به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۹۵۸۶۱

چرا برخی هنوز کارت سوخت ندارند؟

گروه اقتصادی: از 24 آبانماه که اصلاح قیمت بنزین انجام شد یکباره درخواست روزانه به 85 تا 90 هزار رسید یعنی حتی 3 برابر آن 6 برابر ظرفیت پیش‌بینی شده و این منجر به ایجاد صف شد.
چرا برخی هنوز کارت سوخت ندارند؟
شهرام رضایی درباره دلیل طولانی شدن پروسه صدور کارت هوشمند سوخت اظهار داشت: ما کارت هوشمند خام به اندازه کافی موجود داریم و از این بابت و همچنین ماشین آلات تولید مشکلی نداریم، تعداد کارت مورد نیاز از قبل پیش بینی شده است.وی با بیان اینکه ظرفیت چندین برابر تقاضا پیش‌بینی شده، افزود: در شرایط عادی 5هزار تقاضا در روز داشتیم، بعد از اعلام سهمیه‌بندی ظرفیت را برای 30 هزار تقاضا یعنی 6 برابر معمول ارتقا دادیم.مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: علیرغم پیش‌بینی‌ها و اینکه از مدتها قبل از مردم خواسته بودیم یک بار با کارت‌شان سوختگیری کنند تا هم حضور و غیاب شده و هم اگر رمز فراموش شده بازنشانی شود، اما متاسفانه حدود 16 درصد، این درخواست را اجابت کردند. اتفاقی که افتاد اینکه از 24 آبانماه که اصلاح قیمت بنزین انجام شد یکباره درخواست روزانه به 85 تا 90 هزار رسید یعنی حتی 3 برابر آن 6 برابر ظرفیت پیش‌بینی شده و این منجر به ایجاد صف شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که یکباره تقاضا خیلی زیاد شد به همین دلیل امکان تحویل کارت کسانی که روز 90 هزار تایی درخواست داده‌اند در عرض 3 هفته وجود ندارد و زمان تحویل کارت این متقاضیان به 1.5 ماه تغییر کرد.رضایی با بیان اینکه اکنون درخواست به طور متوسط به زیر 20 هزار تا رسیده است، گفت: اگر بیش از یک میلیون کارت که پشت دست قرار دارد، سریعا تولید شود به روال عادی یعنی تحویل طی دو هفته در تهران و حداکثر سه هفته بعد از درخواست در شهرستان‌ها خواهیم رسید.وی با بیان اینکه ما ظرفیت را به سختی از 30 هزار به 50 هزار رساندیم، یادآور شد: در حال حاضر 400 تا 500 هزار کارت تولید نشده و انباشته شده برای تولید داریم، با افزایش ظرفیت تولید به 50 هزار سعی کردیم این تعداد کارت انباشته را تقلیل دهیم. اگر این تعداد به سرعت تولید شوند، بروز می‌شویم و بعد از آن هرکس درخواست المثنی بدهد ظرف 2 تا 3 هفته کارت سوخت را تحویل می‌گیرد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: ما امکان افزایش ظرفیت بیش از 50 هزار تولید در روز را نداریم تولید کارت سوخت مثل کارت بانکی نیست که در شعبه تولید شود، روش اسمارت است و در مرکز خاصی تولید می‌شود، برخی اطلاعات باید از نهادهایی مثل راهنمایی و رانندگی و اداره پست گرفته سپس کارت‌ها تجمیع و پاکت‌گذاری شده و به دست متقاضی برسد، بنابراین به سادگی امکان افزایش ظرفیت نیست.
وی اظهار داشت: تصور می‌شود با همین شرایط که به حدود 20 هزار کارت در روز رسیدیم تا اواسط ماه آینده تمام دیتای تولید نشده را تولید کرده و به روز شویم.رضایی خاطرنشان کرد: چنانچه کسی کارت خود را دریافت نکرده، می‌تواند با مراجعه به سایت EPOLICE.IR و با درج پلاک خودرو وضعیت کارت را اینکه در مرحله تولید، پاکت گذاری و یا در پست است، پیگیری کند.
وی تاکید کرد: در هر حال سهمیه خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها تا 6 ماه در کارت نگهداری می‌شود و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: کارت سوخت