به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۱۸۸۱

20 تا 24 ساله‌ها بیشترین بیکاران کشور

گروه جامعه: رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نرخ بیکاری در ایران دو برابر میانگین نرخ بیکاری در دنیاست، گفت: نرخ بیکاری در دنیا 12.6 درصد است که این رقم در ایران معادل 25 درصد نرخ بیکاری است و بیشترین میزان بیکار در سنین 20 تا 24 سال وجود دارد.
20 تا 24 ساله‌ها بیشترین بیکاران کشور
حسن‌زاده امروز  با سخنرانی در نشست بررسی راهکارها و موانع اشتغال جوانان، گفت: بحث بیکاری و شغل یک بحران جهانی است که هر کشوری متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی در سطوح مختلف قرار دارد و مطابق اعلام سازمان‌های جهانی بین سنین 15 تا 24 سال، بیشترین بیکار وجود دارد. وی افزود: بین یک تا 1.5 میلیون جوان بیکار وجود دارد که نیازمند شغل هستند و باید تمرکز اصلی بر روی سنین 24-20 سال باشد. رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تعریف جوانی در ایران بین سنین 29-15 سال است، افزود: در کشورهای مختلف متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی، تعاریف متفاوتی از جوان وجود دارد که در ایران جوانی بین سن 29-15 سال است و برای برنامه‌ریزی و پژوهش 29-15 سال،به سه سطح 19-15، 24-20 و 29-25 دسته‌بندی می‌شوند.

حسن‌زاده با بیان اینکه 25 میلیون جوان در کشور وجود دارد، گفت: با تغییر و تحولاتی که در جهان امروز به وجود آمده، توانمندسازی جوانان امر بسیار موثری است، چرا که جوان سرمایه کشور است و اگر دولت‌ها به این سرمایه توجه داشته باشند، می‌توانند در تمامی سطوح پیشرفت کنند. وی افزود: نظام‌هایی که در این زمینه پیشرفت داشته‌اند، یک نظام پژوهشی و علمی قوی در پشت فعالیت‌های آنها بوده است و رویکردهای پژوهشی می‌تواند بسیار راهگشا باشد. حسن‌زاده با بیان اینکه امروزه در دهه پیشرفت و عدالت هستیم، گفت: باید مطابق با استراتژی‌های نظام و با رویکرد واقع‌بینانه و کاربردی به پژوهش در حوزه جوانان بپردازیم، چرا که حوزه جوانان یک بحث فرابخشی است و باید بستری فراهم شود تا تمام کارشناسان بتوانند از امکانات پژوهشی استفاده کرده و به یافته‌های مناسبی جهت تصمیم‌سازی دسترسی پیدا کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت موضوع اعتباربخشی، گفت: باید در زمینه شغل یک تغییر نگرش در جامعه ایجاد کنیم. تفکر کارگروهی تضعیف شده و جامعه به سمت فردگرایی پیش می‌رود. ما نیازمند آن هستیم که با چارچوب‌های موجود فضایی را فراهم کنیم تا سبک زندگی را تغییر دهیم و یکی از عناصر مهم سبک زندگی، اشتغال است و تاثیرات روحی و روانی بر افراد می‌گذارد که اگر نسبت به آن بی‌توجه باشیم، در بلندمدت شاهد آسیب‌های متعددی خواهیم بود.

حسن‌زاده با بیان اینکه شغل اولین اولویت جوانان از سه اولویت اساسی آنهاست، اظهارکرد: در نظرسنجی که قبل از انتخابات داشته‌ایم، جوانان اولین مسئله‌ای که از رییس‌جمهور درخواست داشتند تا بهبود پیدا کند، مسئله شغل و بیکاری بوده است؛ چرا که جوانان نیازمند شغل متناسب با تخصص و علاقه خود هستند. رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از تمامی محققان برای پژوهش در 18 محور شاخص‌های ساماندهی حمایت می‌کنیم، افزود: ما باید یادمان نرود که عرصه دفاع مقدس همه تکلیف داشته‌اند و در این زمینه اقدام کرده‌اند. ما آمادگی خود را اعلام می‌کنیم از هر کسی که می‌تواند با یک نگاه آسیب‌شناسانه، گره‌ای از معضلات جوانان را باز کند، حمایت کنیم.

وی افزود: مطالعات و اسناد بالادستی قوی داریم، اما در بکارگیری آنها و اجرایی کردنشان دچار مشکل هستیم. قطعا با ورود کارشناسان به این حوزه، این امر نیز میسر می‌شود.
مرجع : ايسنا

میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۳:۳۷
یه معضل دیگه هم که داریم اینه که بعضی ها 5 تا شغل دارن
من نمیدونم اینا از زندگی چی میخوان حقوق 3 میلیونی کفاف زندگیشون رو نمیکنه؟
یه مصداق میگم البته خیلی از این دست افراد سراغ دارم
من کارشناسی ارشد میخونم،یه فردی که سنش 60 ساله با من همکلاسه،تا اونجایی که من سراغ دارم 3 تا شغل داره،زندگیش هم توپ تکون نمیده اما چندبار مثلاً خواستم ازش کمک بگیرم که منو وارد بازار کار کنه جوری رفتار کرد که پشیمون شدم،بهترین ماشین زیره پاشه از یک شغلش 2 تومن درآمد داره اما حاضر نیست یک جوون رو وارد بازار کار کنه
دولت هم که هیچ حمایتی نداره از منی که 18 سال درس خوندم،من با فردی که از سوم راهنمایی درسو ول کرده سرکوچه سیگار کشیده برای دولت هیچ فرقی ندارم. (172621)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۷:۳۲
برادر اونها چهار تا سمت دارند و یک شغل، تازه اگر بنا به تعدیل تو مجموعه ای باشه هم اول از جونا شروع میکنن خوش به خالت که زن و بچه نداری اگه داشتی بهت میگفتم وقتی با سی و پنج سال با زن و بچه تعدیل بشی و دنبال کار بگردی ، زیر قسط و قرض کمرت بشکنه کسی هم ازت نپرسه حالت چطوره تازه میفهمی چند چندی (172871)