به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۱۹۰۴۱۶

۱۰۰ هزار پوند بگیر صورت خود را بفروش!

گروه علم و فناوری: یک استارتاپ انگلیسی ادعا می‌کند حاضر است به هر فردی که حاضر شود اجازه استفاده از چهره اش را برای استفاده روی یک ربات بدهد، ۱۰۰ هزار پوند پرداخت کند.
۱۰۰ هزار پوند بگیر صورت خود را بفروش!
فکر می‌کنید چهره‌ای دارید که برای ربات‌ها مناسب است؟ بنابراین شما ممکن است دقیقاً همان چیزی باشید که یک استارتاپ انگلیسی موسوم به "جئومیک"(Geomiq) می‌خواهد.این شرکت که در سال 2017 راه اندازی شده است، هفته گذشته در وبلاگ خود ادعا کرد مبلغ 100 هزار پوند یا 111 هزار و 420 دلار برای استفاده از چهره مهربان و دوستانه یک شخص روی یک ربات که یک شرکت ناشناس در حال توسعه آن است، پرداخت خواهد کرد.چهره انتخاب شده براساس آنچه "جئومیک" می‌گوید، روی هزاران نسخه از این ربات در سراسر جهان استفاده می‌شود.گفته می‌شود شرکتی که این ربات‌ها را تولید می‌کند، ناشناس است."جئومیک" در وبلاگ خود نوشت: چند هفته پیش به یک شرکت رباتیک نزدیک شدیم و از او پرسیدیم که آیا می‌توانیم به توسعه ریزه‌کاری‌های نهایی یک ربات پیشرفته انسان‌نما که در حال کار روی آن است، کمک کنیم. جزئیات این پروژه به دلیل عدم افشای اطلاعات کامل پنهان است. توافق نامه ای که ما با طراح و سرمایه گذاران وی امضا کرده ایم. ما این درخواست را عمومی اعلام کرده‌ایم تا شخص مناسب را پیدا کنیم. طراح می‌داند که این یک کار بزرگ است و با پرداخت 100 هزار پوند به چهره مناسب مجوز حقوقی در چهره مناسب موافقت کرده است.

جئومیک نام شرکتی را که مشغول همکاری با آن است، فاش نکرده است. فقط گفته است که این شرکت خصوصی است و وظیفه این ربات این است که به عنوان یک دوست برای سالمندان عمل کند.گفته می‌شود که تولید این ربات برای سال 2020 پیش بینی شده است. به داوطلبانی که از غربالگری اولیه با موفقیت عبور کنند، جزئیات کامل این پروژه داده می‌شود.این شرکت می‌گوید: ما می‌دانیم که درخواستمان منحصر به فرد است و اجاره چهره یک تصمیم بسیار بزرگ است."جئومیک" یک پیوند(لینک) را در انتهای درخواست خود برای افراد فراهم کرده است تا عکس چهره خود را به آن ارسال کنند و از کاربران خوایته است تا قبل از ارسال عکس خود از تصمیم خود مطمئن شوند.این درخواست توجهات زیادی را در فضای اینترنت به خود جلب کرده است، اما کاربران باید محتاطانه به آن نزدیک شوند و قبل از ارسال عکس خود به خوبی راجع به آن فکر کنند.

از این گذشته، سابقا شرکت‌هایی دیده شده‌اند که برای جمع آوری تصاویر مردم از شیوه‌های گمراه کننده استفاده می‌کنند و شاید این هم یکی از آنها باشد. چرا که اوایل ماه جاری گوگل اعتراف کرد که کارمندان یکی از شرکت‌های زیر دست آن در خیابان‌های شهرهای ایالات متحده آمریکا قدم می‌زدند و از مردم، به خصوص افراد بی‌خانمان تیره پوست می‌خواستند اطلاعات چهره خود را فقط در ازای 5 دلار بفروشند. کاری که گوگل بابت آن سرزش شد و ضمن توقف این کار، قرارداد خود با شرکت مذکور را نیز لغو کرد.لازم به ذکر است که فناوری‌های دیگری نیز در حال حاضر وجود دارند که نیاز به استفاده از چهره یک انسان واقعی را از بین می‌برند و نیازی به پرداخت هزینه ندارند. چنانکه هوش مصنوعی اکنون می‌تواند هزاران چهره جدید بسازد.کارشناسان می‌گویند این شرکت ناشناس می‌تواند از فناوری "GAN"(Generative Adversarial Network) برای ساخت چهره‌های جعلی انسانی استفاده کند. این فناوری که با تعداد زیادی از عکس‌های چهره انسان‌های مختلف آموزش دیده است، قادر به تولید تصاویر جدیدی خواهد بود. از این فناوری قبلاً برای ایجاد چهره‌های جعلی انسان استفاده شده است که مردم قادر به تشخیص جعلی بودن آنها نشده‌اند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تشخیص چهره