به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ساعت ۰۷:۰۲
کد مطلب : ۱۹۸۲۶۵

تولید‌ محتوا در‌ اینستاگرام‌ با چند راهکار ساده

گروه علم و فناوری:
تولید‌ محتوا در‌ اینستاگرام‌ با چند راهکار ساده
شاید نیازی نباشد بگوییم این روزها توسعه شبکه‌های مجازی و کسب و کارهای اینترنتی به حدی رسیده است که دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات، به جایگزینی قدرتمند برای عصر صنعت تبدیل شده است تا جایی که تولید محتوا در اینستاگرام این روزها مورد توجه بسیاری از صاحبان برندهای تجاری قرار گرفته است.
در عصر حاضر به دلیل شرایط و ویژگی‌هایی که شبکه‌های مجازی به خصوص اینستاگرام برای کسب و کارها ایجاد کرده اند، عموما شرکت‌های تجاری قدیمی نیز راهی به سوی این فضا برای خود ترسیم کرده اند و قدمی در مسیر به روز رسانی کسب و کار خود برداشته اند و به سمت تولید محتوا در اینستاگرام رفته اند.
کافی است سری به اینستاگرام بزنید و پیج‌های کاری را جست و جو کنید؛ آن وقت است که می‌بینید در هر حوزه ای از فضای اقتصادی کشور، کسب و کاری اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی شده است و پیجی برای برند سازی و جذب مشتری، فعالیت می‌کند.
در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه به مبانی اصلی تولید محتوای اینستاگرام بپردازیم. تولید محتوا در اینستاگرام چند نکته مهم دارد که می توان با یک استراتژی مدون به آن دست یافت.

با دنیای تولید محتوا آشنا شوید
شاید برایتان عجیب باشد که بگوییم این روزها نانوایی‌ها هم برای خود پیج دارند و در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. با توجه به موارد گفته شده این سوال همواره مطرح است که فعالیت در اینستاگرام چگونه است و چطور می‌توان به موفقیت در این دنیای بی حد و حصر دست یافت؟
باید بگوییم این روزها تولید محتوا در موفقیت کسب و کارها حرف اول را می‌زند. این که شما بدانید مخاطبتان کیست، چه نیازهایی دارد و با چه شرایطی به پیج اینستاگرام شما سر می‌زند، نقطه ای است که می‌تواند زمینه رشد کسب و کارتان را فراهم سازد. در واقع شما با پاسخ به این سوالات می‌توانید محتوایی ارزشمند، مخاطب پسند و جذاب تولید کنید و سبب شوید کاربران به سمت تان جذب شوند.
جذب مخاطب با این روش به معنی ایجاد اعتماد و همچنین برند سازی است که سبب می‌شود کاربران بیش از آن که تنها یک نظاره گر صرف باشند، به مشتری وفادار شما تبدیل شوند و نیازهای خود را از طریق پیج کاری شما بر طرف نمایند.

تولید محتوا در اینستاگرام
حتما برایتان جالب است که بدانید پیج‌های اینستاگرامی این روزها به درآمدهایی چند ده میلیونی در ماه دست میابند و مشتریان بسیاری برای خود جذب می‌کنند. آنها با شناخت مخاطب، اهمیت به نیاز وی و همچنین تولید محتوای ارزشمند، سعی در جلب اطمینان کاربران داشته و ارتباطی ارزشمند با آنها برقرار می‌سازند.

4 گام اساسی در استراتژی محتوای اینستاگرام
1. چه زمانی و چند وقت یکبار پست کنیم
2. چگونگی تم اینستاگرام
3. استایل کلی پیج چگونه باشد
4. راهکارهایی برای افزایش اینگیجمنت
در ادامه موارد فوق باید بگوییم تولید محتوا در اینستاگرام، بایدها و نبایدهای بسیاری دارد که اگر به آنها توجه نکنید، قطعا با مشکل رو به رو می‌شوید و نمی توانید کاربران خود را جذب نمایید. نمونه‌هایی از این موارد عبارتند از:

هشتگ گذاری
شما می‌توانید با استفاده از هشتگ، 13 درصد بیشتر از حالت عادی، مخاطبان را به سمت پست‌های خود جذب کنید و خود را به آنها معرفی نمایید. در واقع هشتگ گذاری راهی است که کمک می‌کند شما مخاطبان هدفتان را پیدا کنید و آنها را برای فالو کردن پیج و همچنین خرید از خود ترغیب نمایید.
توجه داشته باشید زدن هشتگ‌های غیر مرتبط و بیش از اندازه خیلی هم جذاب نیست و می‌تواند شما را از مسیر فعالیت خود دور کند. برای این کار بهتر است بین 5 الی 10 هشتگ مرتبط بابت هر پست استفاده نمایید.

