به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۱۹۵۹۲۲

ترامپ: فقط دو دقیقه و 11 ثانیه وقت داشتیم

ترامپ: فقط دو دقیقه و 11 ثانیه وقت داشتیم
گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک نشست با حضور حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه در تفرجگاه شخصی خود در «مار-ئه-لاگو» ایالت فلوریدا، جزئیات مفصلی از عملیات فرودگاه بین‌المللی بغداد که در آن سردار قاسم سلیمانی، «ابومهدی المهندس» و جمعی دیگر از همرزمانش شهید شدند، ارائه کرد.

بنا بر گزارش «سی ان ان »، فایل صوتی سخنان دونالد ترامپ در این نشست به دست این شبکه رسیده است که وی می‌گوید قبل از صدور مجوزر دستور برای ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، او «حرف‌های بدی درباره کشور ما (آمریکا) می‌زد». ترامپ در این نشست انتخاباتی خطاب به حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه گفت: «ما چقدر باید به این حرف‌های چرند گوش می‌دادیم؟ ما چقدر باید به این حرف‌ها گوش می‌دادیم؟» طبق گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این او و دیگر مقام‌های دولتش مدعی شده بودند، عملیات ترور سردار سلیمانی برای دفع یک «تهدید قریب الوقوع» بوده است، در نشست «مار-ئه-لاگو» توضیحی درباره این تهدید ادعایی نکرد و تنها مدعی شد که سردار سلیمانی یک «تروریستِ شناخته شده» بود. طبق گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنان خود گاف تازه‌ای هم داده و ابومهدی المهندس را «رئیس حزب‌الله» توصیف کرده است در حالی که او فرمانده و معاون سازمان الحشد الشعبی بوده است. ترامپ در بخشی از سخنانش گفت: « (مقام‌های نظامی آمریکا به من گفتند) قربان! آنها (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) با هم هستند. قربان! آنها (فقط) دو دقیقه و 11 ثانیه وقت دارند. قربان! آنها 2 دقیقه و 11 ثانیه برای زنده بودن، زمان دارند. آنها در خودرو هستند، آنها در یک خودروی زرهی هستند اما یک هو بوم (صدای انفجار ناشی از حمله موشکی آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی و المهندس) شنیده شد. این عملیات، دنیا را تکان داد». ترامپ افزود: «فرض بر این بود که او (سردار سلیمانی)، شکست ناپذیر باشد».

2 توییت تازه ترامپ
رییس‌جمهور آمریکا همچنین در 2 توییت به زبان فارسی گفته است مردم نجیب ایران آمریکا را دوست می‌دارند، آن‌ها را سزاوار دولتی دانست که به گفته وی به آن‌ها کمک کند تا به رؤیاهایشان دست یابند و مدعی شد که مقامات ایران به جای آن که ایران را به سمت ویرانی بکشانند، باید هراس افکنی را کنار بنهند و ایران را دوباره باعظمت کنند.
برچسب ها: دونالد ترامپ