به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۲۱۶۵۶
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

سند جامع حقوق شهروندی آماده شد

گروه سياسي: معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از گزارش 100 روزه رئیس جمهور به اقدامات حقوقی صورت گرفته توسط دولت اختصاص خواهد داشت، گفت: سند جامع حقوق شهروندی اول هفته آینده تقدیم رئیس جمهور می شود.
سند جامع حقوق شهروندی آماده شد
الهام امین‌زاده در پاسخ به این سوال که اقدامات معاونت حقوقی رئیس جمهور در ارتباط با سند جامع حقوق شهروندی به کجا رسیده و تا چه زمانی به پایان خواهد رسید، اظهار کرد: سندی در ارتباط با حقوق شهروندی از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور تدوین شد که پس از مطرح شدن در هیأت دولت، آقای دکتر روحانی دستور دادند نظرات دستگاه ها، وزارتخانه ها، حقوقدانان و جامعه دانشگاهی در این خصوص گرفته شود. پس از دستور رئیس جمهور این سند بین تمامی دستگاه ها، وزارتخانه ها، حقوقدانان و کسانی که در جامعه مدنی مشارکت دارند، نظیر گروه های مختلف و دانشگاهیان، توزیع شد و هم اکنون در حال دریافت نظرات آخر این گروه ها و دستگاه ها در ارتباط با سند جامع حقوق شهروندی هستیم.

امین‌زاده با بیان اینکه انشاءالله پس از اعمال نظرات گرفته شده، سند جامع حقوق شهروندی به رئیس جمهور تقدیم خواهد شد، در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی این سند نهایی شده و در اختیار رئیس جمهور قرار می گیرد، گفت: انشاءالله اول هفته آینده سند تهیه شده به رئیس جمهور محترم تقدیم می شود. تا پایان هفته جاری نظرات دستگاه ها در ارتباط با سند جامع حقوق شهروندی اخذ و در این سند اعمال خواهد شد؛ چراکه هم اکنون وزارتخانه ها و دستگاه ها در حال ارسال نظرات خود برای ما هستند.

وی ادامه داد: با پایان یافتن دریافت نظرات دستگاه ها در هفته جاری، انشاءالله اول هفته آینده سند جامع حقوق شهروندی به رئیس جمهور تقدیم خواهد شد. امین‌زاده در پاسخ به این سوال که از چه زمانی سند جامع حقوق شهروندی در دسترس عموم قرار خواهد داشت و مطابق آن عمل خواهد شد، عنوان کرد: این موضوع به نظر و دستور رئیس جمهور محترم در ارتباط با زمان و چگونگی اجرای سند بستگی دارد. وی درباره ارتباط و تعامل معاونت حقوقی رئیس جمهور با جامعه دانشگاهیان برای تدوین حقوق شهروندی یادآور شد: در سند جامع حقوق شهروندی بخش های مختلفی تعریف و در نظر گرفته شده است. موارد ریزی در این سند وجود دارد که اگر تا چند روز آینده صبر کنید آن را مشاهده خواهید کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که قرار بود این معاونت پیگیر نقش آمریکا و انگلیس در کودتای 28 مرداد باشد، آیا اقدامی در این خصوص صورت گرفته است، یا خیر؟ خاطر نشان کرد: هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده و چیزی به معاونت حقوقی رئیس جمهور در این باره نرسیده است. وی در تشریح اقدامات معاونت حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم نیز گفت: بیشتر در حال تعامل هستیم و اینکه بتوانیم برای نظام حقوقی کشور مثمرثمر باشیم تا هم مردم به حقوق خودشان آگاه باشند و هم دستگاه ها حقوق مردم را در اقدامات خود مورد نظر داشته باشند.

امین‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا در گزارش رئیس جمهور از عملکرد 100 روز ابتدایی دولت یازدهم درباره موضوعات حقوقی که پیگیری شده است، سخنی به میان خواهد آمد یا خیر؟ تاکید کرد که اقداماتی در این حوزه از سوی دولت انجام شده و در حال انجام است. وی اضافه کرد: فکر می کنم در گزارش عملکرد 100 روزه ابتدایی دولت که توسط رئیس جمهور به مردم ارائه خواهد شد ایشان اقدامات صورت گرفته در حوزه حقوقی را نیز تشریح کنند.


۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۹:۲۷
حقوق شهروندی کیلو چند؟ این چیزا ماله کشور ما نیست اینجا معنی و مفهوم نداره (171248)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۲۳:۴۵
تاوقتى شما منشور حقوقى! بسازين: امثال عل....... دى ، فاتحه اصلاحات رو خوندن (171512)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۲۰:۳۸
روحانی مچکریم. (171310)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۲۳:۲۷
حقوق شهروندی چیه؟؟شامل من هم میشه؟مثل یارانه هس؟ (171490)
شعبون
France
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۲۳:۳۷
البته شهروند داریم تا شهروند.منظور شهروندترها ست. (171499)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۲۳:۴۳
واقعا كه بهار !!!!!!!! تمام حرفاتو ميزنى واسه ما داغ كنيد ميزارى؟؟؟؟؟؟ ( تيتر توبه كنيد علم الهدى) (171506)