به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۲۰۶۹۴۱
برخورد با پزشکان بدون مرز اخلاقی نبود

شاهد وضعیت خطرناک بی‌دولتی در کشور هستیم

گروه سیاسی: نمانیده مجلس دهم با انتقاد از رفتاری که با پزشکان بدون مرز صورت گرفت گفت: شاهد دو دولتی و حتی بی‌دولتی در کشور هستیم.
شاهد وضعیت خطرناک بی‌دولتی در کشور هستیم
به گزارش ایلنا، محمود صادقی نمانیده مجلس دهم با اشاره به اخبار ضد و نقیضی که درباره حضور پزشکان بدون مرز در کشور شنیده می‌شود، گفت: در خبری خواندم که این پزشکان برای درمان اتباع خارجی حاضر در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما رفتاری که با آنها صورت گرفته است فرای کم و کیف آن، برخورد ناموجهی بوده چرا که حضور آنها در کشور با هماهنگی مراجع ذیربط و وزارت اطلاعات بوده است.وی با بیان اینکه معمولاً این‌گونه است که وقتی می‌خواهند برای اشخاص ویزایی صادر کنند از مراجع امنیتی هم استعلام می‌گیرند، افزود: وقتی که مراجع ذیربط مثل وزارت امور خارجه وزارت، وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات و در مجموع دولت ما تصمیم می‌گیرد و به افراد ویزا داده و برای حضورشان هماهنگی می‌کند اما با جوسازی عده‌ای با آنها برخورد می‌شود نشانه اختلال در نظام حاکمیتی کشور است.عضو فراکسیون امید افزود: یعنی دو دولتی یا چند دولتی یا به تعبیر رادیکال‌تر شاهد بی‌دولتی در کشور هستیم که البته برای حاکمیت ایران خیلی خطرناک است و اعتماد جامعه جهانی را هم نسبت دولت و حاکمیت در ایران دچار خدشه می‌کند.وی ادامه داد: در شرایط تحریمی کشور ما کمپین‌های مختلفی در سراسر دنیا به راه افتاده و حتی پارلمان انگلیس برای تعلیق تحریم‌های ایران کمپینی راه انداخته است، گروهی که ناشناخته هم نیستند چراکه پزشکان «بدون مرز» برای زلزله بم هم به ایران آمده بودند و یک  NGO و گروه غیر دولتی در سراسر دنیا شناخته شده هستند وارد کشور می‌شود، اما با آنها اینگونه برخورد می‌شود، حیثیت ایران را دچار خدشه می‌کند.

صادقی با بیان اینکه این برخورد از لحاظ اخلاقی نیز کار درستی نبوده است، گفت: فرض کنید همین دوستانی که در کشور ستاد مقابله با کرونا راه انداختند برای کمک به کشور دیگری بروند و در آنجا با چنین برخورد زشتی روبرو شوند؛ این حرکت از جنبه‌های مختلف سیاسی و اخلاقی حرکتی ناپسند بوده است و حتی اگر ادعا می‌کنند که جنبه امنیتی دارد چه کسی تشخیص می‌دهد؟ مراجع ذیربط یا این افراد؟!وی ارزیابی خود از فاصله‌گذاری اجتماعی را اینگونه مطرح کرد: اقدام خوبی است اما دیر؛ خیلی زودتر از اینها انتظار می‌رفت که این کارها انجام شود؛ حتی قبل از سفرهای نوروزی این اقدامات باید انجام می‌شد که ما اکنون نگران سیر صعودی دوباره بیماری نباشیم چرا که تعداد زیادی از مسافرانی که رفتند در حال برگشت به شهرهای خود هستند  و انتظار می‌رود که برگشت آنها باعث نقل و انتقال این ویروس و افزایش شیب مراجعات به بیمارستان‌ها باشد.نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: این اقدام دیر انجام شد اما تصمیمات خوبی گرفته شد؛ جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم، فایده است.وی با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید با قاطعیت بیشتری دنبال بشود چرا که با سرنوشت و حیات یک کشور مرتبط است، درباره جایگاه دستگاه قضایی کشور برای انجام این طرح و برخورد با خاطیان تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید به نوبه خود و در جایگاه خودشان کمک و هم افزایی کنند، چه برخوردهای انتظامی و چه قضایی باشد اگر این طرح ضمانت اجرای نداشته باشد، طبیعتاً نمی‌تواند موفق باشد.رئیس فراکسیون شفافیت مجلس درباره تعطیل شدن ادارات مختلف و خصوصی و دولتی و اعلام این تعطیلی از طرف دولت، بیان کرد: دولت باید با قاطعیت بیشتری اقدام کند فرقی بین ادارات خصوصی و دولتی نیست و باید سطح خدماتی که ادارات و شرکت‌ها می‌دهند  تعیین شود و آنهایی که خدمات حیاتی و ضروری دارند مشخص شده و سایرین حداقل برای دوره‌ای تعطیل شوند.وی با اشاره نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور، گفت: پیشنهاد شد طرح تعطیلی دوره دوره انجام شده و نتایج آن بررسی شود و اگر لازم بود دوباره تمدید شود؛ این موضوع باید فراگیر باشد همه کشورهای دنیا هیچ تفاوتی بین بخش خصوصی و غیردولتی قائل نیستند چرا که ماهیت این موضوع تفاوتی نمی‌کند؛ بنابراین باید محدودیت‌های یکسانی به فراگیری برای همه اعمال شود.

محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۱۸:۵۹
برادر عزیز چی میگی ؟ خود رهبر معظم چند روز قبل این هشدار را دادند و تصریح فرمودند ما نیازی به این جاسوسها نداریم چون آنها برای بررسی اثرات این ویروس و تکمیل پروژه خود به ایران می آیند .
خوب بعضی ها طبق فرموده آتش به اختیار عمل کردندو اینها را پس فرستادند.
شما چرا اینو به فرقه شیرازی و یا انگلیس نسبت می دهی؟ (365892)
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۱۹:۲۱
40 تا تخت با یه کادر درمانی متوسط و با تجهیزاتی که به وفور در ایران یافت میشه آیا لزومی به حضور این افراد هست؟!! (365893)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ۰۶:۵۹
آقای صادقی
چقدر دولت های غربی و به قول شما مراکز مردم نهادشون باید به این کشور و ملت ضربه بزنند تا شما مقداری بیدار شوید؟
یا شاید هم بیدارید وبنا به دلائلی!!!خودتان را به خواب زده اید.
خونهای آلوده به ایدز اهدایی کشور فرانسه (365897)
عبد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۱۰ ۰۸:۲۴
آقای صادقی تخمی نمی گذاری تخمی را نشکن. وجدانا شما در انتخابات ریاست جمهوری 92 و 96 به کی رای دادید. امروز روز یاری است و راه نشاندادن برای چه باید کرد است. متاسفانه در کشورمان بهتر از تو همه انتقاد کرد ن و فش به این اون دادن را بلدند. بس کن و فکر کن اگر ساختن از دستت آمد بیا میدان و گرنه خراب کردن ساده است! (365909)