به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۲۱۰۵۸۷

بهترین نرم‌افزار‌برای ضبط صدا در گوشی هوشمند

گروه فناوری: در این گزارش به شما ۹ برنامه برای ضبط صدا در گوشی هوشمند (اندروید و iOS) معرفی می‌کنیم.
بهترین نرم‌افزار‌برای ضبط صدا در گوشی هوشمند
برنامه‌های مختلفی برای ضبط کردن صدا در گوشی‌های هوشمند ساخته شده‌اند اما همه آن‌ها از لحاظ کیفیت در یک سطح قرار ندارند. امروز در گزارشی که در ادامه برای شما آماده کرده‌ایم به ۹ مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. همچنین سیستم‌عامل مورد نیاز برای هر کدام و رایگان یا پولی بودن آن‌ها را نیز به شما اطلاع داده‌ایم.
در ادامه اسامی و اطلاعات ۹ مورد از بهترین برنامه‌های ضبط صوت در گوشی‌های هوشمند را مشاهده می‌کنید:
ضبط صدای با برنامه پیش‌فرض Voice Memos
این برنامه در سیستم‌عامل iOS به صورت رایگان وجود دارد و در واقع روی گوشی‌های اپل به صورت پیش فرض نصب شده است. این برنامه بسیار ساده و پایه‌ای است، اما شما می‌توانید پیش از ذخیره یک صدا آن را کوتاه کرده و قسمت‌های مورد نیاز را جدا کنید.همچنین شما می‌توانید فایل‌های ذخیره شده را از طریق AirDrop، پیام و ایمیل به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در Google Drive و Dropbox ذخیره کرده و از طریق برنامه‌های دیگر مانند واتس‌اپ و سیگنال فایل‌های صوتی را به اشتراک بگذارید.
برنامه Rev، نرم‌افزاری رایگان برای ضبط صدا
این نرم افزار که برای هر دو سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. شما می‌توانید با داشتن این برنامه صدای خود را ضبط کنید و آن را مانند نرم افزار بالایی برش داده و ذخیره کنید.همچنین امکان ارسال مستقیم نیز در این برنامه وجود دارد. شما می‌توانید فایل‌های ضبط شده به وسیله این برنامه را در Dropbox، Evernote و Google Drive ذخیره کنید. این برنامه می‌تواند در پس زمینه نیز صدا ضبط کند، که بسیار مفید است.
اشتراک گذاری صوت در اینستاگرام با برنامه Voice Recorder & Audio Editor
شما می‌توانید نسخه رایگان برنامه ضبط صدای Voice Recorder & Audio Editor را برای iOS نصب کنید؛ البته اگر فردی می‌خواهد به نسخه کامل (Premium) آن دست پیدا کند باید ۴.۹۹ دلار بپردازد.می‌توانید فایل‌های ضبط شده را از طریق ایمیل، متن، فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و اسنپ چت به اشتراک بگذارید. نسخه کامل این برنامه با استفاده از فناوری تبدیل گفتار به متن، متن فایل صوتی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا یادداشت‌ها را به فایل ضبط شده اضافه کنید.
ضبط صدای حرفه‌ای با برنامه Voice Record Pro
مانند نرم‌افزاری که در بالا معرفی کردیم نسخه رایگان این برنامه نیز در مارکت‌های برنامه گوشی هوشمند اپل وجود دارد، اما برای داشتن تجربه کامل استفاده از برنامه می‌توانید با پرداخت ۶.۹۹ دلار به نسخه کامل iOS این برنامه دسترسی داشته باشید.در این برنامه قابلیت‌های حرفه‌ای بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید در فرمت‌های AAC، MPEG و WAV صدا ضبط کنید. همچنین شما می‌توانید فایل‌های صوتی مذکور را ویرایش کرده و افکت‌هایی مانند معکوس کردن به آن‌ها بدهید. علاوه بر این توانایی ورودی و خروجی گرفتن در برنامه‌های Google Drive، Dropbox، Microsoft OneDrive، Box Cloud و iCloud Drive نیز وجود دارد.
