به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۱۹۲۶۱
دنبال نکردن دیپلماسی غیرمسئولانه است

کری: تسلیم ​وحشت​ علیه مذاکرات​ نمي​شويم

گروه سياسي:​ وزیر امور خارجه آمریکا از ایران خواست تمایلش را به دنبال کردن یک برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز نشان دهد و از مردم آمریکا و کنگره این کشور خواست که از تلاش‌ها برای کاهش تسلیحات هسته‌یی در سراسر جهان حمایت کنند.
کری: تسلیم ​وحشت​ علیه مذاکرات​ نمي​شويم
جان کری در مراسمی در واشنگتن که توسط صندوق پلوشیر در حمایت از ابتکاراتی که مانع گسترش تسلیحات کشتار جمعی می‌شود، برگزار شد گفت که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا وی را موظف کرده است که ببیند آیا ایران حقیقتا مایل به دنبال کردن یک برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز هست یا خیر. کری گفت که ایران باید چنین تمایلی را با اقداماتش نشان دهد و این اقدامات باید واقعی و قابل راستی‌آزمایی باشند؛ زیرا کلمات نمی‌توانند جایگزین اقدامات شوند. وزی در بخش دیگری از اظهاراتش از جامعه آمریکا و کنگره این کشور خواست از تلاش‌ها برای کاهش تسلیحات هسته‌یی در سراسر جهان حمایت کند.

شبکه خبری بلومبرگ نیز گزارش داد که کری در اظهاراتی که در موسسه صلح آمریکا بر زبان آورد، تاکید کرد که دنبال نکردن دیپلماسی در قبال برنامه‌ی هسته‌یی ایران غیرمسئولانه است. وزیر امور خارجه‌ آمریکا در ادامه بدون این‌که به جزییات اشاره‌ای کند گفت که ما تسلیم تاکتیک "وحشت" علیه برگزاری مذاکرات با ایران نخواهیم شد. کری این اظهارات را در حالی بیان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر بارها از تمایل دولت آمریکا به تعامل با ایران ایراد گرفته است. کری گفت که رها کردن روند دیپلماتیکی که اکنون در قبال ایران جریان دارد اوج بی‌مسئولیتی است. وی در عین حال تاکید کرد که توافق نکردن بهتر از رسیدن به یک توافق بد است.

در همين حال، روزنامه لس انجلس تایمز طی گزارشی تحت عنوان "همکاری بی سر و صدای امریکا و روسیه بر سر ایران" نوشت: درحالیکه امریکا در تلاش برای دستیابی به توافقی هسته ای با ایران است، از متحدی دور از تصور نیز کمک می گیرد: روسیه.

به گزارش «انتخاب»، روابط روسیه و امریکا امسال به شرایط ناگواری رسید که تماما بر سر ماجرای اعطای پناهندگی موقت به اسنودن و البته اختلاف اوباما و پوتین بود. تحلیلگران می گویند که دو کشور به بهبود روابط به عنوان اولویت نخست نگاه نمی کنند.

با این حال مسکو و واشنگتن بر سر مسائلی که برای آنها حیاتی محسوب می شود با یکدیگر همکاری دارند. انها در حال همکاری برای نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه هستند. ایران مسئله مهمتری است که این دو کشور را وادار به همکاری کرده است. با وجود روابط خوب مسکو با تهران و ابراز نارضایتی اش از تحریم های بین المللی، اما از بسیاری تلاش ها در جهت «مهار اهداف هسته ای ایران»، حمایت کرده است!

روسیه نگران است که عدم موفقیت در دستیابی به توافق، به حمله نظامی علیه ایران (که در نهایت سبب بی ثباتی در امتداد مرزهای جنوب روسیه و اشفتگی بازار گاز طبیعی و نفت می شود،) منتهی شود. گری سیمور عضو سابق مشاوران اوباما در حوزه ی ایران می گوید: دو کشور اختلافاتی با یکدیگر دارند اما در نهایت منافع مشترکی نیز دارند.