کپشن نویسی
برای آن که بتوانید کپشنی تاثیرگذار بنویسید، باید اطلاعاتی منحصر به فرد ارائه کنید. در واقع شما میبایست یک راهنمایی، یک اطلاعات خاص، یک مزیت کسب و کار خود و مواردی از این دست را با شرایطی استثنایی ارائه کنید. در واقع منظورمان این است که اگر شما نتوانید اطلاعاتی خاص به مخاطب ارائه کنید و حرفی تازه بزنید، هیچ جذابیتی برای آنها نخواهید داشت.
به بیانی دیگر شما باید توجه کنید تولید محتوا در اینستاگرام با تولید محتوا در فضاهای دیگر متفاوت است. در واقع منظور این است که شما باید به نحوی با کاربر خود ارتباط برقرار کنید که با شما احساس راحتی کنند. به بیانی دیگر لحن خود را به شکلی تنظیم کنید که هم صمیمانه باشد و هم جذاب.

زمان درست پست گذاری
هدف شما برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ احتمالا پاسختان آن است که شما می‌خواهید مخاطب به دست بیاورید. حال تصور کنید محتوای خود را زمانی ارائه دهید که مخاطبان شما آنلاین نباشند و پیامتان را نبینند، آن وقت تولید محتوای شما چه ارزشی دارد؟
باید بگوییم نکته ای که میبایست به آن توجه داشته باشید، آن است که محتوای خود را در زمانی درست منتشر نمایید. زمان درست یعنی زمانی که کاربران شما بیشترین حضورشان را در اینستاگرام دارند. به طور نمونه ساعاتی چون 9 و 10 شب ساعاتی است که عموما کاربران فعال هستند و پست کردن محتوا در این ساعت احتمال دیده شدن شما را بالا می‌برد.

استوری‌های جذاب
یکی از کارهایی که می‌توانید برای جذب بیشتر مخاطب انجام دهید آن است که از استوری‌های جذاب و خاص کمک بگیرید. استوری‌های ویژه می‌تواند سبب شود تا شما بتوانید سلایق مخاطبان خود را بیشتر بشناسید و بهتر برایشان محتوا تولید کنید.

طراحی پست
طراحی پست یک اقدام مهم در تولید محتوای اینستاگرام است. پست در اینستاگرام آنچنان ارزشمند است که گاه صاحبان کسب و کارها، ساعت‌ها برای این کار زمان می‌گذارند و برای بهبود کیفیت آن تلاش می‌کنند.
استفاده از تصاویر منحصر به فرد و جذاب با سایزهای استاندارد، ویرایش خاص تصاویر و استفاده از موضوعاتی ویژه، اتفاقات خاصی را برای شما رقم می‌زند و سبب می‌شود راحتتر بتوانید کاربران را به سمت خود جذب نمایید.

گام های موفقیت در تولید محتوای اینستاگرام
بر طبق سایت venngage مراحل موفقیت تولید محتوا در اینستاگرام به ترتیب زیر است:
1. محتوای اینستاگرام خود را با استفاده از قالب ها تولید کنید
2. تصاویر استوک با کیفیت بالا را پست کنید
3. محتوای اینستاگرام از برندهای مشابه خودتان باز نشر دهید
4. یک کمپین UGC اجرا کنید
5. با اینفلونسرها همکاری کنید

همراه با الوکانتنت
اگر علاقه مند به تولید محتوا در اینستاگرام هستید، ما می‌توانیم در شرکت سفارش خدمات تولید محتوا الو کانتنت شما را یاری کنیم و با استفاده از استراتژی‌های منحصر به فرد و بهره گیری از متدهای جدید سال 2020، همراهتان باشیم.
باید بگوییم تولید محتوا در اینستاگرام، به شکل یک متد استثنایی پیش می‌روند تا جایی که می‌توان در خصوص نتیجه بخش بودن این متد، به شما تضمین دهیم. در واقع تیم الوکانتنت با استفاده از کارشناسان مجرب، بر آن است تا با استفاده از یک تقویم محتوایی غنی و پیروی از الگوریتم‌های اینستاگرام، محتوایی درخور و ارزشمند تولید نماید.