به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۱۹۹۱۷
وقتي كه بزرگترين كارخانه شيميايي ايران در وسط شهر اهواز قرار دارد!

هشدار درباره وقوع‌ فاجعه‌ انساني در آلوده‌ترين‌ شهر جهان

يك بارندگي پاييزي3000 خوزستانی را روانه بیمارستانی کرد!
گروه جامعه: شیوع بیماری تنگی نفس در بین مردم خوزستان خصوصا شهر اهواز از شب گذشته تاکنون بیمارستانها را با مراجعات متعدد مردم مواجه کرده است به گونه ای که تا ظهر روز يكشنبه بیش از سه هزار خوزستانی تنها به علت تنگی نفس راهی بیمارستان شدند.
رنگ آب لوله كشي مركز استان زرخيز!! كه كارون از ميانش مي‌گذرد و البته مسئولان درصدد انتقال تتمه آبش براي مزارع برنج اصفهان هستند!
رنگ آب لوله كشي مركز استان زرخيز!! كه كارون از ميانش مي‌گذرد و البته مسئولان درصدد انتقال تتمه آبش براي مزارع برنج اصفهان هستند!
بنا به گزارش‌ خبرنگار بهارنيوز از اهواز، اين شهر كه يكي از 7 كلان شهر و يكي از شهرهاي بزرگ صنعتي -نفتي- گازي ايران به شمار مي‌رود بالغ بر دو ميليون جمعيت دارد اما جالب اينكه برخي از صنايع بسيار خطرناك همچون نفت و گاز و مواد شيميايي و صنعتي؛ محيط زيست آن را تا آستانه يك فاجعه بزرگ پيش برده و با وجود هشدار سازمان‌هاي جهاني مبني بر كسب!! رتبه اول اين شهر در بين همه شهرهاي جهان از نظر آلودگي، هيچ مسئول استاني و كشوري كمترين دغدغه‌اي براي بررسي وضعيت فاجعه بار آن ندارد!

براي مثال در حال حاضر در وسط برخي از مراكز مسكوني اهواز همچون ملي‌راه و زيتون و جاده فرودگاه، چندين چاه نفت و گاز حفاري شده و دود حاصله از ضايعات آن 24 ساعته به حلقوم مردم مي‌رود!

اهواز در شرايط سالم هوايي

از سوي ديگر شركت كربن بلاك (توليد كننده مواد شيميايي) در وسط شهر اهواز «منطقه آرياشهر و كارون» قرار دارد و به صورت 24 ساعته دود و ضايعات بسيار خطرناك آن مناطق مسكوني شهر را به زير غبار و دوده‌هاي مرگباري قرار مي دهد و با وجود هشدارهاي سالهاي قبل محيط زيست براي انتقال اين كارخانه كه يكي از دو مركز توليدات كربنات كشور محسوب مي‌شود به بيرون شهر، مسئولان اين شركت به بهانه نصب فيلتر در دماغه دودكش‌هاي مرگبار خود، از اين انتقال سرباز زده و مردم را با انواع خطرات مواجه ساخته‌اند.

و در شرايط بحراني آلودگي

از سوي ديگر صنايع ديگري چون الكل سازي صنعتي در حاشيه شهر، صنايع فولاد (در منطقه مسكوني باهنر و سپيدار)! نيز شبانه روز مشغول آلوده‌سازي شهر هستند و جالب تر اينكه اكثر مديران سطح بالاي اين مراكز نيز به مديران پروازي معروفند كه خانواده‌هايشان عمدتا در خارج از خوزستان سكونت دارند! همه اينها يكطرف و مشكل ريزگردهاي وارداتي از كشورهاي منطقه به خوزستان و ديگر مناطق غربي كشور نيز مزيد بر علت شده‌اند تا وضعيت محيط زيست را در خوزستان و بالاخص مركز آن اهواز، به مرز بحران كشيده به گونه‌اي كه مجامع بين‌المللي اين شهر را كه روزگاري از شهرهاي زيبا و مدرن كشور محسوب مي‌شد آلوده‌ترين شهر جهان معرفي كرده‌اند.

جالب تر اينكه مسئولان صاحب نفوذ اصفهاني وزارت نيرو نيز درصدند تتمه آب باقيمانده كارون را براي كشاورزي برنج‌زارهاي ديار خود، به سمت اصفهان منتقل سازند و اين در حاليست كه در حال حاضر مردم اهواز كه رود كارون از وسط شهرشان عبور مي‌كند، از آب سالم آشاميدني بي‌بهره‌اند! در همين حال، سطح كيفي و توان مديريت‌هاي استان بسيار ضعيف بوده و عمدتا توانمندي‌هايشان در درگيري‌هاي قوميتي (خوزستان استاني چندقوميتي و چندزباني است) فيمابين خلاصه شده كه نمونه بارز آن شوراهاي شهر استان به ويژه شهر اهواز كه طي چند دوره اخير تاكنون، ضعيف‌ترين مراكز تصميم‌گيري شهري بوده به گونه‌اي كه شوراي قبلي كلان شهر به دليل فساد مالي و همچنين اختلافات قوميتي فيمابين خود، منحل شد!

منظره‌اي آشنا، حيرت‌آور و البته فاجعه بار در وسط مناطق مسكوني اهواز! دود ناشي از ضايعات چاه‌هاي نفت و گاز كه مردم اين ديار از مواهبش كمترين بهره‌اي را برده‌اند، و فقط دود و آلودگي‌اش نصيبشان شده! اين هديه مديران وزارت‌نشين محترمه نفت كه البته خود در اتاقهاي مجلل وزارت‌خانه در خيابان طالقاني- سميه تهران جلوس دارند! و  گذر اكثرشان حتي براي يكبار هم به قطب اول نفت ايران نيافتاده اما بر ميليون‌ها دلار در‌آمده حاصله از فروش بشكه‌هاي نفت همين چاه‌هاي اهواز، اميديه، آغاجاري و مسجدسليمان حكمراني مي‌كنند و به خوزستاني‌ها پوزخندي نثار مي‌نمايند! و حالا باز خواهيد پرسيد كه چرا اهواز  آلوده‌ترين شهر جهان شد؟

در ميان اين بي‌مسئوليتي و بي توجهي‌ها، احتمال حوادث بسيار هولناك انساني در استان خوزستان  افزايش يافته كه اگر مسئولان كشور فكري اساسي براي حل معضل محيط زيست اين منطقه نكنند بايد منتظر فاجعه‌هايي بس خطرناك باشند، اين در حاليست كه روز شنبه اولین باران پائیزی استان خوزستان باریدن گرفت و متعاقب آن افراد فراوانی دچار بیماری تنگ نفس آنی شدند به همین دلیل اغلب آنها برای رهایی از این وضع راهی بیمارستانها شدند!!

