به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۱۹۵۹۲۵

مطهری: نباید بی‌جهت مردم را از انقلاب دور کنیم

گروه سیاسی: یک نماینده تهران در مجلس می‌گوید: خط‌کشی مردم به انقلابی و غیرانقلابی کار غلطی است، نباید بی‌جهت آنان را از انقلاب دور کنیم، اگر شورای نگهبان به این روند را ادامه دهد، مجلس بعدی از افراد حُر و آزاده خالی خواهد شد و بخشی از مردم نماینده‌ای در مجلس نخواهند داشت.
علی مطهری، درباره این‌که نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از یک جناح خاص عنوان می‌کنند پارلمان یازدهم باید انقلابی و پیرو خون سردار سلیمانی باشد و به این بهانه به برخی برچسب می‌زنند این دوقطبی‌سازی‌ها چه ضرری به نظام و کشور می‌زند، گفت: تقسیم مردم به انقلابی و غیرانقلابی کار غلطی است. وی با بیان این‌که نباید بین مردم خط انقلابی و غیرانقلابی راه بیاندازیم، عنوان کرد: باید بگوییم همه مردم انقلابی و خوب هستند. نباید بی‌جهت آنان را از انقلاب دور کنیم، نباید دایره انقلاب محدود و کوچک شود که در نهایت یک جمع کوچک بماند. امام تمامی جوان‌ها را انقلابی و متدین می‌دانست، بواسطه همین دیدگاه بود حتی جوانانی که نسبت به مسائل دینی یک مقدار سهل‌انگار بودند وارد انقلاب شدند. سال‌های مشرف به انقلاب جوانانی که اهل شرب خمر بودند تغییر کردند و وارد انقلاب شدند.

مطهری بیان کرد: بازهم تاکید می‌کنم این‌که بیایند خط بکشند و بگویند یک عده انقلابی و یک عده دیگر نیستند تنها کاری که انجام می‌دهند این است که دایره انقلاب را محدود می‌کنند و این کار درستی نیست. البته درصدی هم در جامعه وجود دارند که مخالفند؛ اما مدام مردم را به سمت خارج از انقلاب هُل ندهیم و مدام این خط‌کشی را تکرار نکنیم این حرف بدی است. مثلا می‌گویند جبهه نیروهای انقلاب این اسم‌گذاری‌ها غلط؛ یعنی اطرافیان ما در انقلاب هستند و دیگران نیستند این ادعای بزرگ و غلطی است. وی درباره عملکرد مجلس دهم گفت: عملکرد مجلس دهم از دو دوره قبل بسیار بهتر بوده است، اما متاسفانه به دلیل تبلیغاتی که علیه این مجلس شکل گرفت، این را در ذهن مردم به وجود آوردند که این مجلس بی‌کفایت بوده است. حالا شما نگاه کنید اگر مجلس بعدی مطابق میل‌شان باشد، چگونه آن را بالا می‌برند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: به دلیل آن‌که در مجلس دهم تعداد نیروهای معتدل و اصلاح‌طلب قابل توجه است، می‌خواهند آن را بکوبند، درحالی که اکثریت مجلس دهم اصولگرا هستند، معقتدم عملکرد مجلس دهم از مجالس هشتم و نهم بسیار قابل قبول‌تر بوده است نماینده مردم تهران درباره اینکه تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص در این دوره رد صلاحیت شدند، این امر چه تاثیری روی انتخابات خواهد گذاشت، گفت: باید ببینیم نتیجه چه می‌شود، شاید بعضی از این افراد تائید شوند. وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این روند را ادامه دهد مجلس بعدی از افراد حُر و آزاده خالی خواهد شد و بخشی از مردم نماینده‌ای در مجلس نخواهند داشت، ان‌شاالله که این شورا روش معقولی را در پیش گیرد و فقط افرادی که واقعا فساد مالی و اخلاقی دارند را رد صلاحیت کند و صرف اظهار نظر کسی را رد نکنند.

مطهری درباره این‌که از سوی جریان اصولگرا مطرح می‌شود مهندسی انتخابات شاید صورت گیرد، گفت: یعنی این جریان تائید کرده است انتخابات می‌خواهد مهندسی شود؟ اگر روش‌ها اصلاح شود باز امید است مجلس واقعی تشکیل شود اما مطرح شدن این مطلب به معنی دست پیش گرفتن و عقب نیافتادن است. این نماینده مجلس درباره اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این که ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس به دلیل مسائل مالی رد صلاحیت شده‌اند، گفت: این امر باعث بدبینی مردم خواهد شد درحال حاضر سوال برای مردم ایجاد شده است که علت اصلی رد صلاحیت‌ها فسادهای مالی و سوءاستفاده از منصب است. بیان کردن چنین مطالبی در واقع متهم کردن وکلای ملت است در صورتی که اینطور نیست.