به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۱۶
 
۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۰۳:۴۹
کد مطلب : ۲۰۴۵۱
تاييد خبر بي‌نتيجه ماندن تلاش‌هاي دولت روحاني براي رفع حصر

خاتمي: قرار بود عیدغدير آزاد شوند اما نمی‌دانم چه‌اتفاقی افتاد

گروه سياسي: همانطوريكه سايت بهارنيوز هفته گذشته در خبري اختصاصي از بي نتيجه ماندن تلاش‌هاي دولت روحاني براي پايان حصر خبر داده بود، سيد‌محمد خاتمي رسما اين خبر را تاييد كرد و گفت: قرار بود در عید غدير اين عزيزان آزاد شوند نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد...
خاتمي: قرار بود عیدغدير آزاد شوند اما نمی‌دانم چه‌اتفاقی افتاد
در آستانه هزارمین روز از حبس و حصر خانگی آقايان مهدی کروبی و میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد,، آقاي خاتمی به همراه همسرشان٬ به منزل خانم فاطمه کروبی رفتند كه در این دیدار  دختران میرحسین موسوی و فرزندان مهدی کروبی نیز حضور داشتند. خانم کروبی در ابتدا در سخنانی به تشریح وضعیت جسمی آقای کروبی پرداخت و با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی همسرش گفت: در دوران حبس آقای کروبی خود را ملزم کرده بودند که روزی ۲ ساعت در داخل منزل قدم بزنند٬ اما اکنون بیش از یک ماه است که درد پای ایشان باعث شده که آقای کروبی نتوانند راه بروند و تقریبا اکثر مواقع روی تخت خوابیده‌اند٬ مگر در مواردی که بخواهند به دستشویی و یا حمام بروند.

خانم کروبی همچنین در ادامه از انتقال آقای کروبی به بیمارستان طی چند روز گذشته خبر داد و افزود: ۵ روز قبل ایشان را برای انجام چکاب و آزمایش به بیمارستان بردند. متاسفانه آقای کروبی به پوکی استخوان دچار شده‌اند. همچنین ایشان بدلیل شرایطی که در آن هستند٬ به آرتروز زانو مبتلا شده‌اند و دیسک کمر ایشان هم عود کرده است.”

در ادامه این دیدار دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به حوادث تلخ رخ داده در روز عید غدیر اشاره کرده و با ابراز نگرانی افزودند:‌ در آن روز مادرمان شاهد آنچه رخ داد٬بودند٬ لذا اکنون بیش از هر چیز نگران حال ایشان هستیم. دختران میرحسین موسوی در ادامه با ابراز نگرانی و تاسف از آن واقعه افزودند: در دیدار بعدی که با پدر و مادر داشتیم٬ فهمیدیم که ایشان چقدر از آن ماجرا ضربه خوردند.

در ادامه این دیدار٬ آقای خاتمی نیز ضمن ابراز تاسف از آنچه که این روزها بر آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد می‌گذرد٬ با ابراز تعجب افزود طبق گزارش‌های موثقی که داشته، قرار بوده که “این عزیزان در آن اعیاد آزاد و حصرشان برداشته شود٬ لیکن نمی‌دانم چه رخ داد که مسئولان قوه قضائیه به ناگاه تصمیم دیگری گرفتند و موضوع حصر منتفی گردید.”رييس‌جمهور سابق كشورمان همچنين  ابراز امیدواری کرد که با تغییر رخ داده در مدیریت دولت و نیز با بودن آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد زیر نظر وزارت اطلاعات٬ این محدودیت‌ها هرچه زودتر برداشته شود.