به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۱۹۶۹۱۹

کرونا دانشجویان خارجی در چین را محبوس کرد

گروه جامعه: به رغم شرایط سخت هزاران دانشجوی خارجی شهر "ووهان" در سال نوی چینی، یک دانشگاه به آنها اعلام کرده که "لطفا وحشت نکنید."!
کرونا دانشجویان خارجی در چین را محبوس کرد
به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از دانشجویان خارجی در شهر "ووهان" برای گذراندن تعطیلات به کشورهای خود بازگشتند. ولی هنوز هم صدها دانشجوی خارجی در این شهر باقی مانده‌اند.ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که این دانشجویان باقی‌مانده در ووهان خود را در خوابگاه‌ها محبوس کرده‌اند و این اتفاق در حالی می‌افتد که خانواده این دانشجویان نگران وضعیت فرزندان خود هستند.این دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در چین از روز پنجشنبه در اتاق‌های خود مانده‌اند زیرا تعداد مبتلایان به ویروس "کرونا" همچنان با سرعت در حال افزایش است.
مقامات ووهان در روز پنجشنبه پروازها و سفرهای زمینی با قطار و اتوبوس به داخل و بیرون این شهر را ممنوع اعلام کرده اند و در تلاش هستند که در تعطیلات سال نو چینی‌ها که بسیاری از مردم به مسافرت می‌روند، خطر گسترش این ویروس کشنده را کاهش دهند.در میان جمعیت ۱۱ میلیونی شهر ووهان، چندهزار دانشجوی خارجی حضور دارند که از طریق بورس‌های تحصیلی دولت چین به این کشور جذب شده‌اند.دانشجویان خارجی ووهان گفته‌اند که دانشگاه‌های آنها عملکرد خوبی در رابطه با این بیماری با آنها داشته است و اطلاع‌رسانی خوبی در رابطه با این موضوع انجام داده است.

ولی گفته شده که با این وجود دانشجویان خارجی نارضایتی خود را به مقامات دانشگاه‌ ابراز کرده‌اند. زیرا در فصل تعطیلات و به دور از خانه‌های خود، در خوابگاه‌ها گیر افتاده‌اند.یکی از دانشجویان خارجی دانشگاه ووهان گفت: بسیاری از ما در تلاش هستیم که برای دریافت اطلاعات معتبر، با وزارتخانه کشورهای خود تماس برقرار کنیم.وی ادامه داد، شرایط در اینجا دشوار است و حتی ما برای رفتن به یک مغازه هم با مشکل مواجه هستیم.این دانشجو افزود، شایعات بسیار زیادی در اطراف به گوش ما می‌رسد و حتی ما شنیده‌ایم که در خوابگاه با مشکل کمبود مواد غذایی مواجه هستیم که البته این موضوع حقیقت ندارد.یکی دیگر از دانشجویان خارجی دانشگاه ووهان اظهار کرد، از آنجا که فصل تعطیلات است، ووهان شبیه به شهر ارواح شده و به معنای واقعی کلمه کسی در خیابان‌ها نیست.
یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که اهل سنگاپور است هم گفته که ۳ روز گذشته را در اتاق خوابگاه گذرانده و اظهار کرده که به نظر می‌رسد در هیروشیما زندگی می‌کنم.خسارت‌های وارد شده به چینی‌ها در فضای دانشگاهی این کشور هم دیده می‌شود. به نحوی‌ که احتمال دارد برخی از دانشجویان خارجی که برای گذراندن تعطیلات به کشورهای خود سفر کرده‌اند، دیگر به چین بازنگردند.