به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۱۴۲۳۹

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: جهان همچنان با شیوع کرونا دست به گریبان است و آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به ۴ میلیون نفر نزدیک شده است. تعداد کل جان‌باختگان بر اثر کرونا در جهان به بیش از ۲۷۰ هزار نفر رسیده است و بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر نیز از بیماری کووید۱۹ بهبود یافته‌اند.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
وزارت بهداشت ایران روز جمعه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ نفر بر اثر کرونا جان باخته‌اند که در نتیجه تعداد کل جان‌باختگان در ایران به ۶۵۴۱ رسیده است. همچنین با اضافه شدن بیش از ۱۵۰۰ مورد جدید، تعداد کل مبتلایان به کووید۱۹ در ایران به حدود ۱۰۵ هزار نفر رسیده است.«یورونیوز» آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹خورشیدی (۸ مه ۲۰۲۰ میلادی) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.بر اساس رتبه‌بندی کشورها، ایالات متحده آمریکا با حدود یک میلیون، ۳۰۰ هزار مبتلا و بیش از ۷۶ هزار جان‌باخته همچنان در صدر جدول شیوع کرونا در جهان است. در اروپا کشورهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از کاهش شیوع کرونا خبر داده‌اند و فرانسه از روز دوشنبه ۱۱ مه اولین مرحله از پایان قرنطینه در این کشور را به اجرا می‌گذارد.روند شیوع کرونا در روسیه در حال افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ شناسایی شده که تعداد کل مبتلایان در روسیه را به بیش از ۱۸۷ هزار نفر رسانده است.

شمار مبتلایان به ویروس مرگبار در عربستان از ۳۵ هزار نفر گذشت
عربستان تجمع بیش از ۵ نفر را ممنوع و برای خاطیان مقررات قرنطینه جریمه سنگین وضع کرده است. با وجود این، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور امروز جمعه از مرز ۳۵ هزار نفر گذشت. پادشاهی عربستان از نیمه ماه گذشته میلادی، آوریل، بطور روزانه و متوسط یک هزار مورد جدید ابتلا به این ویروس را ثبت کرده است. به‌رغم افزایش شمار مبتلایان، تعداد مرگ و میر در این کشور کمتر و تا امروز ۲۲۹ مورد بوده است. 

ایتالیا؛ تعداد جان‌باختگان کرونا از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت
بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی ایتالیا، تعداد کشته‌شدگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت. با فوت ۲۴۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، ایتالیا بالاترین تعداد جان‌باختگان کرونا در اتحادیه اروپا را داراست، با این حال روند شیوع ویروس کرونا در ایتالیا کند شده است. ایتالیا از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بعد از ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، در رده سوم جهانی قرار دارد.

افغانستان؛ تعداد مبتلایان به کووید۱۹به ۳۷۷۸ تن رسید
به گزارش وزارت صحت عامه افغانستان، با ابتلای ۲۱۵ نفر به بیماری کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل مبتلایان در افغانستان به ۳۷۷۸ نفر رسیده است. تاکنون در افغانستان ۱۰۹ تن در نتیجه بیماری کووید-۱۹ جان باخته‌اند و ۴۷۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.