به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۲۱۵۶۴۷

نامه‌ دوم سعید زیباکلام به رئیس قوه قضاییه

نامه‌ دوم سعید زیباکلام به رئیس قوه قضاییه
گروه سیاسی: سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران دومین نامه‌ی سرگشاده خود طی دو هفته اخیر خطاب به رییس قوه قضاییه را منتشر کرد که به نقل از کانال تلگرامی او در پی می‌آید:
سلام و رحمت خدا بر جناب آقای ابراهیم رئیسی و با آرزوی عاقبت بخیری و خدمت.
رئیس قوه قضائیه، جناب آقای رئیسی!
در خبرها آمده که مسئولان و مقامات بخشداری لواسان همگی مجوز ساخت برجی ۲۰ طبقه را برخلاف تمام مقررات تصویب کرده‌اند. یعنی، کاخی دیگر با وجود رنج و فقر و عسرت اکثریتی از عموم مردم.
آقای رئیسی!
ملاحظه می‌کنید که کمتر روزی می‌گذرد که خبر غارت بیت‌المال و یا تضییع حقوق کارگران و سایر اقشار محروم دست‌کم در یکجا از کشور به گوش امثال بنده نرسد. و حال آنکه این بنده ظلوم جهول کفور نه شبکه‌ای اطلاعاتی در اختیار دارم و نه سازمان بازرسی کل کشور تحت امرم قرار دارد و نه عضو کمیسیون اصل نود هستم و نه سمتی در بازرسی بیت دارم. ببینید شما در آن جایگاه عالی چه می‌بینید و می‌شنوید و چه خبر دارید!
جناب رئیسی!
بنظر شما این حجم از فساد ذوسطوح و گسترده در تقریبا سراسر کشور امری تصادفی است و یا عوامل نفوذی سرویسهای جاسوسی مستکبران جنایتکار غربی سرمنشاء و محرک این همه مفاسد هستند؟
آقای رئیسی!
حقیقتا بر این پندارید که با بازدیدهای سرزده به دادگستری فلان شهر و گزارش رسانه‌ی حکومتیِ صداوسیما از اینکه شما در حال گوش‌دادن به پیرمرد یا پیرزنی هستید سرقت‌سالاری عمیق و نهادینه‌شده طی ۴۰ سال گذشته برچیده و یا دستکم کمی کاهش پیدا می‌کند؟
آقای رئیسی!
براستی در کجای دنیا قوه قضائیه یا دادگستری به معضلات و موانع تولید می‌پردازد؟
نیات قلبی شما را خود دانید و آنکه از رگ گردن شما بشما نزدیکتر است و می‌داند کِی آنرا باید قطع کند.
اما حاج آقا! بینی و بین الله، این گستردگی و عمق فساد را این اقدامات بزک-دوزکی مطلقا مطلقا رفع نمی‌کند.
حاج آقا! اجازه بدهید منابع و کانالهای غیر حکومتی بشما بگویند که قضاوت اقشار وسیعی از جامعه درباره قوه قضائیه و قوه مقننه و مجمع تشخیص و سایر نهادهای قدرتمند و در راس اینها قوه‌ی فشل و فرسوده و فاسد دولت چیست.
آقای رئیسی!
برجی ۲۰ طبقه در قلب بخشی بنام لواسان که شده یکی از کانونهای زمین‌خواری و غارت بیت‌المال؟
آقای رئیسی!
هنوز پرونده ویلاهای خلاف کلاک که از معاونت برخی از رجال والامقام نظام بهره‌مند بود را به پایان نرسانیده‌اید.
آقای رئیسی!
لابد از پرونده زمین‌خواری بزرگتر از کلاک در تپه سرخه لواسان خبر دارید. خبر دارید که بخشهایی از قوه قضائیه چه نقشی در این پرونده دارند؟
آقای رئیسی!
ماجرای باستی هیلز لواسان بکجا رسید؟
آقای رئیسی!
مشفقانه و از سر درد برای وطنم بشما توصیه می‌کنم درباره تصویر کلان این وضع بیاندیشید. بیاندیشید که آیا براستی نظام بفرض افزایش ده برابری برد و دقت موشکهایش و قدرت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی‌اش و نیروهای مسلحش، آیا می‌تواند با توجه به نارضایتی روزافزون میان عموم مردم با این سیاستهای راهبردی ویرانگر ادامه حیات بدهد؟ این سوال را برای دستکم قیامتتان، در این ایام منحصر بفرد معنوی، بسیار جدی بگیرید.
