به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۲۱۸۷۲
واليبال جام بزرگ قهرمانان- ژاپن

تيم ملي واليبال ايران 3-1 مغلوب برزيل شد

گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران اولين ديدار خود در مسابقات جام بزرگ قهرمانان را با نتيجه 3-1 به برزيل واگذار کرد.
تيم ملي واليبال ايران 3-1 مغلوب برزيل شد
تيم ملي واليبال ايران در نخستين ديدار خود در مسابقات جام بزرگ قهرمانان با نتيحه 3 بر صفر مغلوب برزيل شد. خوليو ولاسکو در اولين ديدار تيم ملي واليبال ايران در مسابقات جام بزرگ قهرمانان از ترکيب هميشگي حمزه زريني، فرهاد قائمي، سعيد معروف، امير غفور، عادل غلامي، محمد موسوي و فرهاد ظريف (ليبرو) استفاده کرد.

شاگردان ولاسکو که پيش از سفر به ژاپن، يکي از اهدافشان را شکست تيم ملي برزيل عنوان کرده بودند با اعتماد به نفس کامل وارد سالن اصلي شهر کيوتو شدند. بازيکنان ايران تا وقت استراحت فني اول که در امتياز 8-6 به سود برزيل بدست آمد پا به پاي نايب قهرمان المپيک امتياز گرفتند ولي برزيلي‌ها از اين زمان به بعد اختلاف خود را زياد کردند و با زدن سرويس‌هاي خوب و دفاع روي تور کم نقص با نتيجه 25-16 برنده ست اول شدند.

در ست دوم بازيکنان ايران بازي بهتري ارائه کردند. سعيد معروف به خوبي توپ‌ها را بين مهاجمان توزيع کرد ولي سرويس‌هاي خوب بازيکنان برزيل کاپيتان تيم ملي را مجبور کرد بيشتر با مهاجمان قدرتي خود يعني حمزه زريني و امير غفور کار کند. در تيم ملي برزيل هم بيشتر پاس‌ها به ريکاردو لوکارلي، والاس دسوزا و لوکاس ساتکمپ ختم مي‌شد. اين ست هم با نتيجه 25-17 به سود برزيل به پايان رسيد.

ست سوم با سرويس‌هاي بي نقص عادل غلامي شروع شد . برناردو رزنده، سرمربي تيم ملي برزيل را مجبور کرد در حالي که تيمش 4-2 عقب بود تقاضاي وقت استراحت کند. ولاسکو در ابتداي اين ست علي مباشري را به جاي حمزه زريني به ميدان فرستاد تا دريافت اول تيمش را تقويت کند. او از اين تاکتيک نتيجه گرفت اما برزيل تيمي نبود که به اين راحتي‌ها پا پس بکشد. رزنده که تا حد زيادي به پيروزي شاگردانش اعتماد داشت در ست سوم ساير بازيکنانش را هم به بازي گرفت اما شاگردان ولاسکو يک بار ديگر نشان دادند و ثابت کردند که از کنار نام ايران به راحتي نبايد گذشت. نتيجه اين ست با دفاع بي نقص عادل غلامي و فرهاد قائمي با نتيجه 25-27 به سود ايران تمام شد.

بازيکنان تيم ملي برزيل ست چهارم را خيلي جدي‌تر از ست‌هاي قبل شروع کرد چون مي‌دانستند که اگر کارشان به ست پنجم کشيده شود ممکن است خاطره تلخ فينال الميک 2012 لندن تکرار شود. بازي منسجم تيم ايران، دريافت‌هاي خوب و شروع حمله از سرويس باعث شد در بيشتر ست سوم از حريف قدرتمند خود پيش باشد. برزيلي‌ها در حالي براي رسيدن به امتياز 22 شادي کردند که شاگردان ولاسکو به امتياز 21 رسيده بودند. تجربه بازيکنان برزيل در لحظات پاياني به کمک آنها آمد تا و در کل 3 بر يک برنده بازي باشند. ايران ساعت 6:40 صبح فردا در دومين ديدار خود به مصاف ايتاليا مي‌رود.

داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۸
ایران خداییش عالی بازی کرد البته ست اول و دوم ضیعف بود.ولی ست سوم چهارم فوق العاده بازی کردن اگه تجربه بیشتری داشتیم حتی میتونستیم برزیل ببریم.من که حال کردم دمشووووووووووووووووووووووووووووووون گرم (172587)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۳:۰۲
بچه ها متشکریم. (172589)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۳:۵۵
شهرام محمودي بايد اون امتياز ميگرفت...حيف شد اما اشكالي نداره ايراني هميشه سربلنده (172634)