به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۲۲۱۸۴
پلاتینی برای پیروزی ریبری لابی می‌کند

فشار سیاسی توپ‌طلا را از مسی می‌گیرد

گروه ورزشی: به نظر رئیس باشگاه بارسلونا نه کم شدن آمار گلزنی و نه افت عملکرد فوق‌ستاره آرژانتینی آبی واناری‌ها در فصل گذشته بلکه فشارهای سیاسی ممکن است مسی را از کسب پنجمین توپ طلای متوالی‌اش محروم کند.
فشار سیاسی توپ‌طلا را از مسی می‌گیرد
به نظر ساندرو روسل، لیونل مسی لایق این است که برای پنجمین سال متوالی توپ طلا را به عنوان برترین فوتبالیست دنیا دریافت کند هرچند فشار‌های سیاسی ممکن است او را از کسب این افتخار محروم کند. روسل درباره مسی 26 ساله که شب گذشته در مراسمی در بارسلونا سومین کفش طلای خود را دریافت کرد، گفت: به نظر من اول لئو است، دوم لئو است و سوم هم لئو است. پس از او ژاوی، آندرس اینیستا و در جایگاه ششم هم سرخیو بوسکتس قرار دارند.

وی افزود: به عقیده من در صورتی که رای شرکت کنندگان برای انتخاب بهترین بازیکن سال تحت تاثیر مسائل سیاسی یا فشارهای رسانه‌‌ای قرار نگیرد، توپ طلا به مسی خواهد رسید. هریستو استویچکوف، ستاره بلغار پیشین بارسلونا که کفش طلای مسی را به او تقدیم کرد نیز با انتقاد از ساز و کار پروسه انتخاب برترین بازیکن جهان، میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را به لابی کردن برای پیروزی هموطنش، فرانک ریبری جهت کسب توپ طلای سال 2013 متهم کرد. وی اظهار داشت: توپ حال مرا به هم می‌زند. پلاتینی خوب می‌داند دارد چه کار می‌کند. ریبری فرانسوی است و امسال هم جام‌های زیادی برده است.

فوتبالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۰:۱۷
دیروز در مطلبی فوتبالی یکی از دوستان فرمودند که من کورکورانه از کریس رونالدو حمایت میکنم .من از حمایت های و لابی های بارسلونی ها گفتم و حالا جالبه که ان اقا بداند که من با دلیل گفتم حالا که معلوم شده قراره توپ طلا به ریبری برسد اقای ساندرو روسل برای اینکه مظلوم نمایی کند از لابی گری پلاتینی حرف میزند در حالی که اقای پلاتینی در چند سال گذشته عملا" و بدون پروا از بارسا خصوصا" مسی حمایت کرده چون روالدو بدلیل همین لابی ها مراسم توپ طلا را تحریم و باشگاه هم از ان حمایت کرده و فیفا خوب میداند نبودن رونالدو و باشگاه رئال مادرید چه ضرر هنگفتی از لحاظ مالی میزند ادیداس یکی از همین اسپانسر های مراسم اعلام کرده در صورت نبودن روالدو در این مراسم حمایت مالی نخواهد کرد . اقای روسل واقعا" چقدر رو دارد که انتظار دارد توپ پنجم را هم بگیرد تا اماراتی ها را راضی نگه دارد خلاصه اینکه حق خوری در همه جای دنیا وجود داره و فیفا با یستی ساختارش مثل فیلا و فیبا عوض بشه و افرادی مثل پلاتینی و بلاتر اونجا را ترک کنند تا جان تازه ای بگیرد والا اش همان و کاسه همان. (174499)