آقای رئیسی!
شما را نمی‌دانم ولی این بنده با چشم جانم دیده‌ام که چگونه بوقت شرایط مساعد، همه مکنونات قلبی مردم فوران می‌کند و همه چیز بسرعت فرومیریزد.
آقای رئیسی!
می‌شود چند صباحی با شگردها و ترفندهای رسانه‌ای و امنیتی و محاکمات محرمانه، نارضایتی‌ها از تبعیض و غارت بیت‌المال و رنج و عسرت مردم را امروز و فردا کرد و در کپسول دین و دیانت به مردم خوراند. ولی یادتان باشد اگر می‌خواهید نظام بماند باید در اکثر سیاستهای راهبردی در جهت جلب رضایت عموم مردم و بویژه مستضعفان و پابرهنگان انقلاب تجدید نظر اساسی کنید.
آقای رئیسی! “و من یغلل یات بما غل یوم القیامه…” خطاب به همه خلایق است. اما شما و مسئولان عالی‌مقام نظام باید از این سخن آن شدیدالعقاب مثل بید برخود و بر عاقبتتان بلرزید.
“بل الانسان علی نفسه بصیره* ولوالقی معاذیره”(قیامه: ۱۴-۱۵).
۲۷ اردیبهشت ۹۹،
۲۲ ماه عظیم و شریف و کریم رمضان
 
مرجع : روزنامه سازندگی

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۶:۱۷
امر به معروف و نهی از منکر برهمه واجب است (367162)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۶:۲۴
هزاران درود بر شرفت ! (367163)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۶:۴۷
ایشان با این نحوه از قلم فرسایی که نشانه عقده گشایی وی دارد ثابت از دادش خود در خیانت به کشور کم ندارد (367164)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۶:۵۴
سلام صدها بار پیام دادم بدلیل اینکه مربوط قاضی دادگاه بود اهمیتی داده نشد .بازهم پارتی وپارتی بازی. (367165)
نعمت اله احمدی ازاده ده ساله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۶:۵۸
با سلام ودرود بر سید ابراهیم رییسی مرد عمل وکار وکوشش ومبارز با مفاسد اقتصادی. من ازاده از سال ۸۷ تاکنون به دنبال یک جانی وجنایت کار هستم‌.. که حتی باعث مرگ ومیر وسکته هموطنان مالبخته در طول ۱۶ ساله شده ..با پارتی وروشوه ونفوذ وارد شده وافراد خراب کار وخیانت پیشه اورا همراهی میکنند از بانکهای خصوصی وام دریافت نموده وپرداخت نکرده... هزاران نامه جلب بر علیه وی کار ساز نیست چون به روش وشیوه های مختلف وبا وثیقه های افراد خاطی هر روز ازاد میشود ... از مرض کرونا بیشتر خسارت جانی ومالی بوجود اورده (367166)
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۰۹:۲۷
میخوای براش تبلیغ کنی یا نیتت خیره (367210)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۷:۱۳
بینی و بین و الهی کم خدمت کرد این سید بزرگوار و اولاد پیغمبر که شما با بی انصافی بر او اتهام کم کاری میزنید شما بهتر است به نزدیکان خود بپردازید که یک دست در بیت المال و دست دیگر در جیب اجانب دارید (367169)
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۲۱:۴۷
هر رئیس قوه قضائیه که سر کار آمده مشتی شعار عوام فریبانه داده وبعد از ۱۰ سال ویرانه قضایی را تحویل نفر بعد داده کارنامه قوه قضائیه معلومه وضعیت زندانها اطاله دادرسی قضات ناعادل که سلیقه شخصی را جایگزین قانون کرده اند گسترش فساد .رانت .و رشوه.افزایش جرائم سازمان یافته سرقتهای مسلحانه مواد مخدرکه همه اینها آمارهائیست که عملکرد این عدالتخانه را مردود اعلام میکنه از قدیم گفتن هر دیاری که آمار جرائم بالا داره مسئولین دارالحکومه با خلافکاران همدستند.. لطفا بجای مرده باد وزنده باد ریشه یابی کنید (367244)
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۸:۰۷
این پاسخ پرت و پلاست. (367255)
محمدرضا
United States
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۷:۲۱