دولت اوباما انتخاب حسن روحانی میانه رو به عنوان رئیس جمهور را به عنوان فرصت می بینند. بن بست در روابط دیپلماتیک امریکا و ایران تا حدی با تماس تلفنی اوباما و روحنای از میان برداشته شد. مسکو ظاهرا در تکاپوی بیشتری برای دستیابی به توافق هسته ای نسبت به واشنگتن است. در پایان مذاکرات ژنو، دو طرف جو مذاکرات را مثبت توصیف کردند اما در این میان مذاکزه کننده ارشد روسیه نیمه خالی لیوان را می دید.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۱:۴۱
باید برای جلوگیری از کارشکنی بد خواهان مثل عربستان و اسراییل و حتما روسیه و برخی دیگر که مسلما رییس جمهور های هر دو کشور ایران و آمریکا با آن دست و پنجه نرم میکنند هر چه زودتر به حل موضوع هسته ای اهتمام ورزید. (157087)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۲:۲۵
نمیدونم چرا اینقدر شبیه سریال 24 حرف می زنید؟؟؟ (157117)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۱:۴۳
بعید به نظر می رسد در دور آینده مذاکرات در 16 و17 آبان ماه هم توافقی بزرگ اتفاق بیفتد.ایران آماده عقب نشینی در قضیه اتمی است اما می خواهد اوضاع را برای این عقب نشینی چه در داخل و چه در خارج از ایران و افکارعمومی بسنجد.
بعد از یک یا دو جلسه مذاکرات که در فاصله زمانی کوتاهی هم انجام می شود آن وقت ایران آمادگی ارائه امتیاز اصلی،را خواهد داشت. (157088)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۲:۱۱
خدا کنه آقای روحانی هم تسلیم لنگه کفش ها نشن. (157107)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۲:۲۵
عربستان تر کیه وقطر و امارات و چین بهترین بازار های خود را با نزدیکی ایران و آمریکا از دست می دهند جتی بازیگری آنها در منطقه ضعیف می شود. (157116)
آیدا
Canada
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۲:۴۴
شاید منظورش از تاکتیک وحشت بساطی بوده که کنگره بعد از صحبت تلفنی اوباما با دکتر روحانی سر دولت اوباماپیاده کرده وماجرای شنودیست که درجهان علیه دولت اوباماراه افتاده وتهدیدیست که عربستان آمریکا را مبنی بر نخریدن اسلحه وفروش نفت به آن کرده.یعنی میشه شروع همه این هجمه هاومشکلات درست بعداز صحبت تلفنی اوباما با دکترروحانی به صورت اتفاقی باشه؟ (157126)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۲:۵۷
آقای ظریف لطفا توجهی به افراطیون نداشته باشید. آنها فقط رسانه و بلندگو دارند وگرنه تعدادشان آنقدر کم است که فقط باید به ایشان خندید. حتی در مجلس اصولگرا هم با دیدن رقم ناچیزشان خنده ام می گرفت. آنها فقط زیادی هوچی هستند. کاش برای مردم و رئیس جمهور و دولت هم رسانه و تلویزیونی ایجاد می شد. (157132)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۲۴
13 آبان در پیش است. اون روز بعد از دیدن جمعیت فکر کنم نظرت عوض شه (157347)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۳:۵۳
منافقین در ایران راه های زیادی را امتحان کردند تا نظام ایران را از بین ببرند اما موفق نشدند.آنها به این نتیجه رسیدند بهترین راه برای از بین رفتن نظام حمله نظامی به ایران و جنگ میباشد.بنابراین باید ضمینه این جنگ فراهم شود.پس قاعدتا نباید در ایران ثبات باشد و ایران نباید با جهان تعامل داشته باشد چون این به منزله ادامه حیات ایران است.کسانی که چه در داخل و چه در خارج مانع تعامل ایران برای یک گفتگوی سازنده هستند نگران ادامه حیات نظام هستند.وقتی گرگ در لباس میش میشود و شعار مرگ بر جهان سر میدهد هدفش رسیدن به این مهم است.آیا دستگاهی اختراع شده که ذهن انسانها را بخواند>؟مسلما نه.منم بلدم ریش بلند بزارم و صبح تا شب عبادت کنم اما نیت افراطیون در ایران براستی متمایل به مطالب فوق الذکر نیست؟ (157173)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۲۶
فقط میتونم بهت بخندم (157350)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۹:۴۴
فعلا به منفی ها که گرفتی بخند (157599)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۵۵
معیار درستی یک حرف، تشویق ها و یا اعتراض ها نیست (157848)
Soleimani
Norway
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۴:۳۱
ببينيد احمد ى نژاد ما را به فلاکتى انداخته
سالها تلاش خاتمى براى تنش زدايى و تعامل با دنيا به کجا ر سيد (157195)