به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۲۱۵۶۸۰

مطهری دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد

مطهری دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
گروه سیاسی: علی مطهری نماینده تهران در مجلس در نامه‌ای خطاب به روزنامه کیهان که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است، نوشت: «در صفحه ۱۱ روزنامه کیهان شماره چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت مطلبی با عنوان «علی مطهری اگر جرئت دارد علت رد صلاحیت خود را بیان کند» درج شده بود و در ذیل آن بخشی از مصاحبه آقای کدخدایی با روزنامه شرق آمده بود که عنوان مطلب و متن آن تناسبی با هم نداشت.آنچه که به بنده به عنوان دلیل رد صلاحیت گفتند سه چیز بود. یکی اینکه چرا گفته‌اید «نهم دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است.» گفتم درست است، الان هم همین را می‌گویم. دیگر اینکه گفتند «چرا گفته‌اید ما با آقای ابراهیم یزدی رفتار خوبی نداشتیم؟» گفتم هنوز هم همین را می‌گویم، نیازی نبود آن پیرمرد را بازجویی و زندانی کنیم. سوم اینکه گفتند چرا درباره رفع حصر خانگی محصوران صحبت کرده‌اید؟ شما باید بگویید نظر من بر رفع حصر بوده ولی وقتی نظر رهبری را شنیدم نظرم عوض شد. گفتم اولاً من دروغ نمی‌گویم. ثانیاً خود مقام [معظم] رهبری گفته‌اند ممکن است کسی نظری مخالف نظر من داشته باشد، باید آزاد باشد حرفش را بزند. بعد به آن حقوقدان شورای نگهبان گفتم من متأسفم که شما با این طرز فکر عضو شورای نگهبان هستید. حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت تا من امروز این حرف‌ها را از شما بشنوم.بنابراین آنچه که به بنده برای دلایل رد صلاحیت گفتند همین بود و البته اگر به آن حقوقدان شورای نگهبان می‌گفتم «درست می‌فرمایید، من اشتباه کردم» قطعاً صلاحیت من تأیید می‌شد ولی من پا روی اصول نگذاشتم و نخواستم این رویه غلط یعنی رد صلاحیت به خاطر اظهارنظر ادامه پیدا کند و این بلا به سر دیگران نیز بیاید.اما موضوع خبرنگاران را که آقای کدخدایی گفته‌اند آقای مطهری می‌توانستند خبرنگاران را به داخل جلسه ببرند، اولین بار است که می‌شنوم. موضوع خبرنگاران اصلاً به من گفته نشد که می‌توانید خبرنگار به داخل جلسه ببرید. فقط زمان خروج، یک نفر به من گفت می‌توانید با خبرنگار مصاحبه کنید. من ملاحظه شورای نگهبان را کردم. اگر به خبرنگار می‌گفتم به این دلایل مرا رد صلاحیت کرده‌اند، به ضرر شورای نگهبان تمام می‌شد و شاید اصلاً منتشر نمی‌کردند.»
برچسب ها: علی مطهری

شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۹:۰۹
درود بر شرف آقای مطهری (367181)
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۹:۵۲
تازه از خواب بیدار شده! (367182)
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۲۱:۲۲
جناب مطهری بنده بیش از سی پنج سال کارگر بودم دربخش خصوصی قسمت تولید در مقابل وجدان خودم وپیشگاه خداوند سر بلندم که خروجی کارمن در جهت سازندگی این مملکت بوده واز بیت المال هم حقوقی در یافت نکرده ام اگر جنابعالی هم معتقدی که چندین دوره بعنوان قانونگذار در این مملکت خدمت کرده ای وازبیت المال حقوق گرفته ای اگر از خروجی خدمتت در مقابل وجدان وخدایت راضی هستی همین کافی است بقول مولا علی وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد. (367243)
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۲۲:۳۴
متاسفانه انسانهای شریف را از مجلس راندند تا نابخردان. ودزدان راحت به مجلس راه پیداکنند وبتوانند براحتی پستها ی مهم را به قبضه خود درآورند ایران ویران شده را ویران تر کنندونامی از ایران وایرانی برجای نگذا رند. (367260)