برخی گمانه ها از احتمال اسیدی بودن اولین باران خوزستان حکایت می کند به همین دلیل برخی کارشناسان در این خصوص وارد عمل شدهاند تا اسیدی بودن یا نبودن این باران را جویا شوند. در این خصوص معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: با توجه به مراجعه بسیار زیاد بیماران با نشانه های تنگی نفس و مشکلات ریوی به بیمارستان های اهواز در شنبه شب، کمیته مشترکی از کارشناسان معاونت بهداشتی و درمان برای رسیدگی به این امر تشکیل شده است.

دکتر ساسان موگهی افزود: از شب گذشته کلیه تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و صبح یکشنبه با تشکیل کمیته ویژه ای با همکاری متخصصان ریه، آسم و آلرژی دانشگاه به بررسی این موضوع از طریق مقایسه آمار مراجعان سال گذشته و امسال در موارد مشابه پرداخت شد.

و چرا اهواز آلوده‌ترين شهر جهان نباشد؟! شهري كه كارون را دارد اما آبش اين است! سمت راست: آب تصفيفه شده و سمت چپ: آب لوله كشي شهر! به نظر شما نبايد به مسئولان وزارت نيرو، سازمان محيط زيست كشور، استانداري خوزستان، شوراي شهر اهواز مدال لياقت داد؟

وی افزود: البته متخصصان ریه تلویحا این امر را در پاییز و پس از بارش اولین باران ها طبیعی برشمرده و عنوان کرده اند بررسی ها نشان می دهد که غالب مراجعه کنندگان دارای بیماری های زمینه ای مانند اسم و آلرژی هستند. موگهی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود باران ها اسیدی است، گفت: اظهار نظر دقیق در این خصوص نیازمند کار کارشناسی و تخصصی است که از محیط زیست استان خواسته ایم در این خصوص بررسی و اظهار نظر کارشناسی نمایند و متخصصان دانشگاه نیز پس از بررسی آخرین وضعیت بیماران در این خصوص اظهار نظر خواهند نمود.

ابوالحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۱:۵۵
خدا به داد هم وطنان اهوازی ما برسه .نه اب سالمی دارند نه هوا.فاجعه است..... (162118)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۲۰
بله. ما با انبوهی از منابع گازی و نفتی از ابتدایی ترین ها محرومیم. آب، هوا و ... (162340)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۵۹
ما رکورد زدیم ! (162826)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۴۳
خدایا به داد این مردم عزیز خوزستان برس.مردمی که برروی گاز و نفت زندگی میکنند اما هیچ سرمایه ای از این دو نعمت نصیبشان نشد. (162709)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۴۷
جلگه‏بزرگ ‏خوزستان‏‏ ‏قبل‏ ‏از‏ ‏انکه‏ ‏نفت‏ ‏و‏ ‏گاز‏ ‏داشته‏ ‏باشد‏ ‏،‏ ‏زمین‏‏ ‏های ‏حاصل‏ ‏خیز‏ ‏،‏ ‏طبیعت‏ ‏زیبا،‏ ‏رود‏ ‏خانه‏ ‏های‏ ‏جاری،‏ ‏کشاورزی‏‏ و‏ ‏‏دامپروری ‏فوق‏ ‏العاده،‏ ‏استان‏ ‏چهار‏ ‏فصل،دریا‏‏‏ ‏و‏ ‏بندر‏ ‏و‏ ‏کشتی‏ ‏رانی‏ ‏و‏ ‏ماهیگیری‏ ‏و‏ ‏نی‏ ‏همبون،‏ ‏کوههای‏ ‏با‏ ‏ارتفاع‏ ‏کم‏ ‏ومتوسط‏ ‏وبالا،‏ ‏اقوام‏ ‏گوناگون،‏‏ ‏قشلاق‏ ‏عشایر، ‏سازه‏ ‏های‏ ‏ابی‏ ‏با‏ ‏شکوه،تمدن‏ ‏وفرهنگ‏ ‏اصیل‏ ‏و‏ ‏بالا،‏ صنایع‏ ‏بزرگ‏ ‏وکوچک،‏ ‏مردمان‏ ‏خونگرم‏ ‏و‏ ‏دوست‏ ‏داشتنی‏ ‏و...‏‏‏ ‏دارد. ‏‏ ‏ (162908)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۲:۳۷
این است نتایج هدفمندی. . . .مهرورزان (162972)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۰۶
با سلام
بنده همیشه به خوزستان ارادت داشته و خواهم داشت, ولی متاسفانه خود مردم خوزستان پیگیر مسائل نیستند و یک جوری بیخیالند.من 2 سال خوزستان بودم و از روی شناخت این حرف را میزنم.این زنجیره های انسانی در استان خوزستان تازگی دارد و نشان میدهد مردم بویژه جوانان خوزستان بیدار شده اند و باید تداوم داشته باشد. (163280)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۳۷
جالبه همون شبی که اهواز به عنوان آلوده ترین شهر انتخاب شد، صدا و سیما که انگار توطئه ی صهیونیزم و استکبار و غرب و ... باعث این انتخاب شده چنان بهش برخورده بود که دوربیناشو برداشته بود و رفته بود بین مردم مثلا گزارش بگیره یه عده هم طبق معمول همه ی مصاحبه ها می گفتن ما برای آمریکا متاسفیم که توطئه کرده و اهواز رو ظالمانه آلوده اعلام کرده. اینجا بهشته هوا بهاری و تمیز و آسمونش همیشه آبیه.بعد دوربین می چرخید و یه آسمون پاک و آبی رو نشون می داد. این گزارش هم سر آخر سند دیگری بود بر مزوری و دروغگویی استکبار!!!!! ما هم هاج و واج از این گزارش موندیم تا دیشب که باز صدا و سیما گزارش پخش کرد اون هم از 4000 نفر در اهواز که همه دچار مشکلات تنفسی شده بودند. می گم نکنه این 4000 نفر هم از جماعت بی بصیرتی هستن که می خوان سیاه نمایی کنن و هوای بهشتو آلوده نشون بدن. (163380)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۱۸
البته اینکه اهواز الوده است درست ولی این آماری که داده شده احتمالا در روزهای الوده به ریزگرد گرفته شده و در روزهای معمولی هوای اهواز حتی از هوای خود تهران بهتر است و من به درستی مطلب ذکر شده شک دارم که الوده ترین شهر باشد (163516)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۵۲
خبر‏ ‏جدید‏ ‏‏ ‏مسولان‏ ‏خوزستان‏ ‏علت‏ ‏مشکلات‏ ‏تنفسی‏ ‏اهواز‏ ‏را‏ ‏سکون‏ ‏هوا‏ ‏و‏ ‏اسیدی‏ ‏باران ‏در‏ ‏اثر‏ ‏الودگی‏ ‏های‏ ‏صنعتی‏ ‏و‏ ‏ترافیکی‏ ‏و...‏ ‏اعلام‏ ‏کرد.‏ ‏‏ ‏واقعا‏ اگر‏ ‏افراد‏ ‏با‏ ‏دانش‏ ‏این‏ ‏خبر‏ ‏را‏ ‏شنیده‏ ‏باشند‏ ‏کلی‏ ‏خندیدند.‏ ‏و‏ ‏باید‏ ‏به‏ ‏انها‏ ‏گفته‏ ‏شود‏ ‏که‏ ‏سکون‏ ‏هوا‏ ‏در‏ ‏اهواز‏ ‏یک‏ ‏درصد‏ ‏کمتر‏ ‏امکان‏ ‏وقوع‏ ‏ان، ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏شرایط‏ ‏جغرافیایی‏ ‏و‏ ‏اب‏ ‏وهوای‏ ‏‏ ‏ندارد.‏ ‏یکی‏ ‏به‏ ‏اینها‏ ‏بگوید‏ ‏که‏ ‏مگر‏ ‏اهواز‏ ‏دور‏ ‏تا‏ ‏دورش‏ ‏کوه‏ ‏قرار‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏سکون‏ ‏هوا‏ ‏اتفاق‏ ‏افتاده.‏ ‏اتفاقا‏ ‏دوسه‏ ‏روز‏ ‏قبل‏ ‏از‏ ‏بارندگی‏وزش‏ ‏ ‏باد‏ ‏نسبتا‏ ‏خوبی‏‏ ‏در‏ ‏اهواز‏ ‏داشتیم. ‏ (163548)
N@VID
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۲:۵۱
خدا بهمون رحم کنه . . . (162125)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۲۲
خدا رحم کرده ،مسئولان بی رحمند (162391)
اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۴:۴۶
زنده باد تهران نشینها (162129)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۱۲
ما ركورد زديم... (162132)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۱۶
حکایت ما بدبخت های جنوب نشین شده حکایت آن دباغ که در بازار عطر فروشان به کما رفت!!!!! (162133)
کارمند شرکت نفت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۲۵
جالبه که هر مدت یکبار به کارکنان نفت و گاز و فولاد ساکن اهواز ایراد هم گرفته میشود که حقوق کاریشان خیلی بالاست.!!!!!! من یک مهندس مکانیک هستم یا 10 سال سابقه در صنعت نفت که حقوق دریافتیم یک میلیون و پانصد هزار تومن هستش.واقعاً با این شرایط آلودگی و اون شرایط گرمای نفس گیر آیا با این حقوق باید خوشحال باشم؟؟؟؟؟؟؟ (162135)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۴۸
بابا بی خیال شما حقوق کمتر از سه میلیون هم مگه دارین ؟؟ (163187)
تدبیر و امید
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۵۵
ما می خواهیم زندگی کنیم ۰۰۰۰۰ (162151)
بهبهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۲۱
شمایی که رای منفی دادین ... یعنی ما خوزستانی ها حق یک زندگی ساده رو هم نداریم ...
آخه تا کجاااااااااا (162881)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۵۵
(یک راه حل بدون هزینه) پیشنهاد میکنم کلأ شهر رو تعطیل کنن و همه اهوازیها تشزیف بیارند تهران اونوقت کسی توی شهر نیست که هوای آلوده اذیتش کنه!! (162152)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۰۱
فکر بسیار عالیه
تهرانی ها هم کلا بیان اهواز زندگی کنن اما با همین شرایط اهوازی ها نه مزایای اضافه.. (162319)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۲۴
حالا چرا با هم دعوا می کنید؟ در اینکه به اهوازی های عزیز ظلم میشه هیچ شکی نیست و من از اینجا با خوزستانیای عزیزمون همدردی می کنم ولی این دلیل نمیشه که با چشم دشمنی به مردم شهر های دیگه نگاه کنیم. دوست عزیز تهرانی ها هیچ مزایایی که شما فکر می کنید ندارند اذیت شدن پایتخت نشینان اگر از شما بیشتر نباشد کمتر هم نیست این رو مطمئن باشید به امید روزی که مسئولان محترم فکری برای آلودگی اهواز بکنند. یا علی (162689)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۳:۴۲
هوای تهران هم چیز جالبی نیست که تعارف می کنید (163037)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۵۶
اینا همه برای اینکه ما امل القرای دنیای اسلام هستیم و حرف اول رو تو منطقه میزنیم ! واقعاً این مملکت داره به کجا میره؟؟؟؟ (162153)
شهركرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۸:۰۲
خوزستان سرافراز و چهارمحال و بختياري مظلوم بايد خشك و آلوده شوند تا اصفهان طرح هاي كشاورزي بدون توجيه اقتصادي و عقلي اش را به پيش ببرد چرا ؟ چون نمايندگان و مسئولينش صاحب نفوذند !!!!!!! بقيه هم بروند سي خودشان !! (162156)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۸:۰۹
تا‏ ‏حالا‏ ‏فکر‏ ‏می‏ ‏کردم‏ ‏تهران‏ ‏الوده‏ ‏ترین‏ ‏شهر‏ ‏منظومه‏ ‏شمسی‏ ‏است‏!‏‏ ‏فقط‏ ‏این‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏دانم‏ ‏که‏ ‏هر‏ ‏وقت‏ ‏نامی‏ ‏از‏ ‏خوزستان‏ ‏می‏ ‏اید‏ ‏یاد‏ ‏هفت‏ ‏شهر‏ ‏از‏ ‏بیست‏ ‏شهر‏ ‏رکورد‏ار‏ ‏بیکاری‏ ‏در‏ ‏کشور‏ ‏‏ ‏می‏ ‏افتم‏!‏‏ ‏شاید‏ رتبه‏ ‏های‏ ‏اول‏ ‏تولیدات‏ ‏کشاورزی‏ ‏مثل‏ ‏گندم‏ ‏و‏ ‏ذرت‏‏ ‏...‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏ظرفیت‏ ‏های‏ ‏بندرها‏ ‏و‏ ‏معادن‏‏ ‏و ‏رودخانه‏ ‏ها‏ ‏وصنعت‏ ‏و‏ ‏گردشگری‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏همه‏ ‏مهمتر‏ ‏مردم‏ ‏خونگرم‏ ‏و‏ ‏دوست‏ ‏داشتنی،‏ ‏چه‏ ‏لر‏ ‏وعرب‏ ‏وکرد‏ ‏و‏ ‏ترک‏ ‏و‏ ‏فارس‏ ‏و‏ ‏...جز‏ ‏زحمتکش‏ ‏ترین‏ ‏‏ ‏وکم‏ ‏توقع‏ ‏ترین‏ ‏مردم‏ ‏جهان‏ ‏هستند.‏ ‏نفت‏ ‏وگاز‏ ‏‏!‏‏ ‏تا‏ ‏حالا‏ ‏جز‏ ‏...‏ ‏ ‏‏ ‏ (162158)
بهبهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۲۳
جز بدبختی چیزی واسه ی ما خوزستانی ها نداشته دوست عزیز (162883)
اهوازي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۸:۱۶
واساي همه مسولان خوزستاني و به خصوص مسولين شهر اهواز متاسفم واقعا حق مردم اهواز اين نيست واقعا مظلوم واقع شدن دادشونم به هيچ جا نميرسه فقط خدا كمكشون كنه .كلينيك تخصصي كودكان ابوذر جاي پذيرش كودكان تو اين چند روز نداشته. (162162)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۳۸
من خودم لرم. در اینکه حکومت در بدبختی ما بی تقصیر نیست شکی ندارم. اما من در عقب ماندگی استان مردمم رو مقصر می دونم چون هنوز نمی دونن با انتخاب های خودشون چه مجلس چه شورای شهر سرنوشتشون رقم می خوره. موقع رای دادن متاسفانه همیشه بدترین و وحشتناک ترین گزینه رو انتخاب می کنن. دلیلشون نه لیاقت نه توانایی نه سواد و ... بلکه قومیت و ملاک های قرون وسطایی هست.وقتی بیشتر دلم می سوزه که در بین گزینه ها افرادی تنها رها میشن که توانایی تغیی ر رو دارن اما شایستگان در استان های ما قربانی ناآگاهی مردمشون می شن. نا آگاهی ای که رسانه ی ملی نقش فوق العاده پررنگی در اون داره. تا وقتی ما مردم خودمون دلمون به حال خودمون نمی سوزه نمی تونیم از کسی متوقع باشیم. (163448)
غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۸:۲۶
دست مريزاد به مسئولين دلسوز استان ....... (162165)
///
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۲۵
موافقم.باید نشان لیاقت داد .

مردمی که پا به پای جنگ آواره شدن و شهید دادن حقشون این نیست.
اصلن حق هیچ ایرانی تو این کشور ذاتا ثروتمند این نیست .
اصلن حق هیچ انسانی این نیست که تو این شرایط زندگی کنه .
بیدار شین بابا ، صبح شده ه ه ه . (162199)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۳۲
مرگ بر امریکا (162203)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۲۴
از بس که مرگ به این و اون گفتیم اخرش سراغ خدمون اومد. (162343)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۳:۲۲
چه شعار بیربطی میشنویم این روزها...مردم قیمت گوشت و مرغ یادتون رفته (163016)
دانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۳۶
الساکت عن الحق شیطان اخرس .حالا هرمسئولی که این حقایق را ببیند واقدامی نکند شیطان است . (162207)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۴۵
صدا و سیما که می گفت اهواز آلوده ترین شهر جهان نیست!!!!؟ چی شد!!!؟ (162217)
فرشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۵۲
زن دايي چه ربطي به دمپايي داره شما هم هرچي ميشه از مديران اصفهاني و بردن آب كارون حرف ميزنيد. زاينده رود كه خشكه نمي بينيد. (162223)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۰۵
بله، باید از زیاده خواهی شماها حرف بزنیم (162328)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۱۹
در‏ ‏حال‏ ‏حاضر‏ ‏که‏ اب‏سر‏ ‏شاخه‏ ‏های‏ ‏کارون‏ ‏را‏ ‏بوسیله‏ ‏تونل‏ ‏ولوله‏ ‏به‏ ‏سمت‏ ‏زاینده‏ ‏رود‏‏ ‏انتقال‏ ‏دادند‏ ‏.‏ ‏‏ این‏ ‏جای‏ ‏سوال‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏ابی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏بالادست‏ ‏زاینده‏ ‏رود‏ ‏جریان‏ ‏دارد‏ ‏کجا‏ ‏می‏ ‏رود‏.ایا ‏این‏ ‏اب‏ ‏برای‏ ‏جاری‏ ‏شدن‏ ‏رودخانه‏ ‏است‏ ‏یا‏ ‏استفاده‏ ‏های‏ ‏دیگر‏ ‏از‏ ‏ان‏ ‏می‏ ‏شود.‏ ‏ببینید‏ ‏اب‏ ‏زاینده‏ ‏رود‏ ‏کجا‏ ‏غیب‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏گویید‏ ‏زاینده‏ ‏رود‏ ‏خشک‏ ‏است.یا‏ ‏می‏ ‏خواهید‏ ‏این‏ ‏جور‏ ‏نشان‏ ‏دهید‏ ‏تا‏ ‏اب‏ ‏جاری‏ ‏کارون‏ ‏را‏ ‏هم‏ ‏صاحب‏ ‏شوید‏ ‏.‏ ‏ ‏از‏ ‏حرف‏ ‏هایی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏حد‏ ‏خود‏ش‏ ‏نوعی‏ ‏شایع‏ ‏پراکنی‏ ‏است‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏گویند‏ ‏اب‏ ‏کارون‏ ‏همین‏ ‏جوری‏ ‏به‏ ‏خلیج‏ ‏فارس‏ ‏می‏ ‏ریزد‏ .‏ ‏در‏ ‏جواب‏ ‏باید‏ ‏گفت‏ ‏بیشترین‏ ‏تعداد‏ ‏سد‏ و‏ ‏نیروگاه‏ ‏ابی‏ ‏‏در‏ ‏مسیر‏ ‏کارون‏ ‏ساخته‏ ‏شده‏ ‏و‏ ‏می‏ ‏شود‏.‏ ‏ابی‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏کارون‏ ‏به‏ ‏سمت‏ ‏خوزستان‏ ‏می‏ ‏اید‏ ‏بیشتر‏ ‏از‏ ‏جمع‏ ‏اوری‏ ‏سیلاب‏ مناطق‏ ‏بالا‏ ‏دست‏ ‏خوزستان‏ ‏و‏ ‏پایین‏ ‏دست‏ ‏چهار‏ ‏محال‏ ‏بختیاری‏ ‏است‏ ‏چون‏ ‏سرچشمه‏ ‏ها‏ ‏به‏ ‏سمت‏ ‏زاینده‏ ‏رود‏ ‏انتقال‏ ‏داده‏ ‏شده‏ ‏اند.‏ ‏رودخانه‏ ‏کارون‏ ‏در‏ ‏مسیر‏ ‏خود‏ ‏بیش‏ ‏از‏ ‏ دهها‏ ‏شهر‏ ‏و‏ ‏صدها‏‏ ‏ویا‏ ‏هزارها ‏روستا‏ ‏عبور‏ ‏می‏ ‏کند‏ ‏که‏‏ ‏زندگی‏ ‏همه‏ ‏انها‏ ‏وابسته‏ ‏به‏ ‏کارون‏ ‏است.‏ ‏‏ ‏ (162451)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۵:۰۰
بیا اهواز زندگی کن تا زایندرود فراموشت بشه (162512)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۰۱
من یک اصفهانی هستم چند سال پیش رفتم خوستان مسافرت واقعا دلم برای این مردم سوخت از بوشهر تا اهواز یک شب گچ ساران توی یک مدرسه موندم واقعا از همه جای این شهر گاز برداشت میشه اونوقت بخاری و آبگرمکن برقی داشتند خدا وکیلی تبعیض تو این مملکت چه ها می کنه اگه خوزستان از ایران جدا شه این دولتی ها چگونه می خواهند بودجه ببند ضمنا بنده هم شمال اصفهان زندگی میکنم و از این آلودگی ها بهرمند هستم چون پالایشگاه اصفهان هم که بحث جابه جایش از چندین سال پیش بوده کمتر از اهواز نیست ایران فقط تهران است وبس (162225)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۱۰
هی می گین تهران تهران
بابا تهران هم اوضاعش اونی که شما فکر می کنین نیست . هوا آلوده اس . به شدت . پسر من آلرژی داره . نیمه دوم سال مگه میشه از خونه بیرون زد .
یه بارون که میاد کل شهر ترافیک میشه .جوب ها سر می ره ....یه وضعیتیه که بیا و ببین . گرونی بیداد می کنه . نرخ میوه با کیفیت ثابت تو مناطق مختلف فرق می کنه .
ماشالله مدیرامون مدیییییییرن .چشم نخورن (162382)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۰۸
قربونت برو لرستان زندگی کن تهران بد چرا ازش بیون نمیایید ایران جاهای خوش آب و هوا کم نداره بگو چرا برای حال بچت نمکیزنی بیرون (162772)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۲۸
پارسا جان اگه می خواستم بزنم بیرون میرفتم از این مملکت کلن . ولی وابستگی شدیدی به خانواده ام دارم . من اگر هفته ای یه بار اونا رو نبینم میمیرم .
ضمن این که کارم رو چی کار کنم ؟

یه چیزی رو هم بگم شاید برام گارد بگیرین ولی حقیقت داره . ما به شلوغی تهران عادت کردیم تو سکوت و آرامش شهرستان افسردگی میگیریم . (163221)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۶
حالا این وسط چرا به لرستان گیر دادین؟ ما ملت لر بی آزارترین مردم این مملکتیم. چند وقت پیش آب ما رو با لوله ورداشتن بردن به قم صدامون در نیومد. تازه آب ما رو بردن نکردن اسمشو بذارن لررود، اسمشو گذاشتن قم رود. جالبه که نماینده هامون کلی به خودشون افتخار می کردن که آب استانی که بالاترین میزان بیکاری در کشورو داره و در غیاب کامل انواع صنایع در این استان کشاورزی تنها کاریه که باقی مونده رو دادن رفته. کشاورزی بدون آب هم میشه؟ شاید اگه ما هم مثل بقیه قومیتا هرروز می ریختیم تو خیابون بیشتر به حالمون رسیدگی می شد . ولی ظاهرا ما لرها فقط به عنوان گوشت جلوی توپ قابل استفاده ایم.و بعد از جنگ به حال خودمون رها می شی تا اینکه خطری باشه و دوباره بشیم لر غیور. (163390)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۱۶
من به لرها اهانت نکردم اتفاقا به خاطر آرام بودن و طبیعت آنجا و برای مقایسه ی امکانات آنجا باتهران لرستان را پیش نهاد کردم ضمنا به اون آقا که خیلی به خانوادش وابسطه است پیشنهاد میدهم با فرختن اموال منقول وغیر منقول خود وخانواده تان در تهران میتوانید در استانهای محروم یک کارخانه بزنید وهم خود منفعت ببرید وهم دیگران وهم نزدیک خانواده باشید واز منافع دولتی هم سود ببرید (163513)
لر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۱۸
منم از این واژه لر غیور حالم به هم می خوره. هر بلایی دلشون می خواد سرمون میارن آخرش با گفتن شما لرهای غیور و همیشه در صحنه همه چی رو جمع می کنن. آقا ما اصلا دیگه دلمون نمی خواد در صحنه باشیم. اصلا می دونید چیه چطوره یه مدت ما بریم پشت صحنه یه عده ی دیگه رو بیارید رو صحنه تا ما هم یه استراحتی بکنیم. هرچی خاک صحنه بود خوردیم رفت پی کارش!!!! (163565)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۲۴
بهترین‏ ‏اب‏ و‏ ‏هوا‏ ‏را‏ ‏تهران‏ ‏در‏ ‏حالت‏ ‏نرمال‏ ‏دارد.‏ (162884)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۱۲
اینم بگم به ما تو یه جلسه ای گفتن 5 نوع سرطان تهرانیا رو تهدید می کنه که البته نباید رسانه ای بشه . (162383)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۰۵
صحنه سجده کردن مدیران و وزرای ژاپنی در برابر مردمی که در حادثه زلزله یکی از شهرهای ژاپن که به آنها اسیب وارده شده بود .نمونه یک رفتار مسئول واقعی می باشد .
اگه همین ژاپن به این درجه از رشد اقتصادی رسیده به دلیل احساس مسئولیت بالای آنها است به شکلی که مثلاٌ هاراگیری در فرهنگ آنها یعنی کسی مسئولیت داده شده به خود را نتواند انجام دهد با فرو بردن شمشیر در شکم در مقابل مسئولی که به او فرمان را داده به عمر خود پایان میدهد . (162227)
اهوازی
Switzerland
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۵۶
اونا کافرن مسئولین ما مسلمانیم ازخدا می ترسن (162511)
سیده م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۰۹
خوزستان و خوزستانی فدایی کسانی شود که فقط هدفشان یافتن پست است و بس .. بگذار وقت انتخابات شود تا حامه ملی مردمی بر تن کنند و لاف ملی بزننند که مردم ما خادم شما هستیم !!!!! اینجا استانی است که قدم قدمش جای پای شهداست و حال همه بی خیال بازماندگان همین شهدا شده اند بازماندگان عزایزانی که جانشان را فدای آزادی ایرن سرزمین کرده اند باید در مشقت به سر برند و عده ای بر کرسی قدرت تکیه کنند من خوزستانی فدای کرسی مجلس نشینان و همه فرصت طلبان در پی پست و مقام و مادیات فقط خدا میداند که پیامد آلودگی اهواز جندین بیماری خواهد بود و چه تعداد از ساکنان این دیار فراموش شده دچار بحران بی خیالی مسئولین خواهد بود کاش فریاد رسی بود که نیست..................... (162235)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۱۴
آب زاینده رود را هم بردند کویر یزد . خدا به داد مردم برسد . (162237)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۵۲
اب‏ ‏کارون‏ ‏نه‏ ‏زاینده‏ ‏رود. (162814)
ss
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۱۶
"وی افزود: البته متخصصان ریه تلویحا این امر را در پاییز و پس از بارش اولین باران ها طبیعی برشمرده و عنوان کرده اند بررسی ها نشان می دهد که غالب مراجعه کنندگان دارای بیماری های زمینه ای مانند اسم و آلرژی هستند."