تبدیل متن به صوت به صورت زنده با برنامه Otter Voice Notes
برای داشتن نسخه کامل برنامه Otter Voice Notes دو راه در پیشرو دارید. می‌توانید با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه ۹.۹۹ یا سالیانه ۹۹.۹۹ دلار نسخه کامل آن را در اختیار داشته باشید. این برنامه می‌تواند به صورت زنده صوت‌ها را به متن تبدیل کند.البته این برنامه قابلیت‌های بسیاری دارد، اما این تبدیل صوت به متن به صورت زنده است که آن را خاص می‌کند. این برنامه می‌تواند برای کسانی که معلولیت خاصی دارند بسیار کمک‌رسان باشد. شما در نسخه محدود ۶۰۰ دقیقه برای هر ماه در اختیار دارید، اما با پرداخت اشتراک این مقدار به ۶۰۰۰ دقیقه می‌رسد.
ضبط با فشردن یک دکمه در برنامه Easy Voice Recorder Pro
این برنامه که برای سیستم‌عامل اندروید توسعه یافته است ۳.۹۹ دلار قیمت دارد. شما با داشتن این برنامه و ویجت مخصوص آن که روی صفحه اصلی قرار می‌گیرد می‌توانید به سرعت و با فشردن یک دکمه شروع به ضبط صدا کنید.صدا‌های ضبط شده می‌توانند در فرمت‌های MP3 و AAC باشند. همچنین فایل‌ها به صورت خودکار روی Google Drive و Dropbox آپلود می‌شوند.
صدای مونو و استریو در برنامه RecForge II
نرم‌افزار RecForge II یک برنامه رایگان اندرویدی دیگر است. این برنامه می‌تواند در دو حالت مونو و استریو صدا ضبط کند. همچنین در نرم افزار مذکور شما قادر خواهید بود از بخش‌های ساکت گذر کنید.همچنین امکان شروع ضبط از یک زمان برنامه ریزی شده از پیش نیز وجود دارد. شما علاوه بر تمام این قابلیت‌ها می‌توانید از این برنامه برای گرفتن خروجی صدا از یک فایل تصویری استفاده کنید. البته نباید تبدیل فایل صوتی به فرمت‌های مختلف را در این برنامه نادیده گرفت.
در نوت خود با برنامه Evernote صدا ضبط کنید
هزینه پرداختی برای این نرم‌افزار به برنامه شما برای نحوه استفاده از آن باز می‌گردد. اگر شما اکنون این نرم افزار را در گوشی تلفن خود دارید، می‌توانید از قابلیت ضبط صوت آن با باز کردن یک نوت و کلیک کردن روی میکروفون استفاده کنید.کاربرانی که از گزینه معمولی (رایگان) استفاده می‌کنند تا حجم ۲۵ مگابایت برای هر نوت حافظه برای ضبط صدا دارند. اما این حجم برای دارندگان نسخه کامل به ۲۰۰ مگابایت برای هر نوت افزایش پیدا می‌کند. البته شما نمی‌توانید صدا‌های ضبط شده را ویرایش یا ارسال کنید.
ارسال خودکار صوت‌های کوتاه در برنامه Say&Go
قیمت این برنامه که برای سیستم عامل iOS توسعه یافته، ۲.۹۹ دلار است. اگر یک نرم‌افزار می‌خواهید که بتواند صوت‌های شخصی و کوتاه شما را به سرعت ضبط کند این برنامه به کمک شما خواهد آمد.به محض این که شما برنامه را باز کنید، ضبط صدا آغاز می‌شود. شما می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که بین ۴ تا ۷۵ ثانیه ضبط داشته باشد. همچنین امکان این به کاربر داده می‌شود که تنظیماتی را روی Say&Go اعمال کند که پس از اتمام ضبط، فایل به صورت خودکار ذخیره و ایمیل شود.
برچسب ها: نرم افزار ضبط صدا