به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۱۹۰۱۷۸

پیش‌بینی روند صعودی طلا در سال آینده

گروه اقتصادی: تحلیلگران بانک استاندارد چارترد پیش‌بینی کردند سرمایه‌گذاران خرده پا موج بعدی رشد قیمت طلا را هدایت خواهند کرد.
پیش‌بینی روند صعودی طلا در سال آینده
سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات ارزشمند در بانک استاندارد چارترد اظهار کرد: طلا که امسال توانست به بالاترین حد قیمتی در بیش از شش سال گذشته صعود کند، همچنان از موج تقاضا برای دارایی امن سود می‌برد و قیمت این فلز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به ۱۵۱۰ دلار در هر اونس و در سال آینده به ۱۵۷۰ دلار خواهد رسید.قیمت طلا امسال که بانکهای مرکزی بزرگ جهان هزینه استقراض را پایین آورده اند و رشد اقتصاد جهانی در بحبوحه تداوم مناقشه تجاری آمریکا و چین آهسته شده و تقاضا برای داراییهای امن را تقویت کرده است، ۱۶ درصد رشد کرده است. در حالی که با توافق جزئی هفته گذشته میان آمریکا و چین، بازارها اندکی ریسک پذیری پیدا کرده‌اند اما سرمایه گذاران همچنان به تزریق سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) که تحت پشتوانه طلا قرار دارند، ادامه می‌دهند و موجودی این صندوقها به بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۲ تاکنون رسیده است.

به گفته تحلیلگر بانک استاندارد چارترد، روند مشابه در سال ۲۰۱۱ روی داد که ورود سرمایه به صندوقهای ETF و سرمایه گذاران تاکتیکی موج رشد قیمت طلا را هدایت کرد در حالی که مصرف کنندگان کوچک به مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه واکنشی نداشتند. اگرچه مذاکرات تجاری باعث سودگیری کوتاه مدت در بازار طلا شده و با بهبود ریسک پذیری ممکن است ادامه پیدا کند اما روند قیمت طلا در بلندمدت به صعود متمایل است.بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمتهای بالا به تقاضای مصرف کنندگان به خصوص در بازارهای نوظهور آسیب زده است. شرکت متالز فوکوس پیش بینی کرده که مصرف جواهرات چین امسال چهار درصد کاهش پیدا کرده و به حدود ۶۶۰ تن می‌رسد. واردات طلا از سوی هند هم در سپتامبر به پایین‌ترین سطح ماهانه در سه سال گذشته سقوط کرد.بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار جهانی آخرین بار حدود ۱۴۹۰ دلار بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا