به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۲۰۱۲۱۵

تکلیف عید در نوروز ۹۹ ممنوع شد

گروه جامعه: معاون آموزش ابتدایی به بیان توضیحاتی درباره مدارسی که تکالیف عید به دانش آموزان بدهند پرداخت.
تکلیف عید در نوروز ۹۹ ممنوع شد
رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دیدار با دختر سردار سلیمانی دختر ایشان تاکید کردند که به کودکان بگویید که پدر من چقدر شجاع محکم، مقاوم و مهربان بود.وی در ادامه بیان کرد: رویکرد اصلی معاونت ابتدایی نگاه تخصصی به دوره ابتدایی بر اساس سه اصل است. اصل اول این است که دانش آموز صاحب کرامت است و اصل دوم این است که دانش آموز بزرگسال نیست و مورد سوم اینکه معلم نقش الگو دارد.حکیم زاده افزود: کودک بزرگسال نیست و باید متناسب با مراحل رشد و ویژگی‌های کودکان کار کنیم و امنیت روانی دانش آموز مورد توجه فرار بگیرد.وی گفت: آموزش از پرورش جدا نیست و مربی نقش الگویی دارد. مهمترین ابزار معلم خلق نیکو و محبت است که برگرفته از آیات قرآن است.حکیم زاده در ادامه گفت: بسته خشونت زدایی همه جانبه بر این اساس آماده شده است و با توجه به اینکه وزیر از هر معاونت یک بسته تحولی همه جانبه می‌خواهند حرکت از حافظه محوری و تربیت تک ساحتی به مهارت محوری و تربیت تمام ساحتی ارائه شود و یکی از اقدامات فراهم کردن محیط امن روانی عاطفی برای دانش آموزان است. در دفتر دبستان ارتقای کیفیت ارزشیابی تحصیلی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای و توسعه عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی را آغاز کردیم. در راستای انسداد مبادی بی سوادی در طی سال‌های گذشته تا ۹۸ و ۹۹ تعداد ۲۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر کودک بازمانده از تحصیل داریم.وی گفت: تعداد راهبران آموزی ما به ۲ هزار ۸۰۷ نفر در سال تحصیلی رسیده و دستاورد خوب ما تصویب پست راهبران آموزشی بود و سهمیه بنزین را هم برای آن‌ها گرفتیم و دو روز پیش ابلاغ شد.

حکیم زاده افزود: تکالیف مهارت محور در ۴۰۰ هزار کلاس درس اجرایی می‌شود.معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بازی و یادگیری از نظر ما کار نمادین در جهت جلب توجه جامعه و والدین نسبت به اهمیت استفاده از بازی به عنوان یک روش مناسب برای توجه به بازی است، ولی معلمان باید در تمام کلاس‌ها با هر امکاناتی از بازی برای تربیت استفاده کنند.وی در ادامه گفت: در پیش دبستانی هدف گذاری برای اجرای سند تحول است. دوره پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه تعمیم ۱۰۰ درصدی پیدا کند و ساماندهی استفاده از فرصت‌های فضاهای آموزشی به مدارس بفرستیم.حکیم زاده افزود: در مناطق روستای به ۵۶ درصد نرخ پوشش پیش دبستانی رسیدیم که در تاریخ آموزش و پرورش قابل توجه است. این اتفاق یکی از بهترین شاخص‌های عملکری درباره تحقق عدالت آموزشی است.معاون آموزش ابتدایی افزود: ۷۸۱ هزار اثر در طرح عید و داستان داشتیم. افزایش ۳۰ درصدی مدارس شبانه روزی را از ابتدای دولت داشتیم. پوشش حداکثری دانش آموزان عشایری در تمام استان‌های کشور، بازگرداندن ۱۸ هزار دانش آموز عشایری سیستان و بلوچستان زیر نظر آموزش و پرورش از دیگر اقدامات ما بود.وی در ادامه گفت: ۴۶ درصد از دانش آموزان عشایری به مدارس بازگشتند.حکیم زاده گفت: ۳۴۵ هزار ۴۱ دانش آموز اتباع در دوره ابتدایی داریم که ۱۱ درصد افزایش به نسبت سال قبل داریم.

وی در ادامه بیان کرد: کلاس‌های دوره دبستان ما رشد ۳ درصدی داشته اند و امسال ۳۵۲ هزار ۹۴۸ هزار کلاس داریم. معلمان دوره ابتدایی ۲۳۹ هزار ۷۰۵ معلم است که کاهش ۳ درصدی داشتیم. کودکان بازمانده از تحصیل تعدادشان کاهش یافته و در سال تحصیلی ۹۸، ۹۹ توانستبم ۳۶ هزار ۴۴۸ کودک بازمانده را جذب کنیم و سال گذشته ۳۴ هزار ۴۵ دانش آموزش اتباع داشتیم که افزایش ۱ درصدی را داشته ایم. تعداد کل نوآموزان کشور ما در سال ۹۸، ۹۹ حدود ۱ میلیون ۵۳ هزار و ۳۱ نفر است و تعداد کلاس‌های پیش دبستانی هم ۷۰ هزار و ۹۶۴ نفر است.حکیم زاده در ادامه گفت: هزار و ۳۰۵ مدرسه عشایری داریم که به فناوری‌های جدید مجهز هستند و همچنین قابل اجرا هستند.وی در ادامه گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل از حاشیه شهرها هستند. مهاجرت در کشور ما مشکلی است که با آن مواجه هستیم.وی تاکید کرد: امسال پیک نوروزی نداریم و اگر برنامه‌هایی تحت عنوان عیدانه به دانش تحمیل شود غیر قانونی است و با این مدارس برخورد می‌شود.
حکیم زاده تاکید کرد: با برنامه HOME SCHOOL کاملا مخالفیم و به صلاح دانش آموزان نیست. چرا که یادگیری فقط حساب کردن و نوشتن نیست بلکه کودک باید مهارت‌های اجتماعی را فرا بگیرد.