به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۲۱۸۹۶۹

تورم کالاهای وارداتی افزایش یافت

گروه اقتصادی: تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده‌های دلاری نیز در فصل زمستان ۱۳۹۸ نسبت به فصل قبل، ۱۶,۸ درصد افزایش داشته که در مقایسه با تورم فصلی پاییز ۱۳۹۸ (برابر با ۱۴.۳ درصد) حدود ۲.۵ واحد درصد افزایش داشته است.
تورم کالاهای وارداتی افزایش یافت
به گزارش ایلنا، همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­های دلاری نیز در فصل زمستان ۱۳۹۸ نسبت به فصل قبل، ۱۶.۸درصد افزایش داشته که در مقایسه با تورم فصلی پاییز ۱۳۹۸ (برابر با ۱۴.۳ درصد) حدود ۲.۵ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم فصلی در بخش ریالی مربوط به دو گروه «پوست خام، چرم، پوستهاى نرم و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...» و «مروارید طبیعى یا پرورده، سنگهاى گرانبها یا نیمه گرانبها و ...» (۰,۰۰درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «آلات و دستگاههاى اپتیک، عکاسى، سینماتوگرافى و ...» (۷۴.۹ درصد) است.
 
تورم نقطه به نقطه
تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­های ریالی در فصل زمستان ۱۳۹۸ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۶۷,۸ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه پاییز ۱۳۹۸ (برابر با ۲۵۰.۳ درصد) حدود ۱۷.۵ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­های دلاری در فصل زمستان ۱۳۹۸ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۱.۷ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه پاییز سال ۱۳۹۸ (برابر با ۵۵.۵ درصد) ۶.۲ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش ریالی مربوط به دو گروه «پوست خام، چرم، پوستهاى نرم و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...» و «مروارید طبیعى یا پرورده، سنگهاى گرانبها یا نیمه گرانبها و ...» (۰,۰۰درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه  «محصولات نباتى» (۴۷۵.۴ درصد) است.
 
تورم سالانه
تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۳۹۸ برابر با ۲۴۰,۰ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه­ی پاییز ۱۳۹۸ (برابر با ۲۲۰.۷ درصد) ۱۹.۳ واحد درصد افزایش داشته است. تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­های دلاری در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۳۹۸ برابر با ۵۱.۳درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه­ی پاییز ۱۳۹۸ (برابر با ۴۴.۰ درصد) حدود ۷.۳ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه « چوب و اشیاء چوبى، زغال چوب، چوب پنبه و...» (۴,۴ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «آلات و دستگاههاى اپتیک، عکاسى و ...» (۳۸۳.۹ درصد) است.
 
برچسب ها: تورم واردات کالا