به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۱۹۰۰۴۸

دومین گوشی تاشو ماه جاری به بازار می‌آید

گروه فناوری: با گذشت یک ماه از عرضه نمایشگر تاشوی گلکسی فولد، هوآوی دومین مدل از این نوع از گوشی‌ها را تا پیش از پایان ماه جاری میلادی به بازار عرضه می‌کند.
دومین گوشی تاشو ماه جاری به بازار می‌آید
اگرچه به تدریج از تمرکز خبری بر روی گلکسی فولد سامسونگ کاسته می‌شود اما در چند هفته آتی بار دیگر شاهد بازگشت توجهات به سمت گوشی‌های تاشو خواهیم بود. دومین گوشی تاشوی جهان هنوز به بازار عرضه نشده و خبرها حاکی از آن است که کمپانی هوآوی تا پیش از پایان ماه جاری این کار را انجام خواهد داد.در صورتی که اخبار درز پیدا کرده صحت داشته باشند، گوشی تاشوی میت ایکس هوآوی با تغییرات کلیدی نسبت به طرح اولیه کمپانی عرضه خواهد شد.نمایشگر این گوشی هوشمند همچنان از بیرون به داخل تا خواهد شد. با توجه به حساسیت صفحه نمایش این مدل و تجربیات تلخ سامسونگ در این باره، انتظار می‌رفت تا هوآوی طراحی اولیه گوشی تاشوی خود را تغییر دهد اما این شرکت سهولت استفاده از صفحه نمایش و صرفه جویی در استفاده از تنها یک نمایشگر را اولویت خود قرار داده تا ببینیم چه چیزی برای تقویت این قطعه شکننده تغییر کرده است.

یکی از تغییرات واقعی اعمال شده در مدل اصلاح شده میت ایکس به سیستم داخلی آن مربوط می‌شود که پیش‌تر نیز به آن اشاره شده بود. در میت ایکسی که پایان ماه اکتبر (آبان) به بازار می‌آید، به جای پردازنده کرین ۹۸۰ از پردازنده کرین ۹۹۰ استفاده شده است. با توجه به این که این مدل از گوشی‌های هوآوی به هرحال از زمانی که مقرر شده بود دیرتر عرضه می‌شود، ممکن است شرکت سازنده آن را به پردازنده‌ای سریع‌تر و یک مودم ۵G کارآمدتر مجهز کند.در ویدئوی افشا شده از میت ایکس جدید، دکمه‌ای به چشم می‌خورد که با استفاده از آن می‌توان تای گوشی را باز کرد. این تغییر که پیش‌تر به آن اشاره شده بود احتمالا با هدف جلوگیری از فشار بیش از اندازه برای باز کردن نمایشگر تاشو اعمال شده است.حال این که این دکمه تا چه مدت عمر خواهد کرد، خود مسأله دیگری است.میت ایکس هوآوی در بازارهای چین عرضه می‌شود و در مورد عرضه آن به بازارهای جهانی سخنی به میان نیامده است.
مرجع : ایرنا