سلام درکشوری که مافیابه راحتی می تواندبیت المال راغارت کندوازپول آن جهت ساخت وسازها استفاده نمایدوزمینهای دولتی راتصرف کندوهیچ مسئولی ازاین عمل مافیاانتقادنکندویاازکارهای غیرقانونی این قانونشکنان جلوگیری به عمل نیایدفقط باشعاردادن نمیشه قوه قضائیه رااداره کردبایدبرخوردجدی وقاطع بااین گونه افرادقانون شکن انجام شودتاجلوی مفاسداقتصادی درکشورگرفته شودوالا روبروزبرکارهای غیرقانونی اینگونه افراداضافه شده ومردم کشوررازکارهای آنها متضرر خواهندبودچون اینگونه ازاشخاص ضمن اینکه بیت المال راغارت می کنندبه ز (367171)
مهشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۷:۵۳
آقای رئیسی اینقدر که براتون مهمه مهریه و زندان نرفتن مرد آیا براتون مهمه زنهایی که با وجودبچه زندگیشون از بین رفته و اون مرد ولشون کرده امثال من که نمی دونم چجور شکم بچه ام رو سیر کنم هر جا میرم برای کمک بهم پیشنهاد بد میدن چرا چون مردهای مثل شوهرم زندگی ام رو آینده منو پسرم رو از بین برد و بدون خرج ولمون کرد ه وقتی سال 96 سکه یک میلیون تومان بود من حکم گرفتم تا حالا نتونستم حکم جلب بگیرم و مدارک دارم که ایشون فرار دین میکنه امثال من چیکار باید بکنیم باید صیغه مردها بشیم که گشنه نمونن بچه هامون (367174)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۹:۰۳
کاش گوش شنوایی وچشم بینایی باشد ودل دردمند صاحب قدرتی که عزم راسخ به مبارزه بافساد داشته باشد ودرراه رضای خدا فدم پیش گذارد دجهت رفع این عوارض (367179)
بن رشیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۹:۰۶
باسلام. جناب آقای زیباکلام خوش به حالتان که امکان رساندن پیامتان به جناب آقای رئیسی را دارید ما مدت‌ها بدنبال آن هستیم و دست به دامن مؤمنین و آیات اللهی و حجج الاسلام شدیم ولی متاسفانه همانطور که اهل کوفه آب را از آقا امام حسین علیه السلام دریغ داشتند آن را از ما دریغ کردند. البته این طريقت مسئولان اسلامی نیست که در ویترین ها و ورای دهها حجب و حاجب باشند. (367180)
وحدت فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۹:۵۳
آقای زیبا کلام اصول گرا نیست بلکه غرب زده است
یک دادگاه عالی باید به جنایت های ایشان رسیدگی کند این همه حرف های ضد و نقیض علیه انقلاب اسلامی و اعتقاد مردم داشته است
کی باید رسیدگی کنه
از رئیس محترم قوه قضائیه که انصافا انسان والا و متدین و انقلابی می باشد و در همین ایام مسئولیتش اقدامات شایانی داشته است درخواست داریم به این موضوع تخلفات آقای زیبا کلام هم رسیدگی بفرمایند (367183)
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۸:۱۰
یک چیزی بنویس که دلیل و مستند داشته باشه. همینجوری ورندار فحش بده. (367256)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۰:۱۲
دانه درشت یعنی رئیس جمهور هر وقت رئیس قوه قضائیه بر خورد مناسب با رئیس جمهور که‌دائم‌دروغ می گه وتورم پانصد درصدی در کشور ایجاد کرده با بی تدبیری وبی کفایتی خودش مثلا مسکن که حدود چهارده پانزده ماه قبل در مناطق پائین شهر تهران متری سه ملیون بوده شده حالا پانزده ملیون تازده ناز می کنند نمی دهند و هرروز بالاتر میره وکل کشور شده دلال خونه وزدوبند هیچ نظارتی هم در کار نیست اداره کشور شده ارز سکه مسکن خودرو پس کی کار مفید باید کنه اون وقت مملکت درست میشود (367185)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۰:۳۳
به خدا و حرمت ماه رمضان که شده ، یکبار دیگر همه پرسی برگزار کنید. به قول فرمایش حضرت امام خمینی پدران ما اشتباه کردند. این سیستم ناکارآمد است و حاصل چهل سال فقر ، فساد و رانت بوده و مردم هم بدبخت تر شده اند و هم ایمان خود را از دست داده اند. بخدا مردم به ستوه آمده اند. (367186)
محبت اله زارع
Germany
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۰:۴۱
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من!
...
جناب زیباکلام اصولگرا! اگرچه این حرفها تکراری و دیرهنگام و بی حاصلند، لیکن در همین حد مرحبا برادر جان! (367187)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۱:۰۶
جالب است همان برادرانی که فکر می کنند، اسلام و ایران تنها از آن آنهاست، در فضای مجازی و اعلان نظر بسیار بیشتر ار قبل فعال شده اند.
از نظر اینجانب : حقیقت وضع جامعه به روشنی بر همه آشکار است و هیچ چیز قابل دفاع نداردف مگر ... (367188)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۱:۵۷
خدا خیرت بده مرد. گل گفتی (367191)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۲:۰۱
آقای رئیسی بسیار قدرتمند . وپر انرژی جلومیروند . ولی باید شروع ومصدر وسر چشمه فساد از مجلس ودولت بسته شود . باید کسی که بدون کارشناسی ده ها تنفر طلا و را میلیارددلار را از خزانه در حال جنگ اقتصادی به نا اهلان وسودجوهامیدهد هم مورد پیگیری قرار گیرد .آن هایی فکر کردند انقلاب به ۴۰ سالگی نمیرسد . وانقلاب وکشور را با خزانه خالی به امید خدا رهایی کنند وبه .... میروند . جرم آنها هم اگر بیشتر از گیرنده ارز مجرم نباشند کمتر نیست. آبروی شخص خاطی در مقابل آبروی اسلام وایران منزلتی ندارد (367192)
مهدی کریمدادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۲:۲۵
سلام درودبرسیدبزرگوارضمن ادب و قبولی طاعات و عبادات،
بنده کاری ندارم کی کم کاری میکنه و کی چیکار کرده.ولی کم لطفی میکنند که با این کارشان باعث رنجش سیدبزرگوار ودل آزردن سید اولاد پیغمبر ص میشوید.همه ما داریم از دور نزدیک مشاهده میکنیم تو سایت ها که آقا خیلی از پرونده ها نخوابانده بودند به جریان انداختند یا با سرزدن به دادگاه ها باعث شد خیلی از دست اندرکاران دادگاهها خودشون رو جمع بکنند. خود بنده یک مالباخته وتمام هستی و زندگیم توسط یک مافیا مفسداقتصادی با راه اندازی یک صندوق قرض الحسنه با شماره (367194)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۲:۴۹
وقتی اینها به تنگ آمده اند وضعیت مردم عادی دیگر معلوم است. (367195)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۳:۱۹
سلام،موضوع کلاهبرداری حدود ۲۰ میلیارد تومانی از تعداد حدود ۷۰ نفر سال ۱۳۹۳ در استان فارس شهرستان فسا، که با توجه به پیگیری مالباختگان هنوز پرونده بلاتکلیف مانده.آیا کسی هست ما را یاری کند؟چون صدای ما به جایی نمیرسد (367198)
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۰۵:۲۰
عال بود دست مریزاداستاد (367207)
حسینفت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۰۸:۵۷
مقام معظم رهبری مد ظله العالی فرمودند در این کشور فساد سازمان یافته وجود ندارد حالا این سعید زیبا کلام با این حرفاش چی را میخواد ثابت کنه (367209)
Mehr
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۲۳:۳۸
والا ما هیچ کمکی از طرف قوه قضاییه و رییسی ندیدیم که بعضی ها میگن کمک کرده وقتی کمک می‌کنه دست دزدان مفاسد اقتصادی از بین بره و مردم مورد توجه قرار بگیرند همین حالا چند درصد فقر سرایت کرده به کشورمون (367245)
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۰۰:۴۶
ایشون داداش زیباکلام استاددانشگاه تهران نیست همونی که پرچم اسرائیل ولگدنکرد. احسنت والانصاف خوب خطابه ای کردند. آقای رئیسی کم نگذاشتن (367246)