به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۰۱۱۹۱

کابوس استقلال در ۲ فصل اخیر

گروه ورزشی: ضربه پنالتی بهترین فرصتی است که در طول یک بازی برای گلزنی نصیب یک تیم می‌شود اما ناکامی استقلال در ضربات پنالتی تبدیل به یک کابوس برای این تیم و هوادارانش شده است.
کابوس استقلال در ۲ فصل اخیر
به گزارش ایسنا، استقلال دیشب (دوشنبه) در مصاف با الاهلی عربستان ناکام بود. با از دست دادن ضربه پنالتی توسط وریا غفوری و مردود اعلام شدن گل ارسلان مطهری، شاگردان مجیدی با لشکری از مصدوم، زمین را با باخت ۲ بر یک ترک کردند.موضوعی که بیش از هر چیزی استقلالی ها را آزار می‌دهد، از دست رفتن ضربات پنالتی این تیم در چند فصل اخیر است که هر بار نام بازیکن جدیدی در این بخش دیده می‌شود. بحران ضربات پنالتی در استقلال از زمانی آغاز شد که امید ابراهیم بعد از لیگ هفدهم این تیم را به مقصد قطر ترک کرد تا بعد از آن بازیکنان مختلف پنالتی این تیم را بزنند و در این میان معدود بازیکنانی بودند که توانستند دروازه ۷.۳۲ متری را از فاصله ۱۱ متری باز کنند.از ابتدای لیگ هجدهم تاکنون، استقلال بیش از هر چیزی در زدن ضربات پنالتی که یک موهبت بزرگ برای هر تیمی محسوب می‌شود، ناکام بوده است. در این میان مربیان مختلفی هم با انتخاب پنالتی‌زن نه چندان مطمئن، مرتکب اشتباه شده‌اند؛ شفر، استراماچونی و مجیدی، مربیانی بودند که قربانی از دست رفتن پنالتی‌های استقلال شدند.استقلالی‌ها در دو فصل اخیر در رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ناکامی‌های بزرگی روی ضربات پنالتی داشتند که گل شدن هر یک از آن  ضربات می‌توانست منجر به برتری این تیم شود.
فصل ۹۸-۱۳۹۷؛ ناکامی مطلق در پنالتی‌ها
این تیم در فصل ۱۳۹۷-۹۸ که با برگزاری لیگ هجدهم همراه بود، در مجموع پنج بار در باز کردن دروازه از روی نقطه پنالتی ناکام بود و تنها دو بار توانست ضربات پنالتی خود را گل کند. این آمار با احتساب ضربات پنالتی استقلال در جام حذفی مقابل سایپا که با باخت ۳ بر یک آبی‌ها همراه بود، بدتر هم می‌شود چرا که شاگردان شفر در آن دیدار از چهار ضربه پنالتی خود، سه ضربه را از دست دادند.به طوری کلی استقلالی‌ها از مجموع ۱۱ بار که پشت ضربه پنالتی قرار گرفتند، تنها توانستند سه ضربه را گل کنند و هشت بار فرصت گلزنی خود را از دست دادند.
فصل ۹۹-۱۳۹۸؛ پنالتی تبدیل به کابوس می‌شود
لیگ نوزدهم برای استقلال با استراماچونی آغاز شد و با ناکامی در ضربات پنالتی ادامه یافت. استقلال در این فصل چهار بار در رقابت‌های مختلف صاحب پنالتی شده که فقط یک بار گلزنی کرده و سه ضربه پنالتی این تیم از دست رفته است.ناکامی استقلال به گونه‌ای است که یک داربی دیگر به علت از دست رفتن ضربه پنالتی استقلال توسط علی کریمی با شکست یک بر صفر این تیم همراه شد.آبی‌ها بعد از آن بازی مجددا به جام حذفی رسیدند که این بار پنالتی‌زن تیم عوض شد و در برابر گل‌ریحان البرز مرتضی تبریزی می‌توانست بازی را در وقت‌های معمول با گلزنی از روی نقطه پنالتی تمام کند اما ضربه او هم گل نشد.تنها موفقیت استقلال در فصل جاری از روی نقطه پنالتی به بازی با سایپا مربوط می‌شود که وریا غفوری از پس ضربه برآمد و پنالتی او تبدیل به گل سوم تیمش شد.
