به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۵
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۱۷۶۲۹
۵۷ شهر و مرکز استان قرمز را بشناسید

اسامی کامل شهرهای قرمز، زرد و سفید کرونا

گروه جامعه: وضعیت شهرستان‌های کشور از نظر خطر ابتلا به ویروس کرونا در تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت مشخص شد.
اسامی کامل شهرهای قرمز، زرد و سفید کرونا
به گزارش فارس، ویروس کرونا از اول اسفند سال ۹۸ در کشور شایع شده و تا امروز حدود ۱۱۰ روز از شناسایی این ویروس در کشور ما می گذرد. تا ساعت ۱۴ روز گذشته ۱۶ خرداد ماه حدود ۱۷۰ هزار نفر از هموطنان به آن مبتلا شده اند و حدود ۸ هزار و ۱۳۰ نفر هم متاسفانه بر اثر ابتلا به آن فوت کرده اند. این در حالی است که تا حدود ۱۳۰ هزار نفر از مبتلایان هم خوشبختانه بهبود کامل یافته و به چرخه زندگی بازگشته اند.تازه ترین نتایج تحقیقات وزرات بهداشت درخصوص وضعیت شهرستانهای کشور از نظر خطر ابتلا به کرونا اعلام شده است. برای مشاهده شهرهای کشور و رنگ کرونایی آنها این لینک را کلیک کنید:  جدول وضعیت شهرستانهای کشور از نظر خطر ابتلا به کرونا به تفکیک استان مربوط به ۱۵ خرداد  

وضعیت سفید به چه معناست؟
شهرستانی در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارد که طی ۲ هفته اخیر هر دو شرط زیر را داشته باشد.شرط یک: متوسط میزان بستری روزانه (به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت): حداکثر ۱، مثلا در شهرستانی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر، متوسط روزانه ۲ بیمار بستری.شرط دو: متوسط تعداد بستری روزانه: حداکثر ۱، یعنی حداکثر ۱۴ بستری در شهرستان در طول دو هفته (شامل موارد مشکوک و قطعی). نکته مهم: وضعیت سفید به معنای بدون مخاطره بودن شهرستان نیست.

وضعیت قرمز به چه معناست؟
شهرستانی در وضعیت قرمز (خطر بالا) قرار دارد که طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) بالای ۳ باشد. سایر شهرستان‌ها که سفید یا قرمز نباشند در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار می‌گیرند.توجه:‌ مثلا یک شهر با وجود آن‌که متوسط میزان بستری روزانه آن (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) کمتر از ۱ است اما به خاطر داشتن بیش از ۷ بیمار بستری در طول هفته شرایط شهرستان سفید را احراز نمی‌کند و لذا زرد محسوب می‌شود.