به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۲۱۱۸۰

بارش خفیف برف و باران در جاده‌های‌مازندران

گروه جامعه:​ رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: تمامی محورهای اصلی مواصلاتی استان از جمله کندوان، هراز، فیروزکوه، ساری به کیاسر و سمنان باز اما بیشتر نقاط با ریزش خفیف برف و بارش باران همراه است و رانندگان وسائط نقلیه با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با احتیاط تردد کنند.
بارش خفیف برف و باران در جاده‌های‌مازندران
سرهنگ ˈجعفر محمدنژادˈ افزود : اکثر مناطق محورهای کوهستانی حوزه استحفاظی پلیس راه استان با بارش پراکنده باران، ابر و مه گرفتگی همراه است و تردد وسائط نقلیه به کندی صورت می گیرد. وی اظهارداشت: هم اینک محورهای منتهی به غرب استان و نیز سوادکوه بارندگی و ارتفاعات بویژه ولی آباد و گدوک مه آلود است، رانندگان وسائط نقلیه خواسته می شود که بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. وی از رانندگان وسائط نقلیه و مسافران خواست هنگام رانندگی وسایل لازم ، البسه گرم و مواد غذایی آماده به همراه داشته باشند .

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان در باره ترافیک در محورهای مواصلاتی این خطه، بیان داشت: هم اینک تردد انواع وسائط نقلیه در محور های کندوان (چالوس ، کرج)، هراز، فیروزکوه به دلیل بارش خفیف برف و باران و مه آلود بودن هوا به کندی صورت می گیرد. سرهنگ محمدنژاد، درباره اعمال طرح محدودیت های ترافیکی در جاده ها، اضافه کرد: طرح محدودیت های ترافیکی در روزهای تاسوعا و عاشورا و جمعه در محور های کندوان (کرج ، چالوس)، هراز و فیروزکوه در حوزه استحفاظی پلیس راه استان اعمال می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات پایان هفته جاری و نیز برای افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه ، محدودیت های ترافیکی در این محورها در حال انجام است. وی افزود: در همین راستا تردد موتور سیکلت از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه تا ساعت سه بامداد روز شنبه 25 آبان در محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و بلعکس ممنوع است. وی گفت ‍: ممنوعیت تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج - چالوس کماکان ادامه دارد، ضمن اینکه تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 روز جمعه تا ساعت سه بامداد روز شنبه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 روز جمعه تا ساعت سه بامداد روز شنبه از 15 کیلومتر بالای مرزن آباد (دزبن) به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی گفت: ممنوعیت تردد هر نوع تریلر از محور هراز کماکان ادامه دارد و تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت شش تا 24 روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه و همچنین از ساعت شش روز جمعه تا سه بامداد روز شنبه از محور هراز ممنوع است. سرهنگ محمدنژاد افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 روز جمعه 24 آبان تا ساعت سه بامداد روز شنبه 25 آبان از رودهن به سمت آمل ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 روز جمعه تا ساعت سه بامداد روز شنبه از آمل به سمت رودهن یکطرفه خواهد بود.

وی ادامه داد: تردد هر نوع تریلر به استثنای تریلی های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 الی 24 روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و نیز از ساعت شش صبح الی 24 روز جمعه از تهران به قائمشهر و بلعکس ممنوع است. وی گفت: تلفن مرکز کنترل راههای مازندران با پیش شماره 2182934 - 0151 آماده پاسخگویی به هموطنان از آخرین وضعیت راههای استان بطور شبانه روز است.

حدود 10 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در مازندران وجود دارد.
مرجع : ايرنا