با این وجود تضمینی برای گلزنی وریا از روی پنالتی وجود نداشت و ضربه او در بازی با الاهلی برای سومین بار در دو فصل اخیر از دست رفت. المسیلمی، دروازه‌بان الاهلی با پیش‌بینی ضربه او مانع به ثمر رسیدن گل دوم استقلال شد تا آبی‌ها طعم شکست در آسیا را با از دست رفتن این ضربه تجربه کنند.
عملکرد ناامیدکننده استقلال در پنالتی‌ها؛ ۴ گل از ۱۵ پنالتی
به طوری کلی استقلال در دو فصل اخیر، صاحب ۱۵ پنالتی در تمام مسابقات شده که از این تعداد فقط چهار بار توپ از خط دروازه عبور کرده و ۱۱ بار پنالتی از دست رفته است.بیش از هر بازیکنی وریا غفوری پنالتی‌های این تیم را از دست داده اما او بهترین گلزن تیمش هم در ضربات پنالتی است که دو بار موفق به گلزنی شده است.
الحاجی گرو و آرمین سهرابیان هم تنها بازیکنانی هستند که به همراه غفوری توانستند برای استقلال در پنالتی‌ها گل بزنند که هر دو گل در جام حذفی به ثمر رسیده است.بازیکنانی مانند مهدی قائدی، روح الله باقری، فرشید باقری، محسن کریمی، فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی، علی کریمی، مرتضی تبریزی و وریا غفوری در دو فصل اخیر پنالتی‌های استقلال از دست داده‌اند که شمار آن‌ها به ۹ بازیکن می‌رسد.
در ادامه تصویری از پنالتی‌های از دست رفته استقلال را مشاهده می‌کنید: (رنگ آبی مربوط به گل شدن ضربات پنالتی و رنگ قرمز مربوط به از دست رفتن ضربات پنالتی است)
آمار پنالتی‌ها استقلال در دو فصل اخیر
شماره تاریخ مسابقات نام بازیکن بازی پنالتی نتیجه
۱ ۲۷ مهر ۹۸ لیگ برتر وریا غفوری سایپا گل شد برد ۲-۱ استقلال
۲ ۱۰ آبان ۹۷ جام حذفی الحاجی گرو سایپا گل شد مساوی ۲-۲
۳ ۱۰ آبان ۹۷ جام حذفی آرمین سهرابیان سایپا گل شد باخت ۳-۱ استقلال در پنالتی
۴ ۱۰ آبان ۹۷ جام حذفی مهدی قائدی سایپا گل نشد باخت ۳-۱ استقلال در پنالتی
۵ ۱۰ آبان ۹۷ جام حذفی روح‌الله باقری سایپا گل نشد باخت ۳-۱ استقلال در پنالتی
۶ ۱۰ آبان ۹۷ جام حذفی فرشید باقری سایپا گل نشد باخت ۳-۱ استقلال در پنالتی
۷ ۱ اسفند ۹۷ لیگ برتر وریا غفوری پارس جنوبی گل نشد برد ۲-۰ استقلال
۸ ۵ اسفند ۹۷ لیگ برتر محسن کریمی ذوب آهن گل نشد برد ۳-۰ استقلال
۹ ۱۰ فروردین ۹۸ لیگ برتر فرشید اسماعیلی پرسپولیس گل نشد باخت ۱-۰ استقلال
۱۰ ۲۶ اردیبهشت ۹۸ لیگ برتر وریا غفوری سپیدرود گل نشد برد ۲-۰ استقلال
۱۱ ۳۰ اردیبهشت ۹۸ لیگ قهرمانان آیاندا پاتوسی العین گل نشد برد ۲-۱ استقلال
۱۲ ۳۱ شهریور ۹۸ لیگ برتر علی کریمی پرسپولیس گل نشد باخت ۱-۰ استقلال
۱۳ ۸ مهر ۹۸ لیگ برتر مرتضی تبریزی گل ریحان گل نشد مساوی ۱-۱
۱۴ ۲۹ مهر ۹۸ لیگ برتر وریا غفوری سایپا گل شد برد ۴-۰ استقلال
۱۵ ۲۸ بهمن ۹۸ لیگ قهرمانان وریا غفوری الاهلی گل نشد باخت ۲-۱ استقلال
برچسب ها: پنالتی استقلال