به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۱۹۰۶۴۹

صعود قیمت دلار با چاشنی برگزیت

گروه اقتصادی: مخالفت مجلس انگلیس با زمان بندی پیشنهادی دولت برای خروج از اتحادیه اروپا باعث افزایش قیمت دلار در برابر همتایان اروپایی‌اش شد.
صعود قیمت دلار با چاشنی برگزیت
معاملات روز چهارشنبه بازار ارز کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفت. هر چند برای نخستین بار در ماجرای برگزیت، مجلس این کشور با ۳۲۹ رای موافق در برابر ۲۹۹ رای مخالف با لایحه پیشنهادی دولت در خصوص برگزیت موافقت کرد اما پس از مخالفت ۳۲۲ نماینده با زمان بندی پیشنهادی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این لایحه را پس خواهد گرفت.اکنون اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تمدید کند یا خیر. این مهلت یک هفته دیگر به پایان می رسد اما امیدها نسبت به خودداری از سناریو خروج سخت افزایش یافته است. جونیچی ایشی‌کاوا- استراتژیست ارزی در موسسه " آی جی سکیوریتیز" گفت: پوند روی لبه قرار دارد. ریسک یک خروج بدون توافق کمتر شده است اما هنوز نااطمینانی‌های سیاسی وجود دارد.

پوند با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱.۲۸۵۶ دلار رسید تا زیان این هفته خود در برابر دلار را به ۰.۸۶ درصد برساند.پیش‌تر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گفته بود انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد.مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است.

در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارز، هر دلار آمریکا به ۱.۳۱۰۴ دلار کانادا افزایش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۳۹ دلار سنگاپور مبادله شد. همچنین هر یورو به ۱.۱۱۲۱ دلار رسید تا اندکی از جایگاه روز گذشته خود عقب‌نشینی کند.از سوی دیگر مواضع آمریکا و چین بر سر اختلافات تجاری به یکدیگر نزدیک تر شده است. چین پیشنهاد داده که تعرفه وارداتی بر بخش بزرگی از سویا وارداتی خود از آمریکا را بردارد و مقامات کاخ سفید از تمایل آمریکا به مذاکره سخن گفته اند.در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۰۸.۳۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۳۲ درصد افزایش به ازای ۱.۴۶۱۴ دلار مبادله شد.شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۲ درصد افزایش در مقایسه با روز قبل به  سطح ۹۷.۵۴۵  واحد رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت دلار