به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۱۸۷۶۹۶

بازار بورس کاهشی شد

گروه اقتصادی: علیرغم کانال‌شکنی نماگر اصلی بورس در روز گذشته، فعالان بازار سرمایه امروز شاهد افت شاخص بودند و رشد عرضه در برخی از نمادهای شاخص‌ساز و بزرگ مشهود بود.
بازار بورس کاهشی شد
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با روند کاهشی روبرو شد و ۲۰۶۴ واحد پایین رفت. به این ترتیب این شاخص در تراز ۳۰۲ هزار و ۳۹۵ واحدی فرود آمد.این در حالی است که روز گذشته شاخص کل بورس با رشد بیش از ۴۵۰۰ واحد توانسته بود برای اولین بار کانال ۳۰۰ هزار واحدی را بشکند و رکوردی تاریخی به ثبت برساند.اما افزایش تقاضا در برخی از نمادهای کوچک سبب شد که شاخص کل هم وزن امروز نیز روند افزایشی را طی کند و با ۵۱ واحد رشد روبرو شود. به این ترتیب این شاخص در تراز ۸۵ هزار و ۲۵۸ واحدی ایستاد.گروه مپنا به تنهایی ۳۵۹ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشت و پس از آن صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادر ملو بیشترین تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.در عین حال ایران خودرو، بانک پارسیان و بانک صادرات ایران به ترتیب ۱۱۶، ۹۲ و ۷۶ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌ها داشتند.در گروه خودرو روز گذشته بیشتر نمادها توانستند بیش از چهار درصد رشد قیمت را به ثبت برساندند. امروز نیز برخی از نمادهای تاثیرگذار این روند را ادامه دادند؛ هر چند که کمتر از نیمی از سهم‌های خودرویی نیز امروز تا سقف سه درصد کاهش قیمت را شاهد بودند.در این گروه بیش از یک میلیارد سهم واوراق مالی به ارزش ۳۹۷ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و به این ترتیب بیشترین ارزش معاملات ازآن خودرویی‌ها شد.

بانکی‌ها که روز گذشته بیشترین ارزش معاملات را داشتند، امروز در جایگاه دوم از لحاظ ارزش معاملات ایستادند؛ به طوری که ۲.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۴۲ میلیارد تومان در این گروه داد و ستد شد.امروز تعدادی از نمادها در گروه فرآورده‌های نفتی کمتر از یک درصد رشد قیمت را شاهد بودند و دو نماد سرمایه‌گذاری صنعت نفت و پالایش نفت لاوان توانستند بیش از سه درصد رشد کند. در این گروه ۷۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۲ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.در بورس تهران ۱۷۰ سهم با رشد قیمت و ۱۷۱ سهم با افت قیمت روبرو شد. در عین حال در فرابورس ایران ۱۰۵ سهم با رشد قیمت همراه بود و ۸۸ سهم افت قیمت داشت.ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۳۰۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به رقم عدد ۶۲۷ هزار و ۹۸۲ رسید.آیفکس نیز با ۱۱.۴۳ واحد رشد عدد ۳۹۳۰ را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به نزدیک ۸۶۷ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات نیز عدد یک میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سرگذاشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس