به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۲۲۳۹۶

جزئیات‌جلسه‌تحقیق از احمدی‌نژاد در دادگاه

گروه سياسي: سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران با تشریح آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی نژاد گفت: روز سه شنبه جلسه مقدماتی برای رسیدگی به پرونده رئیس جمهور سابق برگزار خواهد شد و بر اساس قانون این جلسه غیرعلنی خواهد بود.
جزئیات‌جلسه‌تحقیق از احمدی‌نژاد در دادگاه
محسن افتخاری در گفتگو با مهر، درباره جلسه رسیدگی به اتهامات محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: جلسه رسیدگی به اتهامات رئیس جمهور سابق روز سه شنبه 5 آذر در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار خواهد شد. وی همچنین در خصوص ادعای یکی از نمایندگان مجلس درباره طرح 9 شکایت از احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این خصوص اطلاعی ندارم اما پرونده ای که روز سه شنبه رسیدگی مي‌شود همان شکایت هایی است که پیش از این مطرح شده بود و پرونده جدیدی به دادگاه نیامده است. سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران تاکید کرد: جلسه روز 5 آذر جلسه تحقیقات مقدماتی است و برخی از آن به عنوان محاکمه رئیس جمهور سابق نام مي‌برند. بر اساس قانون پرونده های مربوط به روسای جمهور در دادسرا رسیدگی نشده و مستقیم به دادگاه ارسال مي‌شود.

قاضی افتخاری خاطرنشان کرد: در این جلسه احتمال دارد هر تصمیمی از سوی قضات دادگاه گرفته شود و حتی برای رئیس جمهور سابق قرار منع تعقیب صادر شود. وی درباره علنی بودن جلسه تحقیق نیز اظهار داشت: با توجه به این که جلسه روز سه شنبه تحقیقات مقدماتی مي‌باشد اساساً و بر طبق قانون باید به صورت غیر علنی برگزار مي‌شود. سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران در خصوص مطالعه پرونده از سوی احمدی‌نژاد و یا وکیلش نیز خاطرنشان کرد: تا کنون آقای احمدی‌نژاد و یا وکیلی از سوی وی برای مطالعه پرونده به دادگاه مراجعه نکرده است. قاضی افتخاری در پایان تاکید کرد: با توجه به این که پرونده در مرحله مقدماتی مي‌باشد نمی توان به جزئیات آن ورود پیدا کرد.