به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۱۹۰۲۲۱

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر آماری که رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، کاهش پیدا کرد.
کاهش قیمت نفت در بازار جهانی
بهای معاملات آتی نفت برنت ۵۷ سنت یا حدود یک درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۶ سنت یا یک درصد کاهش، به ۵۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر به میزان ۱۰.۵ میلیون بشکه رشد کرد و به ۴۳۲.۵ میلیون بشکه رسید. آمار رسمی بعدازظهر روز پنج شنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.تحلیلگران برآورده کرده بودند که ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته حدود ۲.۸ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. اگر آمار موسسه امریکن پترولیوم از سوی آمار دولتی تایید شود، این بزرگترین افزایش ذخایر نفت آمریکا از فوریه سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

رشد ذخایر نفت در بحبوحه نگرانیها نسبت به دورنمای رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت روی داده است. آمار اقتصادی نشان داده که خرده فروشی آمریکا در سپتامبر برای نخستین بار در هفت ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. پیش از این هم آمار نشان داده بود رشد اشتغالزایی و فعالیت بخش خدمات ملایم شده است.بر اساس گزارش رویترز، با این حال پس از اظهارات استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که گفته بود مذاکرات تجاری آمریکا و چین روی متن توافق تجاری فاز اول برای امضای رسمی آن توسط روسای جمهور دو کشور در ماه آینده ادامه دارد، افت قیمتهای نفت محدود شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت نفت