
ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۹:۱۵
راهش ندید آدمای کثیفی هستند دست اسرائیل را از پشت بستند (153615)
منئ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۱۴
هیچ وقت نیایید. . . . (153938)