به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۵:۵۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : ۲۰۷۰۴

انتقاد آمریکا از مواضع فرانسه در 1+5

گروه سياسي: منابع دیپلماتیک غربی در ژنو از انتقاد آمریکا به فرانسه نسبت به موضع این کشور در مذاکرات ایران و 1+5 خبر می‌دهند.
انتقاد آمریکا از مواضع فرانسه در 1+5
منابع دیپلماتیک غرب گفته‌اند جان کری، وزیر خارجه آمریکا موضع انتقادآمیز خود را در قبال اظهارات و موضع فرانسه در مذاکرات با ایران به پاریس منتقل کرده است. بر این اساس آمریکا موضع فرانسه را مانع دستیابی به نتیجه بهتری در نشست ژنو دانسته است و محول کردن ادامه مذاکرات را به زمان دیگری نادرست تلقی کرده است.

این منابع دیپلماتیک معتقدند آمریکا خواهان رسیدن به نتیجه در مدت زمان کوتاه‌تری است تا مخالفان مذاکرات و گروه‌های تندرو مانعی در مسیر مداکرات و رسیدن به نتیجه ایجاد نکنند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۲:۱۵
دمت گرم کد خدا (166279)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۱:۱۶
دولت فرانسه اغلب خیلی بیشرم و بسیار بدتر از امریکاست، در زمان جنگ بطور علنی از عراق متجاوز حمایت و تجهیزات میراژ 2000 رو میداد و چون فروش هواپیما به طرفین جنگ طبق قانونش ممنوع بود هواپیمای سوپر استاندارد با موشک اگزوسه رو که مخصوص زدن کشتی بود به عراق اجاره داد! تا نفتکشهای ایرانو بزند، در حالیکه امریکا هرگز اینطور عدنی از عراق حمایت نکرد، بی سیاستی و ضعف مقامات ایران اینکه بعد از جنگ بزرگترین قراردادتجاری ایران همین با فرانسه برای مونتاژ پژو بود که باعث شده فرانسه میلیاردها دلار سالیانه سود برد، هر چند یک اصلاح طلبم ولی ان قرارداد راکه بهزاد نبوی امضا کرد اشتباه محض میدانم، و تاکنون سیاستمداران ضعیف ایران هیچ امتیازی سیاسی از این همه واردات پژو از فرانسه نگرفته اند (166352)
سرب به جگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۱:۲۴
بابا اينا همه دستشون تو يه كاسه اس !!!!!!!فقط موندم تيتر كيهان رو واسه فردا كي ميتونه حدس بزنه (لوران فابيوس اساسا ازپدرومادر امريكايي متولد شده) (166354)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۲:۲۷
داداش کری ! دکتر ظریف عزیز ، کارکشته تر از اینه که فریب این حقه قدیمی پلیس خوب و پلیس بد ، رو بخوره ! دوستان حتما تا حالا با دلالهای مسکن یا خودرو برخورد داشتند . در بنگاه یکیشون میشه دلال بده که کوتاه نمیاد ، یکیشون میشه خوبه که طرف خریدار رو میگیره ، شما هم که هاج و واج موندین از زبون بازی فوق حرفه ای این دو دلال نا محترم ، ناخود آگاه ، دلال خوبه رو به چشم فرشته نجات میبینید و هرچه اون بگه گوش میدین ، تازه بعد از چند روز میفهمین چه کلاهی سرتون رفته ! اما ما با درایت و ذکاوتی که از دکتر عزیز سراغ داریم ، حتما یک چیزی تو چنته داره ! به امید خدا در مذاکرات پیش رو برد با ماست . (166287)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۲:۳۱
درد رنو و پژوشونه (166288)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۲:۴۶
آقا این لوران فابیوس تا حالا کجا بوده؟؟؟؟آسه میرفته آسه میومده.......یهو از پیله ی ناخودآگاه خود زد بیرون (166296)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۳:۰۸
باز هم اينقدر روي مرگ بر آمريكا پافشاري كنيد. (166299)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۳:۱۸
کری یکی بخوابون تو گوشش آدم شه (166304)
سيدحامد يزدانپناه-قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۳:۳۱
حالا اينام دم درآوردن واسه ما؟؟؟ (166311)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۰:۲۲
کفن پوشان و امت حزب الله،اگر بخوان به حرف رهبری عنایت کنن بایستی توی نمازجمعه در پیشرو، هر چه رساتر داد بزنن"مرگ بر فرانسه"!...

منظور البته سیاست های این دولته؛نه تاریخ و فرهنگ غنی اش و مردمان دوست داشتنی اش. (166334)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۰:۳۴
الکی میگه (166340)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۰:۳۸
بهار خبرنگارا شرق توی توییتر ترکوندن لحظه به لحظه دارن توییت میدن و اوضاع رو گزارش میدن بعد شما که انتخاب اول ما هستی بیکار نشستی
این چه وضعیه یه حرکتی بکن (166342)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۰:۴۳
و مکرو ومکر الله والله خیر الماکرین.غرب میخواست با مثبت جلوه دادن مذاکرات و درپایان نتیجه نگرفتن توپ رو تو زمین ایران بندازه ولی گلف بزرگ فرانسه نقشه هاشون رو بهم زد.ایشالله دیپلمات های ما از این به خوبی استفاده کنند. (166343)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۱:۰۹
خب فرانسه جونتون حقش کمه نمی شه که همه سهم مال امریکا باشه فرانسه از ما سهم می خواد لطفا در راستای تنش زدایی به فرانسه هم التماس کنین شاید دلش به رحم بیاد (166349)
ر.م.ک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۵:۱۳
سهم اینارو سعید خان جلیلی زیاد کرده که هر دفعه میرفت با کوله باری از تحریم ها و کاغذپاره ها به آغوش باز ملت باز میگشت..اخر سر ظرفیت هارو هم آزاد نکرد متاسفانه (166376)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۱:۲۷
واقعا ساده اید که فکر می کنید امریکا طرفدار ماست اشتباه مصدق صد برابر بدتر دارید انجام می دهید مصدق فکر می کرد امریکا دوست اوست و انگلیس دشمنش ولی شاید بعد از کودتای 28 مرداد فهمید که انگلیس و امریکا سرش را شیره مالیدن و بدانید پشیمانی سودی ندارد (166356)
hosein
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۱:۳۱
حالا فرانسه کاسه داغ تر از اش شده لعنت خدا بر دولت فزرانسه که دارد کار شکنی میکند و حامی اسراییل و عربستان شده و با کیهان و افراطیون داخل هم صدا شده بازهم دم امریکا گرم (166357)