به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۱۸۸۱۳۹

قیمت سکه، طلا و ارز در روز شنبه

گروه اقتصادی: قیمت سکه و طلا در بازار پس از چند هفته کاهش هفتگی متوالی، این بار نخستین روز کاری را با افزایش اندک نسبت به روز مشابه هفته گذشته آغاز کرد؛ این درحالی است که بازار ارز همچنان با ثبات به کار خود ادامه می‌دهد.
قیمت سکه، طلا و ارز در روز شنبه
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۴۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۰۰ هزار تومان است.همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۵۱۷ دلار رسیده است.

قیمت ارز ثابت ماند
از سوی دیگر در بازار ارز، قیمت ارز نسبت به چند روز گذشته با ثبات همراه بود.این روزها آرامش خاصی بر بازار ارز حکم‌فرماست؛ به طوریکه مدتی است قیمت‌ها در این بازار تغییرات چشم‌گیری نداشته است. بر همین اساس بانک‌ها امروز (۳۰ شهریور) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۳۰۲ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۵۲۰ تومان می‌خرند.قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۴ هزار و ۱۴۶ تومان است.

ارز مسافرتی ۱۳۰۰۰ تومان شد
قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۶۹۴ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد.نرخ ارز در صرافی‌های بانکاما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز قیمت خرید دلار را ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشته است.این صرافی‌ها امروز هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان می‌خرند و ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان می‌فروشند.
مرجع : ایسنا