یعنی 3000 نفر آسم داشتن یهو رو شده با یه بارون پاییزی...... واقعا مردمو چی فرض کردن؟؟؟ خود مردم اهواز باید دست به کار بشن... شوخی که نیس جونشون در خطره... (162238)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۳۲
ما رکورد زدیم (162246)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۱:۲۸
کشور ما از لحاظ شیوع برخی سرطانها هم در جهان رتبه اول رو داره! همچنین در فرار مغزها (162296)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۱:۳۰
مدیران اصلی کربن بلاک تهران نشین هستن و احتمالا آلودگی کارخانه که بطور دایمی دوده که ماده ای صدرصد سرطانزاست را به خورد مردم شهر میدهد برایشان مهم نیست، یکی از پرسنل خود کارخانه به من گفت چون فیلترها گران هستند فقط قبل از بازدید بازرسان بهداشتی ( با امداد غیبی از آمدن بازرسها مطلع میشوند! ) دستور استفاده از فیلتر را می دهند، این کارخانه نشانه ضعف و بی کفایتی ادارات بهداشت و محیط زیست و استانداری خوزستان در چند دهه گذشته است که عرضه تعطیل و انتقال چنین کارخانه کوچک ولی بیماریزا و مضری را نداشته اند (162299)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۱:۳۱
استکبار جهانی دشمن ملت ما هستند مرگ بر آمریکا (162301)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۲۳
مسئولین استان خوزستان فقط چاپلوسی بلدن. همه از دم ...
ممکنه بگین همه جا این طوره ، بله اما مسئولان خوزستان یه چیز دیگن ...
و چاپلوسی نه برای کمک به مردم نه ، برای خود شیرینی (162342)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۳۷
مطمئنا آلودگی شهر اهواز هم تقصیر امریکای جهانخواره مرگ بر امریکا (162351)
شهروند
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۴۳
وقتی که مسئولینی که باید به فکر باشند خودشون بهترین زندگی رو تو سایر شهرها دارند اوضاع اینطور میشه.
آب که دیگه مدت زیادیه که اصلا قابل خوردن نیست حالا اگه واسه اصفهان هم بره که دیگه هیچ...
هوا هم هرچی مردم میزنن تو سر خودشون هیچ کس پاسخ گو نیست.
میتونم بگم تا یه مدت دیگه شرایط اهواز هم مثل خیلی از شهرهای صنعتی دیگه مثل اسلویه و آبادان و... وخیم خواهد شد. (162356)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۴۹
بی‏ ‏خیال‏ ‏بابا‏ ‏،‏ ‏مگه‏ ‏اب‏ ‏کارون‏ ‏شور‏ ‏شد‏ ‏کسی‏ ‏توجه‏ ‏کرد‏ ‏البته‏ ‏خبر‏ ‏بیست‏ ‏وسی‏ ‏گزارشی‏ ‏از‏ ‏سد‏ ‏گتوند‏ ‏قبل‏ ‏از‏ ‏خروجی‏ ‏سد‏ ‏،‏ ‏نه‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏خروجی‏ ‏پخش‏ ‏کرد‏ ‏که‏ ‏مثلا‏ ‏اب‏ ‏شور‏ ‏نشده.‏ ‏اما‏ ‏کدام‏ ‏یک‏ ‏از‏ ‏مردم‏ ‏خوزستان‏ ‏نمی‏ ‏دانند‏ ‏که‏ ‏اب‏ ‏کارون‏ ‏شور‏ ‏شده،‏ ‏بی‏ ‏خیال‏ ‏بابا‏ ‏.‏ ‏اب‏ ‏که‏ ‏شور‏ ‏میشه‏ ‏صد‏ ‏در‏ ‏صد‏ ‏زمین‏ ‏هم‏ ‏شور‏ ‏میشه‏ ‏.بی‏ ‏خیال‏ ‏بابا‏ ‏،‏ ‏زمین‏ ‏برای‏ ‏چه‏ ‏می‏ ‏خواهیم‏ ‏،‏ ‏ان‏ ‏چند‏ ‏کیلو‏ ‏گندم‏ ‏را‏ ‏هم‏ ‏وارد‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ ‏.بی‏ ‏خیال‏ ‏بابا،‏ ‏جوان‏ ‏های‏ ‏خوزستان‏ ‏در‏ ‏‏ ‏امار‏ ‏بیکاری‏ ‏رکورد‏ ‏زدند‏ ‏.‏ ‏بی‏ ‏خیال‏ ‏بابا‏ ‏در‏ ‏عوض‏ ‏مدیران‏ ‏استان‏ ‏هر‏ ‏روز‏ ‏‏ ‏پرواز‏ ‏دارند‏ ‏،‏ ‏جدیدا‏ ‏به‏ ‏انها‏ ‏میگویند‏ ‏مدیران‏ ‏پروازی.بی‏ ‏خیال‏ ‏بابا‏ ‏.‏ ‏رکورد‏ ‏الودگی‏ ‏جهان‏‏ را‏ ‏خوزستان‏ ‏دارد،‏ ‏بی‏ ‏خیال‏ ‏بابا.‏ ‏یعنی‏ ‏می‏ ‏گویی‏ ‏نیشکر‏ ‏ها‏ ‏را‏ ‏اتش‏ ‏نزنیم‏ .‏ ‏کارخانه‏ ‏ها‏ ‏را‏ ‏تعطیل‏ ‏کنیم.‏ ‏نفت‏ ‏وگاز‏ ‏را‏ ‏بی‏ ‏خیال.‏ ‏مسولین‏ ‏ومدیران‏ ‏پروازی‏ ‏یا‏ ‏به‏ ‏قول‏ ‏امروزی‏ ‏ها‏ ‏مدیران‏ ‏هوایی‏ ‏فردا‏ ‏مثل‏ ‏تصادف‏ ‏دو‏ ‏اتوبوس‏ ،‏ ‏‏مقصر‏ ‏را‏ ‏راننده‏ ‏خدا‏ ‏بیامرز‏ ‏معرفی‏ ‏‏‏ ‏می‏ ‏کنند‏.‏ ‏بابا‏ ‏بی‏ ‏خیال‏.‏ (162366)
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۵۱
مشکل اهواز و هر نقطه از این سرزمین مقدس مشکل همه مردم است
لطفا اینقدر تهرانی و غیر تهرانی نکنید
یک بار احمدی نژاد با این حرف ها گول مون زد بس نیست (162368)
ابراهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۰۶
همش از زير سر آمريكاست. (162377)
نصف جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۴۵
اسم این سایت رو عوض کنید چون هیچ ربطی به بهار نداره بیشتر به خوزستان ربط داره بذارید خوزستان نیوز بهتره این طوری وقت ما هم کمتر تلف میشه.
سایت خوزستان(بهار)نیوز= دشمن اصفهان و اصفهانی (162417)
13 ابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۵۷
بریم یکم مرگ بر امریکا بگیم شاید هوا پاک بشه

