به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۲۱۱۶۱

هشدار القاعده یمن به شیعیان حوثی‌

گروه بين​الملل: در پی درگیری‌های اخیر میان حوثی‌ها و سلفی‌های یمن در شمال این کشور، القاعده یمن با اعلام حمایت از سلفی‌ها هشدار داد که از حوثی‌های این کشور انتقام می‌گیرد.
هشدار القاعده یمن به شیعیان حوثی‌
در پی درگیری‌هایی حوثی‌ها و سلفی‌های یمن که از دو هفته گذشته در شهر "دماج" در استان شمالی "الصعدة" آغاز شده، گروه "القاعده در شبه جزیره عرب"، شاخه القاعده در یمن، حمایت خود از سلفی‌های این کشور را اعلام کرد. حریث بن قاضی النظری، یکی از رهبران القاعده یمن در نواری ویدئویی ضمن اعلام حمایت از سلفی‌های این کشور به شیعیان حوثی هشدار داد که القاعده انتقام حمله به سنی‌های سلفی‌ را می‌گیرد.

این فایل ویدئویی توسط یک روزنامه نگار یمنی در اینترنت منتشر شد. در بیانیه القاعده آمده است: ما همبستگی کامل خود را با برادران سنی خود در مرکز شهر "دماج" و در دیگر مناطق سنی نشین که مورد حمله گروه حوثی واقع شده اعلام می‌کنیم. در این بیانیه خطاب به حوثی‌ها آمده است: جرایم شما علیه اهل سنت بدون مجازات باقی نخواهد ماند.

القاعده یمن همچنین درگیری‌های شمال یمن را ادامه درگیری‌های طایفه‌ای در خاورمیانه دانسته و آنرا با جنگ میان شورشیان سنی سوریه و دولت این کشور مقایسه و اعلام کرد که این درگیری‌ها هیچ فرقی با محاصره نوار غزه و حمص و یا حومه دمشق ندارد.
مرجع : ايسنا