به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ساعت ۰۳:۱۲
کد مطلب : ۲۱۲۵۲
اجازه بدهید جدیت مسئولان ایراني را در عرصه ديپلماسي امتحان کنیم

اوباما بار دیگر با تشدید تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرد

گروه بين‌الملل: رییس‌جمهور آمریکا از کنگره خواست، به مذاکرات فرصت بیشتری بدهد و از تشدید تحریم‌ها بپرهیزد.
اوباما بار دیگر با تشدید تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرد
به گزارش خبرگزاري‌هاي غربي، باراک اوباما تمایل کنگره آمریکا مبنی بر تشدید تحریم ها علیه ایران را مانعی برای رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز در مناقشه اتمی خواند و از نمایندگان کنگره خواست، به مذاکراتی که در ژنو آغاز شده فرصت بیشتری بدهند. اوباما گفت: «اجازه بدهید جدیت آنها (مسئولان ایراني) را برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک و مسالمت آمیز امتحان کنیم». او در عین حال تاکید نمود: در صورتی که جمهوری اسلامی به طور جدی مذاکرات را ادامه ندهد، باید تمامی گزینه‌ها، از جمله گزینه نظامی را برای پایان دادن به برنامه اتمی ایران مد نظر قرار داد.

روز چهارشنبه جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده نيز از اعضای کنگره خواسته بود که برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران عجله به خرج ندهند. او نیز تاکید کرد که تشدید تحریم‌ها از سوی کنگره می‌تواند اعتماد حاکم بر مذاکرات را خدشه‌دار کند و آن را به شکست بکشاند. وزیر امور خارجه آمریکا از اعضای کنگره خواست، تصویب تحریم‌ها را چند هفته به تاخیر بیندازند و از این طریق یک فرصت دیگر برای مذاکره به تهران بدهند.

به گزارش صداي آلمان؛ اظهارات اوباما و كري همزمان شده است با گزارش دوره ای آژانس بین المللی انرژی اتمی که روز پنجشنبه منتشر شد كه نخستین گزارشی است که فعالیت‌های اتمی ایران در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی را در بر می‌گیرد. در این گزارش به چند نکته مهم اشاره شده است که غرب نسبت به آنها حساسیت نشان داده بود. یکی از این نکات، حجم ذخیره اورانیوم با غنای ۲۰ درصد است. آژانس تاکید کرده که ایران از ماه اوت تا کنون تنها ۵ درصد به ذخایر خود افزوده و در حال حاضر ۱۹۶ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد دارد. برخی کشورها این نگرانی را دارند که ایران با دست یابی به ۲۵۰ کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده امکان ساخت بمب اتمی را بیابد.

در گزارش‌های قبلی آژانس آمده بود که یکی از نگرانی‌های جامعه جهانی توسعه سریع ظرفیت غنی سازی اورانیوم است. آژانس در گزارش تازه خود می‌نویسد که ايران در سه ماه گذشته در مدار تاسیسات اتمی نطنز تنها ۴ سانتریفوژ نسل حدید را نصب کرده، در حالی که در سه ماهه آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد ۱۸۰۰ سانتریفوژ نصب شده بود. از ماه اوت تاکنون تعداد سانتریفوژها در فردو ثابت مانده است.

خبرگزای آلمان به نقل از "یک دیپلمات بلندپایه در وین" که نامش فاش نشده نوشت: توقف توسعه غنی سازی اورانیوم ایران دلیل فنی ندارد و باید آن را یک اقدام سیاسی قلمداد کرد. آژانس ضمن اشاره به اینکه تاسیسات آب سنگین اراک "به سیستم سردکننده وصل شده" می‌نویسد که این تنها اقدام بزرگی است که ایران در ماه‌های اخیر انجام داده است.

N@VID
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۰۳:۴۶
به امید نتیجه بخش بودن مذاکرات و کاهش تحریمها (169240)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۰۹:۲۵
فردا افراطیون پایداری کفن پوش میریزن تو خیابون تا نظر آژانس و کری و اوباما رو عوض کنن! شهرداری تهران هم در یک حرکت کاملا خودجوش! یه سری بنر جدید تهیه میکنه!
همه و همه برای این که بگن چرا ما رییس جمهور نشدیم!!!!!!!!!!!!!!! (169267)
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۵:۵۷
هم صدا با نتانیاهو!!در موقع حرف زدن آقایان مخالف اسرائیل هستند اما معلوم شد در عمل اینطور نیستند (169431)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۰۹:۳۶
روحاني مچكريم (169271)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۰:۱۹
خدا وکیلی دم اوباما گرم (169279)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۹:۳۷
چیو دمش گرم...!
به اینکه هنوزم میگه گزینه نظامی روی میزه میگی دمش گرم..!؟ (169557)
lمحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۱:۱۳
دمش گرم که ایستاده رو حرفش که با مذاکره مسئله رو حل کنه . چون میدونه نه ملی ایران و نه ملی آمریکا دوست ندارن وارد جنگ بشن. (169291)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۴:۴۷
دم شما هم گرم که انقدر ساده لوح میباشید.باتشکر(باراک اوباما) (169399)
اعتدالیون مقیم اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۱:۴۱
آمریکا هم با پا پس میزنه با دست جلو میکشه

