به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۲۱۶۶۲۰

با این نوشیدنی‌های خواب آور شب‌ها تخت بخوابید

گروه جامعه: هر چه می‌گذرد روز‌ها طولانی‌تر می‌شوند، کار‌های روزانه بیشتر می‌شوند و سخت می‌توان از دست اضطراب قسر در رفت. وقتی کار‌ها شتاب بیشتری می‌گیرند، برخورداری از یک خواب آسوده و خوشایند دشوارتر می‌شود.
با این نوشیدنی‌های خواب آور شب‌ها تخت بخوابید
به افراد بزرگسال توصیه می‌شود برای تجدید قوای ذهن و بدن شان ۷ تا ۹ ساعت خواب متوالی داشته باشند. با این حال، اگر سخت به خواب می‌روید، باید بدانید که خوشبختانه درمان‌هایی طبیعی هست که می‌توانند کمک کنند زودتر به خواب روید. در ادامه با نوشیدنی‌های خواب آور آشنا خواهیم شد.
۱- شیر گرم
شیر گرم یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن یک خواب عمیق و آسوده است. شیر حاوی تریپتوفان است که سطح سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد، ماده‌ای که به ما حس شادی و تندرستی می‌بخشد. در این حالت هورمون ملاتونین بیشتر تولید می‌شود، ماده‌ای ضروری که حتی در کسانی که از بی خوابی مزمن رنج می‌برند هم اثر خواب آور دارد.
۲- چای نعناع فلفلی
چای نعناع فلفلی  به دلیل برخورداری از خواص ضد التهابی، شکم درد را تسکین می‌بخشد. نعناع فلفلی با کاهش التهاب عضلات، از سفتی و خشکی آن‌ها کم می‌کند، مسأله‌ای که به بدن این امکان را می‌دهد تا آرام بگیرد. اگر امتحان یا سخنرانی مهمی در پیش دارید که خواب را از چشمان تان ربوده، این چای گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما است.
۳- آب گیلاس
آب گیلاس هم مانند شیر، حاوی تریپتوفان است؛ بنابراین می‌تواند باعث تولید هورمون ملاتونین در بدن شود، مسأله‌ای که به افزایش کیفیت خواب می‌انجامد. آب گیلاس در تحقیقات متعددی به عنوان درمان بی خوابی مورد بررسی قرار گرفته و ثابت شده که یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مقابله با بی خوابی است و به طور قطع خواب شبانه‌ی شما را بیشتر خواهد کرد.
۴- شیر نارگیل
شیر نارگیل حوای منیزیم و پتاسیم است، دو ماده‌ی معدنی که عضلات را آرام کرده و برخورداری از یک خواب آسوده را تضمین می‌کنند. به علاوه، مصرف آب نارگیل باعث کاهش فشار خون و التهاب کلیه‌ها می‌شود. این نوشیدنی به لطف الکترولیت‌های طبیعی فراوانش، به حفظ تعادل بدن و آرامش گرفتن آن کمک می‌کند.
۵- اسموتی موز و شیر بادام
موز هم حاوی تریپتوفان و همینطور پتاسیم و منیزیم، دو ماده‌ی معدنی ضروری برای آرام شدن عضلات است. این میوه اثر آرامش بخش دارد که واقعاً تأثیرگذار است و فشار فیزیکی را کاهش می‌دهد. به علاوه، فیبر و کربوهیدرات موجود در این میوه معده را پر می‌کند و منجر به احساس سیری می‌شود، مسأله‌ای که میل به خواب را افزایش می‌دهد.
۶- چای سبز
چای سبز که سرشار از آنتی اکسیدان است، برای هر زمان از روز نوشیدنی مناسبی است. با این حال، چای سبز به دلیل اینکه فاقد کافئین است، گزینه‌ی بسیار خوبی هم برای قبل از خواب محسوب می‌شود. این نوشیدنی حاوی ماده‌ی تیانین است که بدن را آرام و از فشار‌های فیزیکی رها می‌کند، مسأله‌ای که به شما کمک می‌کند خواب شبانه‌ی طولانی و آسوده‌ای داشته باشید.
۷- شیر بادام
هر چیزی که بدن برای برخورداری از یک خواب عمیق به آن نیاز دارد را بادام در خود دارد. تحقیقات نشان داده شیر بادام به دلیل آنکه سرشار از منیزیم است، تأثیر زیادی در به خواب رفتن دارد. شیر بادام هم مانند شیر گاو، حاوی تریپتوفان است و به لطف وجود همین ماده بدن می‌تواند ملاتونین تولید کند. این هورمون نقشی اساسی در تنظیم برنامه‌ی خواب دارد و به همین دلیل است که بسیاری از کسانی که از بی خوابی مزمن رنج می‌برند برای داشتن خواب مناسب مکمل‌های ملاتونین مصرف می‌کنند.
۸- چای بابونه
چای بابونه تأثیر آرامش بخش بر بدن دارد. این نوشیدنی را معمولاً برای درد‌های شکمی توصیه می‌کنند، چون می‌تواند به گوارش و تسکین تنش‌های درونی کمک کند. با این حال، تحقیقات ثابت کرده چای بابونه در کاهش عوارض اضطراب مثل بی خوابی هم بسیار مؤثر است.
۹- چای ریشه سنبل الطیب
چای ریشه سنبل الطیب را به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و والرنیک اسید برای برخورداری از یک خواب طبیعی و عمیق توصیه می‌کنند. به علاوه، این نوشیدنی نفخ و فشار‌های جسمی و روانی را کاهش می‌دهد. تحقیقی بر روی زنان یائسه نشان داد مصرف این چای می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از بیدار شدن‌های مکرر در حین خواب شود.
۱۰- چای جینسینگ هندی
جینسینگ هندی یا همان آشواگاندا گیاهی باستانی است که از آن برای درمان انواع مختلفی از مشکلات فیزیکی استفاده می‌شود. این گیاه به تأثیری که در کاهش سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب در بدن و در نتیجه، حس اضطراب و نگرانی دارد، معروف است. تحقیقات نشان داده این نوشیدنی در آرام گرفتن ذهن و در نتیجه، برخورداری از یک خواب آسوده‌ی شبانه بسیار مؤثر است.
برچسب ها: نوشیدنی خواب