به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۱۸۷۶۰۸

تشخیص اوتیسم در زنان مشکل‌تر است

گروه علمی: پژوهشگران در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند تشخیص اوتیسم در زنان مشکل‌تر است زیرا آنها بیشتر از مردان سعی در پنهان کردن علائم این بیماری دارند.
تشخیص اوتیسم در زنان مشکل‌تر است
پژوهشگران "کالج دانشگاهی لندن" در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند که پدیده‌ای موسوم به "استتار اجتماعی"(social camouflaging) موضوعی است که سبب می‌شود تشخیص اوتیسم در زنان برای پزشکان سخت‌تر شود.به گفته محققان، تشخیص اوتیسم در  زنان ممکن است سخت‌تر باشد؛ زیرا آنها نسبت به مردان بیشتر سعی در پنهان کردن اوتیسم دارند.اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است. این اختلال ذهنی سبب مشکل در ارتباطات کلامی و غیرکلامی و تعاملات اجتماعی می‌شود و ارتباط چشمی و کلامی با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌کند.این نتایج براساس یک نظرسنجی آنلاین است که در آن پژوهشگران اطلاعاتی را در مورد تاکتیک استتار از زنان بزرگسال مبتلا به اوتیسم و غیر اوتیسم جمع‌آوری کردند. پژوهشگران طی این مطالعه دریافتند تفاوتی در رفتار بین افراد مبتلا به اوتیسم و افراد غیر اوتیسمی وجود ندارد و پس از آن دریافتند زنان اوتیسمی علائم خاصی از خود نشان نمی‌دهند.

به گفته محققان روش‌های استتار شامل برقراری تماس بهتر چشمی و جلوگیری از انجام حرکاتی مانند لرزش دست‌ها که افراد مبتلا به اوتیسم انجام می‌دهند، است.پژوهشگران بر این باورند که "تقلید" سبب ایجاد این موضوع شده است چرا که افراد مبتلا به اوتیسم با مشاهده افراد غیر اوتیسمی و سالم سعی می‌کنند همانند آنها رفتار کنند.دکتر "ویل مندی"(Will Mandy) از کالج دانشگاهی لندن در گفتگو با گاردین گفت: کپی کردن ژست‌ها و رفتارهای افراد عادی چیزی است که در زنان مبتلا به اوتیسم مشاهده می‌شود، اما این موضوع نگران‌کننده است. چرا که در این صورت پزشکان براحتی نمی‌توانند اوتیسم را تشخیص دهند.تحقیقات بیشتر در مورد "استتار اجتماعی" نه تنها درک پژوهشگران درباره این بیماری را ارتقا می‌دهد؛ بلکه به پزشکان کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن این موضوعات بتوانند تشخیص دقیق‌تری داشته باشند.یافته‌های این مطاله در مجله "Autism" منتشر و در فستیوال علوم بریتانیا ارائه شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اوتیسم