اگه بدونید چقدر زمان-نیرو-هزینه صرف این تظاهرات ها میشه بجای مرگ بر امریکا میگید ....

13 ابان-22بهمن-و روز قدس و..... و.....

این مسولان مسول اند!!! (162426)
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۵۹
دست شما درد نکنه که این مطلب را تهیه کردید و همچنین بهار نیوز که آن را درج نمود شاید لااقل درد دلی برای شهروندان خوزستانی باشد بیش از این که پیش نمی برد چون کو وجدان بیدار و حال آنکه بیمار از این دست فراوان (162429)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۰۳
مسئولین تا الان کاری نکردن وکاری انجام نمیدن تهرانیها خوش میگذرونن چون کله گندها اونجان خاک جرات میکنه به اونجا برسه واین نمایندها ی اهواز بوقن (162433)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۰۸
مسئله این است که اول شدیم مهم نیست که واسه چی! (162438)
اهوازی
Switzerland
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۵۳
مسئولین برای نجات تهران ازآلودگی اقدم کنن آقایون تهرانی نشین هستن نه اهواز (162508)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۲۸
تهران تهران، تهران تهران/اي شهر رويايي زيبا رويان/ در چشم من يک دنيايي/ در قلب من... (ببخشيد باقيش يادم نيست، شايد شيدايي باشه!) (162628)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۰۶
لطفابحران آب درکویر یزد رادریابید.ای کاش می دیدیدمردم یزد چه آب بی کیفیتی مصرف می کنند. (162668)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۴۸
بیا از کارون ببر زیاد داریم میتونیم کل ایران رو آب بدیم مردم خوزستان آب میخوان چکار (162911)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۱۰
اینجا اهواز است امید جان بزار نوبت یزد برسد!!!!! (163211)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۵۷
دوسه‏ ‏روزی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏خاکستر‏ ‏نیشکر‏ ‏دراسمان‏ ‏بعضی‏ ‏شهرهای‏ ‏خوزستان‏ ‏فرود‏ ‏می‏ ‏اید.‏ ‏ (162714)
13 ابان
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۸:۵۵
اخه ما ایرانی هسیتم (162759)
behrouz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۱۰
درود بر شرف نویسنده ، آه از مسئولین کر و بی مسئول (162775)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۱۶
این نرسیدنها این مدیریت ضعیف وپروازی این تبعیض ها وازطرفی همه گیر شدن گردش اطلاعات از سایر نقاط کشور حتما وحتما دور یا زود دوست ندارم اینو بگم اما پتانسیل اینو داره که به مشکا امنیت ملی آسیب جدی وارد بشه بهتره با سیاستهای یکسان دولت ونظام بتونه همه رو راضی نگه داره تا با سیاست سرکوب (162779)
دخو جون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۵۷
مردانه ایستادی جوان دادی . اما جان ندادی .شمع گونه سوختی اما خاموش نشدی . سرچشنه های دز تورا بردند .اما.... برای کارون تو نقشه ها کشیدند لب تر نکردی .معدن های تو در راه وطن پوچ شد اما....مردم تو بی امکانات ماندند اما....امروز هم لطفا نفس نکش تا دیگران نفس بکشنداما.... (162824)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۱۶
مسایل اساسی مردم خوزستان وضعیت کمی و کیفی اب شرب و کشاورزی، الودگیهای اب وهوا و اشتغال میباشند که البته بر همگان روشن است. مردم اگاه خوزستان بحق انتظار بهبود شرایط زندگی خود و ایندگانشان را دارند، راه حل مشکلات هم انچنان پیچیده و سخت نیستند مدیر اگاه و دلسوز میخواهد و مرد عمل و مردمی خواهنده و حاضر و ناظر . در شرایط فعلی توقف دایمی طرحهای انتقال اب از سرچشمه های کارون، اجرای سریع و البته با کیفیت طرح ابرسانی غدیر به منظور بهبود کیفیت اب شرب مردم مرکز و جنوب استان، تامین حقابه تالابهای استان و رایزنیهای موثر در سطح بین الملل برای بهبود وضع ریزگردها، خروج کار خانجات الوده کننده هوا از حریم شهرها،جمع اوری گازهای همراه تولید نفت بخصوص در میادین درون شهری، افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز در حریم شهرها، اولویت بکار گیری نیروهای بومی در صنایع و مشاغل استان و ...بعنوان راه حلهای شناخته شده برای بهبود سطح زندگی مردمان شریف خوزستان نامبرد. و در پایان جمله ای از حمید فرخ نژاد: ابادان را به یک روز قبل از جنگ برگردانید. انشاا...خواهد شد، سرشار از امیدم. عاشق اهوازم ،هر طوری که باشه بازهم عاشقشم. (162876)
محسن
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۰:۱۳
وای بر من... پنبه در گوشم کنید...!!! (163056)
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۴۲
خدا به داد اين مردم برسه!!!!!!
كاش اسم خوزستان چيز ديگري بود تا مسئولان بيشتر به فكر بودند!!!!!
هشت سال جنگ!هشت سال سختي كشيدن اما دريغ از توجه مسئولان
هربار كه اهواز مي‌روم بدتر از قبل است
اين همه كم لطفي در حق اهواز و خوزستان به خاطر چيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون هشت سال از مرزها دفاع كرده‌اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو رو خدا به داد اهواز برسيد
تو رو خدا (163178)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۲۸
به نظر میآید که اهواز را در شرایط اظطرار اعلام کرد مردم غیور این شهر را نجات داد کارخانجات را ضربتی به خارج از شهر منتقل کرد آب کارون مال شهر اهوازه مسئولانی که این آب گل آلوده به خورد این مردم دادند مورد باز خواست قرار بدهیم اینشاا.. (163220)
مسعود
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۰۴
اینجاست که میگویند مرد مسلمان اگر از غصه بمیرد رواست.روی ثروت ایران خوابیده باشی......واین وضع زندگیت باشه.....اهوازی کمی فکر کنید؟ (163335)
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۳۰
عرب -فارس- لر-بختیاری-کردوتمام اقوام عزیزخوزستان این موقعیت اززمان ودردنیای ارتباطات فقط دوستی وصلح واتحاد باعث میشود که نگذاریم حقوقمان راپایمال کنند-زنجیره کارون را ادامه بدهیم (163374)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۲۱
دنیا رو با اون همه عظمت می گن دهکده جهانی ولی اگه 3 تا ایرانی دور هم جمع شن 3 گروه می شن و همدیگه رو می کوبن. هیچ قومیتی بر قومیت دیگه برتری نداره. کاش این جمله ی ساده رو درک کنیم. (163570)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۲۷
متاسفانه الان مشکل قومیتی کمه نگاه تحقیآمیز به شهرستان ها به شدت آزار دهنده است. متاسفانه نه فقط مردم عادی تهران که دولتمردان و پیشروتر از همه ی اینها صدا و سیما چنان از شهرستانی ها یاد می کنن یا چهره شونو طوری نشون می دن که انگار در مورد انسانای اولیه صحبت می شه و شهرستانی ها موجوداتین که از قرون وسطی بیرون اومدن. (163572)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۰۳
چند وقت پیش سیمای میلی برنامه ای پخش کرد درخصوص این که اهواز آلود ترین شهر جهان است .رفت گزینشی با مردم مصاحبه کرد ومردم هم گفتن چه هوای است این سازمانهای بین المللی غلط کرده اند. (163561)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۷:۰۳
نامردی در حق مردم خوزستان (163594)