به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۰۷۵۵

بخش خصوصی دیگر رعیت دولت نیست

گروه اقتصادي: عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای آب و فاضلاب با اشاره به عمر طولانی برخی از تصفیه خانه های کشور به ویژه در تهران و اصفهان که پنجاه و سی و اندی ساله هستند، اظهار کرد: با وجود اهمیت بهره برداری و تعمیر و نگهداری تصفیه خانه ها، وزارت نیرو از نیروهای متخصص در این حوزه استفاده نمی کند.
بخش خصوصی دیگر رعیت دولت نیست
امیرمنصور عطایی با تاکید بر دانش محور بودن صنعت آب و آبفا گفت: دولت باید تصدی گری در امور را کم کند و اجرای پروژه ها به روش BOO و BOT راه خوبی برای این موضوع است. وی با تاکید بر این که بخش خصوصی دیگر رعیت دولت نیست، گفت: نحوه تعامل دولت با بخش خصوصی باید تغییر کند.

بقای مشکلات در صورت عدم اصلاح تعرفه
عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد آب ، گفت: باید برای اصلاح تعرفه برق، آب و فاضلاب فرهنگ سازی شود؛ تا زمانی که تعرفه های آب، برق و فاضلاب اصلاح نشود برای تامین خدمات آب و برق با دردسرهای فراوانی مواجه خواهیم بود. عطایی در ادامه با اشاره به این که 60 شرکت در حوزه آبفای کشور عضو انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب هستند، گفت: سالانه بیش از یک میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی به آفریقا، آسیای میانه و عراق داریم و در صنعت به توانمندی بالایی رسیده ایم.

بقای شرکت های آب و آبفا به واسطه صادرات
دبیر انجمن صنفی شرکت های صنعت آب و فاضلاب نیز در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که توجه به اقتصاد آب، تنها راه اصلی برون رفت از معضل کنونی است، گفت: اکثر فعالان صنعت آب با مشکلات شدید مالی مواجه هستند که اگر چاره نشود، صنعت با مشکلات شدیدی موجه می شود.  بهرام فیاضی با اشاره به از دور خارج شدن و ورشکسته شدن برخی از فعالان صنعت آب و فاضلاب به وجود مشکل در مدیریت این بخش اشاره کرد و گفت: در 30 سال آینده اصلی ترین بحران پیش روی ایران و دنیا،آب است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصاد در پنج سال گذشته در ایران، گفت: نزدیک به 35 درصد از اعضای انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب به شدت آسیب دیدند و بقیه شرکت‌های ما نیز شرایط سخت و ناپایداری را دارند. دبیر انجمن صنفی شرکت های صنعت آب و فاضلاب با بیان این که سامانه بانکی کاری ندارد کارفرما و وزارتخانه می تواند تامین اعتبار کند یا خیر، گفت: شرایط برای صدور خدمات فنی و مهندسی نیز به شدت سخت شده است. فیاضی با اشاره به این که اکنونیکی از راه های تضمین بقای شرکت ها امر صادرات است، تصریح کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی به خاطر تحریم ها، تصمیم های نادرست، مشکلات مدیریتی و وجود قوانین محدودکننده با مشکل مواجه است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۵۱
بهتر بود تیتر می زدین "بخش خصوصی اصلن نیست" !!! (166875)