به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۹۰۳۸۲

یارانه معوق واریز نشد!

گروه اقتصادی: با وجود این‌که گفته می‌شد یارانه افرادی که در شهریورماه به دلیلی غیر از حذف گروه‌های پردرآمد واریز نشده است همراه با یارانه مهرماه پرداخت خواهد شد، این افراد فقط یارانه مهرماه را دریافت کرده‌اند و خبری از دو یارانه نبود.
یارانه معوق واریز نشد!
 یارانه شهریورماه در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده بود که در کنار گروه‌هایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان افراد پردرآمد شناسایی کرد و یارانه آنها واریز نشد، برخی خانوارهای دیگر یارانه‌ای دریافت نکردند.در این بین بحث‌های در مورد رخ دادن اشتباه از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا اختلال در زمان واریز برای تعداد قابل توجهی خانوار مطرح شد، ولی سازمان هدفمندی هیچ یک را نپذیرفت و اعلام کرد که مشکل از اطلاعات بانکی و حساب آنها بوده است.این‌گونه توضیح داده شد که که عدم واریز به دلیل تکمیل نبودن اطلاعات بانکی و حساب آنها بوده است؛ به طوری که اگر قرار بر تغییر سرپرست خانوار به هر دلیلی از جمله فوت و بدسرپرستی باشد  باید افراد به بانک مراجعه کرده و تغییر حساب دهند. بر این اساس در شهریور برخی خانوارها در زمان مشخص تغییر حساب نداده‌اند و فرایند آن انجام نشده است که یارانه به حسابشان واریز شود. از این رو یارانه برای آنها به دلیل مشخص نبودن وضعیت حساب واریز نشده و از مهرماه مجددا دریافت خواهند کرد.

اما در ادامه و در آستانه واریز مهرماه گفته شد که ۸۵ درصد افرادی که در شهریورماه جا مانده بودند اطلاعات بانکی خود را تکمیل کرده و وضعیت آنها روشن است، از این‌رو در کنار یارانه مهرماه، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که در شهریورماه واریز نشده بود پرداخت می‌شود.با این حال یارانه مهرماه در حالی پنج‌شنبه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که تماس برخی یارانه‌بگیران با خبرگزاری ایسنا از این حکایت داشت که برخلاف وعده داده شده یارانه آنها فقط برای مهرماه پرداخت شده و یارانه شهریورماه به حساب آنها واریز نشده است.این در حالی است که پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره تاکنون با پاسخی همراه نشده است و در این بین مشخص نیست که وضعیت یارانه شهریوری که برای این افراد باید پرداخت می‌شد چه شده و چه زمانی قرار است پرداختی انجام شود. این افراد عمدتا کسانی هستند که در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دارند اما به هر دلیلی از یک ماه جاماندند.
مرجع : ایسنا