به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۲۱۶۱۸۸

از مسکن ملی در استان تهران چه خبر؟

گروه اقتصادی: پروژه اقدام ملی در پنج شهر پر تقاضای اطراف تهران در حال اجرا است که عمده طرح‌های فعال در قالب مشارکتی است؛ پروژه های ثبت‌نامی نیز به تدریج در خرداد ماه فعال می شود. طبق وعده ها اواخر خرداد، مسکن ملی در پردیس کلنگ می خورد.
از مسکن ملی در استان تهران چه خبر؟
به گزارش ایسنا، سهم استان تهران از طرح اقدام ملی مسکن در قالب ثبت نام ۶۶ هزار و ۲۹۰ واحد است و علاوه بر این تعداد قابل توجهی پروژه های مشارکتی تعریف شده که تعداد آنها به مراتب بیش از واحد های ثبت نامی است. در پایان سهم دولت و بخش خصوصی تقسیم و سهم دولت در قالب فراخوان به متقاضیان واگذار می شود.
اما در چهار شهر اندیشه، پردیس، پرند و هشتگرد و همچنین محله تهرانسر که از مناطق پر تقاضای اطراف تهران محسوب می‌شوند، طرح اقدام ملی مسکن عمدتاً در قالب مشارکت با سازندگان، فعال است. طبق برنامه اولیه ۲۰۰۰ واحد برای محله تهرانسر، ۲۵۲۲ واحد برای شهر جدید اندیشه، ۲۵ هزار و ۳۲۷ واحد در پرند، ۱۹ هزار واحد در پردیس و ۲۱ هزار واحد برای شهر جدید هشتگرد در نظر گرفته شده است.

بیش از ۱۱۰۰ واحد تهرانسر معطل انتخاب شریک
برای محله تهرانسر ۲۰۰۰ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن تعریف شده است. این پروژه که از شهریور ماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد به نظر می‌رسد هنوز آن طور که باید و شاید روی غلتک نیافتاده است. از کل ۲ هزار واحد که همگی به صورت مشارکتی اجرا می شود صرفاً ۸۶۰ واحد فعال است و طبق گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مابقی واحدها برای انتخاب شریک به فراخوان گذاشته می‌شود.
پیش از این در نیمه اسفندماه ۱۳۹۸ محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی میانگین پیشرفت مسکن ملی در تهرانسر را ۳۰ درصد اعلام کرده بود. قرار است اگر پروژه به پیشرفت حدود ۵۰ درصد برای ثبت نام متقاضیان فراخوان داده شود.

اسکلت بعضی واحدهای مسکن ملی پردیس زده شده است
سهم شهر جدید پردیس از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ۱۹ هزار واحد است و از این تعداد ۸۰۰۰ واحد که به صورت مشارکتی اجرا می شود در مرحله آماده‌سازی زمین، فوندانسیون، تکمیل اسکلت و ساخت قرار دارد. ۳۰۰۰ واحد هم که از طریق ثبت نام بوده است. از این تعداد ۱۶۰۰ نفر واجد شرایط هستند که مراحل آماده سازی زمین شروع شده و ساخت واحدها از اواخر خرداد آغاز خواهد شد. مابقی واحدها در حال جانمایی است که تا پایان سال جاری ساخت آنها شروع می شود.

آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است
مدیرعامل عمران پردیس، قیمت هر متر مربع واحد های طرح اقدام ملی مسکن در پردیس را مطابق آنچه قبلاً معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده دانست و گفت: قیمت قطعی واحدها را تا پایان خردادماه اعلام می‌کنیم البته متقاضیان باید در شروع ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند تا به پیمانکاران بدهیم و پروژه ها پیش برود.

دستور افتتاح ۲۰۰۰ واحد پرند تا قبل از هفته دولت
سهم شهر جدید پرند از طرح اقدام ملی ۲۵ هزار و ۳۲۷ واحد است که در مرحله اول ثبت نام ۲۰ هزار نفر نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۴۶۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند. اخیراً حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که از شهر جدید پرند داشته دستور داده تا حدود ۲۰۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند تا پیش از هفته دولت افتتاح و به مالکان تحویل داده شود.

اختصاص ۲۱ هزار مسکن ملی در هشتگرد برای ساکنان تهران و البرز
سهم شهر جدید هشتگرد از طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار واحد است که در مرحله اول ثبت نام ۶۸۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و از ظرفیت خالی ثبت نام می‌شود. ۱۱۲۵ نفر تشکیل پرونده دادند که با توجه به شیوع ویروس کرونا تشکیل پرونده سایر افراد با وقفه همراه شده است. ویروس کرونا تا حدودی بر فعالیت‌های جاری از جمله تشکیل پرونده واحدهای مسکن مهر در کارگزاری‌ها و فروش عرصه تاثیر گذاشته بود که بخشی از کارها به شکل الکترونیکی انجام شد و همچنین در روزهای اخیر پروژه ها فعال شده است.در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۲۵۲۲ واحد عمدتاً در قالب مشارکت برای شهر جدید اندیشه تعریف شده که ۱۱ خرداد ماه سال گذشته مراسم کلنگ زنی و آماده سازی ۲۰۹۰ واحد آغاز شد و دارای پیشرفت مناسبی است.
برچسب ها: طرح مسکن ملی