به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۹۰۱۲۸

گوشی‌های جدید گوگل رادار دارند

گروه فناوری: گفته می‌شود گوشی‌های هوشمند پرچمدار جدید گوگل که دیشب معرفی شدند، دارای رادار هستند که موجب بهبود "ژست‌های هوایی" (واکنش گوشی به حرکات دست از راه دور و بدون لمس صفحه) و تسریع باز شدن قفل گوشی با فناوری تشخیص چهره خواهد شد.
گوشی‌های جدید گوگل رادار دارند
گوگل سرانجام گوشی‌های هوشمند پرچمدار ۲۰۱۹ خود یعنی Pixel ۴ و Pixel ۴ XL را در رویداد خود رونمایی کرد. این دو دستگاه جدید با رنگ‌های جدید و برخی از ویژگی‌های خارق العاده عکاسی معرفی شده‌اند.مدت‌ها قبل گوگل تأیید کرده بود که پیکسل ۴ از "ژست‌های هوایی"(air gestures) و باز شدن قفل گوشی با تشخیص چهره با استفاده از نوع جدیدی از حسگر پشتیبانی می‌کند. در سال ۲۰۱۵ این شرکت پروژه Soli را اعلام کرد که از یک حسگر راداری کوچک برای نظارت بر حرکات دست کاربر استفاده می‌کرد.اکنون با استفاده از گوشی‌های جدید پیکسل، کاربران قادر خواهند بود با حرکات دست خود در هوا دستگاه را کنترل کنند و حتی با حرکت سریع مچ دست خود به تماس‌ها پاسخ دهند."سابرینا الیس" از گوگل می‌گوید: مزیت دیگر این تراشه کاهش چشمگیر مدت زمانی است که برای باز کردن قفل گوشی با چهره سپری می‌شود. اساساً این رادار ویژگی "احساس حرکت"(Motion Sense) را به اندازه کافی دقیق می‌سازد تا در سریع‌ترین زمان ممکن عمل کند. در حالی که ما در گوشی G۸ شرکت ال‌جی دیدیم که از حسگری مشابه برای انجام کاری مشابه استفاده می‌کند، این یک روش جدید خلاقانه و کامل برای انجام آن است.

در قسمت دوربین و عکاسی، هر دو دستگاه دارای یک مربع برجسته در پشت هستند که دارای یک چراغ LED، میکروفن و دو لنز است. از نظر دوربین، هیچ تفاوتی بین پیکسل ۴ و XL وجود ندارد و هر دو دارای لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f / ۲.۴، لرزش‌گیر نوری ترکیبی تصویر و میدان دید ۵۲ درجه هستند. لنز دیگر نیز یک لنز تله ۱۲.۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f / ۱.۷ و میدان دید ۷۷ درجه است.از نظر تصویربرداری نیز هر دو دوربین می‌توانند تصاویر را با سرعت ۳۰، ۶۰ یا ۱۲۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۱۰۸۰p و با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۷۲۰p و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۴K ضبط کند.

همچنین دوربین جلوی این گوشی‌ها دارای دو لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f / ۲.۰ و میدان دید ۹۰ درجه و یک دوربین برای باز کردن قفل با تشخیص چهره است. همچنین تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰p و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کند.هیچ تفاوتی در قطعات داخلی در دو دستگاه وجود ندارد و هر دو دارای یک پردازنده ۶۴ بیتی هشت هسته‌ای اسنپ دراگون ۸۵۵ با رم ۶ گیگابایتی هستند.هر دو دستگاه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شوند.تفاوت عمده این دو دستگاه در باتری آنهاست.پیکسل ۴ یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، در حالی که ۴ XL یک باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. خوشبختانه هر دو دستگاه از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی با درگاه USB-C پشتیبانی می‌کنند.

هر دو دستگاه دارای صفحه نمایش OLED انعطاف‌پذیر QHD+ هستند که توسط فناوری محافظ Gorilla Glass ۵ محافظت می‌شوند. پیکسل ۴ دارای نمایشگر ۵.۷ اینچی و پیکسل ۴ XL دارای نمایشگر ۶.۳ اینچی است.گوگل همچنین دستیار صوتی هوشمند خود را به روز کرده است که در یک ویژگی جدید می‌تواند آنچه را که گفته می‌شود به صورت زنده رونویسی کند، در حالی که کلمات و عبارات خاص پس از آن قابل جستجو هستند.سرویس بازی گوگل موسوم به Stadia در تاریخ ۱۹ نوامبر راه اندازی می‌شود و به گفته گوگل، پیکسل ۴ اولین گوشی است که از پلتفرم بازی-پخش پشتیبانی می‌کند.پیکسل ۴ در یکی از سه رنگ مشکی، سفید و نارنجی موجود است و شهروندان آمریکایی می‌توانند آن را از امروز با قیمت پایه ۷۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی سفارش دهند، در حالی که قیمت پایه مدل XL ۴، ۸۹۹ دلار است. این گوشی‌ها از ۲۱ اکتبر به دست کاربران می‌رسد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: گوگل