به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۱۹۰۳۸۱
در اولین روز معاملاتی هفتته رخ داد

فعالان بازار سهام شاهد افت قیمت‌ها

گروه اقتصادی: عرضه‌ها در بازار سهام امروز شدت گرفت و شاخص کل بورس تهران و قرابورس ایران هر کدام به ترتیب ۸۲۴۹ و ۱۳۵ واحد کاهش یافتند. قیمت سهم ها در گروه های اصلی از جمله خودرو، بانک و محصولات شیمیایی با کاهش مواجه شدند.
فعالان بازار سهام شاهد افت قیمت‌ها
امروز بیشتر سهم‌ها در بورس و فرابورس ایران با کاهش قیمت روبه‌رو شدند به طوری که در بورس تهران تعداد نمادهای منفی به ۳۲۱ و تعداد نمادهای مثبت به ۳۲ رسید. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای منفی به عدد ۱۴۰ و تعداد نمادهای مثبت به عدد ۶۱ رسید.در نتیجه کاهش قیمت‌ها و رشد عرضه‌ها شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس با بیش از ۸۲۴۸ واحد کاهش روبه‌رو شد و در تراز ۳۰۱ هزار و ۳۹۲ واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۵۵۳ واحد کاهش رقم ۸۲ هزار و ۹۵ واحدی را تجربه کرد.شاخص آزاد شناور با ۱۰ هزار و ۴۸۷ واحد کاهش در تراز ۳۴۲ هزار و ۳۵۹ واحدی نشست و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۶۲۹۲ و ۱۵ هزار و ۴۵۱ واحد کاهش یافتند.نماد بانک ملت به تنهایی ۳۷۴ تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشت بعد از این نماد پالایش نفت تهران، سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و گسترش نفت پارسیان هر کدام به ترتیب ۳۰۵.۴، ۳۰۵.۱ و ۳۰۴.۳ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌ها داشتند.پارس سوئیچ، تولیدی فولاد سپید فراب کویر و بیمه آسیا بیشترین تاثیر افزایشی را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. این نمادها از معدود نمادهایی بودند که سعی کردند شاخص‌ها را با افزایش مواجه کنند.

امروز در نمادهای بانکی بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۵۹ میلیارد تومان دادوستد شد و این گروه بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد. در عین حال تعدادی از سهم‌ها در این گروه سهم‌های فروش را شاهد بودند و همچنین سهم‌های این گروه با کاهش روبه‌رو شدند.در گروه خودرو و ساخت قطعات ۴۶۴ میلیون سهم به ارزش ۱۱۳ میلیارد تومان دست به دست شد به طوری که این گروه پس از بانکی‌ها بیشترین ارزش معاملات را داشتند. خودرویی‌ها هم اکثرا در قیمت پایانی با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و بیش از چهار درصد افت را شاهد بودند.گروه شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی از دیگر گروه‌هایی بودند که توانستند پس از دو گروه بانک و خودرو بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کنند.ارزش کل معاملات بورس تهران تا رقم ۱۰۱۲ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات رقم ۲.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات این بازار به رقم ۲۱۶ هزار و ۵۲۶ رسید.آیفکس نیز با ۱۳۵ واحد کاهش رقم ۳۷۳۲ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۵۸۴ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به رقم ۸۳۴ میلیون سهم و اوراق مالی را رسید. همچنین تعداد دادوستدها به عدد ۱۲۰ هزار و ۶۱۱ رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس