به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۹۵۸۵۹

میزان خسارت سیل به راه‌های شرق کشور

گروه جامعه: وزیر راه با اعلام خسارت اولیه ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل سیستان و بلوچستان به راه هاگفت: بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده پس از تصویب اعتبار آغاز می‌شود.
میزان خسارت سیل به راه‌های شرق کشور
محمد اسلامی با اشاره به این که در سیل اخیر، حضور همه دستگاه ها باعث شد تا امدادرسانی به موقع صورت گیرد، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارت واردشده به راه ها، پل‌ها، آبروها و ابنیه فنی راه های این استان بالغ بر 700 میلیارد تومان است.وی یادآور شد: بیش از 800 راه روستایی سیستان و بلوچستان دچار آسیب یا انسداد شده بود که باهمت راهداران و استفاده از 375 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بازگشایی راه ها صورت گرفت.وی تصریح کرد:با این وجود اکنون حدود 30 مسیر روستایی به طور کامل بازگشایی نشده است و همکاران ما در تلاش برای باز کردن راه های باقی‌مانده هستند. این روستاها عموما در مسیر رودخانه‌ها هستند و تا زمانی که آب به‌طور کامل فروکش نکند نمی توان کار بازگشایی را انجام داد.

وی با بیان این‌که اولویت این است که راه‌های اصلی مسدود نباشد، گفت: رسیدگی به وضعیت مسکن و خانه‌های آسیب‌دیده نیز در برنامه های وزارت راه قرار دارد. بنیاد مسکن در استان مستقر شده و در حال شناسایی، ارزیابی و انجام اقدام‌های اجرایی است تا هم اقلام مورد نیاز مردم در اختیارشان گذاشته شود و هم کار بازسازی خانه‌ها آغاز شود. باید بتوانیم اعتباراتی را برای بازسازی مناطق سیل زده مصوب کنیم و بعد از آن کار بازسازی را شروع خواهیم کرد.وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اولویت اصلی وزارت راه این است که تردد برقرار شود و در گام دوم به دنبال تثبیت ترددها هستیم تا ترددها برقرار بماند. در گام بعدی نیز به دنبال بازسازی هستیم که همه این سه مورد به شکل متوازن در حال انجام است.
مرجع : تسنیم