دنبال وقت کشی هستی تکلیف این تیم مذاکره کننده ما رو هم تعیین کن

الکی میخوای خودتو خوب نشون میدی هر دفعه بخوای با یکی مثل فرانسه و آلمان و .... لابی کنه اون قبول نکنه عاقبت خوبی نداره

این نشد مذاکره که آخه

همه میدونن آمریکا بخواد تصویب کنه طرح رو امکان نداره 5 کشور دیگه مخالفت کنن // جان من بگو تحریمها رو برمیداری یا نه تکلیف ملت رو مشخص کن (169305)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۲:۰۷
ایران به خط قرمز نقاشی شده توجه دارد و از آن عبور نکرده است ! (169316)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۹:۲۳
این بنده خدا امین هم مثل افراطیای داخلی و خارجی و نتانیاهو دلش نمیخواد تو افقی حاصل بشه (169542)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۲:۳۸
بگذارید یک نظر درباره اظهار نظر لدین بدهم شاید او از سر دشمنی با ایران ان حرف ها را درباره روحانی زده است ولی اگر از ایران تعریف میکرد شما از او ستایش نمی کردید ضمنا دیکتاتوری کشوری مثل کره شمالی چه ربطی به غرب دارد در عراق 1میلیون نفر کشته نشد امار شما اشتباه است این کشته ها حدود 100 هزار نفر است که اکثر انها در عملیات انتحاری وبدست گروههای افراطی انجام شده درست است عده ای در غرب افراطی وجنگ طلب هستند ولی در ایران نیستند چه طور وقتی از نظر موضوعات غیر سیاسی مثل محیط زیست مطالعه واقتصاد وعلم غربیها از ما بهترند چون ربط به مردم دارد ولی از نظر سیاسی بدند چون ... چرا سعی نمی کنید مشکلات خودتان را ببینید و انها را گردن غرب نندازید (169334)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۳:۵۴
اقای اوباما همانطور که اطلاع داریدداستان شماوکنگره ومترسک تحریمها برگرفته از داستان چوپان دروغگوست.ازیک طرف کاسه خالی تحریمهاراپشت کنگره تان مخفی کردید واز طرف دیگرگرگ خیالی تهدیدهاتون رابه سمت افکاری گسیل میکنید که به صورت رقت باری همواره گرفتار عظمت پفکی شما میباشند!! (169368)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۶:۰۲
عظمت پفکی چی بید؟ (169433)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۲۳:۲۷
پفکی معادل است با حجم توخالی (169688)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۵:۱۸
اوباما مجبور به خاطر لابی افراطیون و صهیونیستها حرفهای زد ایرانی و گاهی آرومتر بزنه همانطور که آقای روحانی مجبوره (169413)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۵:۳۹
خدا این مرحومه را رحمتش کنه .و اما آقای ظریف ؛ جان تو این دست و اون دست نکن . به ملت بگو میشه یا نمیشه؟ هر چند رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار متوالی فرمودند که به مذاکرات ایران و آمریکا خوشبین نیستند. (169422)
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۶:۰۹
اگر حضرات چوب لای چرخ دولت کریمه ما نگذارند و اگر لابیهای صهیونیستی چوب لای چرخ دولت آقای باراک حسین اوباما نگذارند به یاری خداوند منان هم تحریمها لغو خواهند شد و هم مسئله هسته ای حل میشود و مردم هم نفس راحتی میکشند و به جان مقام معظم رهبری و رییس جمهور عزیز و سایر عزیزان مذاکره کننده دعا خواهند کرد (169436)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۷:۱۹
بجز دعا برای رفع تحریمها چکاری از ما برمیاد (169466)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۸:۳۲
من نهایت تشکر خود را از سایت وزین بهار نیوز اعلام می دارم . دست اندر کاران این سایت بهترین و با سواد ترین و آزاد اندیش ترین و خیر ترین و آدم ترین و دوست داشتنی ترین و سیاستمدارترین و با وقار ترین و دانشمندترین و زیباترین و خوشکل ترین خوش قیافه ترین انسانهای موجود بوده و هستند و خواهند بود. بهار نمیوز دیگه نامردی نکنی حداقل این کامنت مرا تایید کن تو که اون نظرات بنده را تائید نمی کنی برای دلخوشی من این را منتشر کن. مرسی . (169529)
فرزین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۲۱:۵۶
شما مثل اینکه متن خبر را دقیقا" مطالعه نکردید اوباما گفته شاکله تحریم ها شامل تحریم های نفت و بانکی است سر جای خود باقی خواهد ماند و فقط بخش کوچکی از آن برداشته خواهد شد و جان کری گفته 95 درصد تحریم ها سر جایش می ماند متاسفانه آنها دنبال رفع تحریم ها نیستند و می خواهند همان سناریوی عراق را در ایران پیاده نمایند و آنچه پر واضح است نفوذ بسیار زیاد صهیونیست ها در بدنه قدرت حکومت آمریکا می باشد. امید وارم آنچه به صلاح ملت ایران است اتفاق بیافتد. (169639)