به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۲۳
 
۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۲۲۴۳۲
ایران و 1+5 اقدامات اولیه‌ای را به مدت شش ماه انجام خواهند داد

توافق در دقيقه 90 در عين اختلاف تعبير

گروه سياسي: پس از 3 روز مذاكرات بي‌سابقه در نيمه شب ژنو، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ایران و کشورهای 1+5 به توافق رسیدند. این توافقی خواهد بود برای رسیدن به یک راه حل اساسی. ما به تفاهم رسیدیم که دو طرف اقدامات اولیه‌ای را به مدت شش ماه انجام خواهند داد.
توافق در دقيقه 90 در عين اختلاف تعبير
کاترین اشتون، ساعت 4 صبح امروز به وقت ژنو (7 صبح ايران) با قرائت بیانیه مذاکرات "ژنو 3"در حضور وزیران خارجه ایران و 1+5 گفت: چهار روز مذاکرات شدید با هم داشتیم و امروز به یک توافقی رسیدیم که به جلو حرکت کنیم. این خیلی دستاورد دیپلماتیک بزرگی است. من تشکر می‌کنم از میزبانان این‌جا و تیم‌هایی که از طرف شش کشور به این‌جا آمدند. هم‌چنین از آقای ظریف و تیم او که واقعا تلاش کردند به این توافق برسیم تشکر می‌کنم و الان یک بیانیه‌ای را به نمایندگی از این افراد می‌خوانم.

او ادامه داد: من و وزیر امور خارجه ایران و کشورهای 1+5 به توافق رسیدیم. این توافقی خواهد بود برای رسیدن به یک راه حل اساسی. ما به تفاهم رسیدیم که دو طرف اقدامات اولیه‌ای را به مدت شش ماه انجام خواهند داد. همین‌طور یک تعهد قوی را داریم برای رسیدن به یک راه حل نهایی.

اشتون اضافه کرد: ما موفق شدیم به این توافق برسیم به خاطر احترام متقابل و برای این‌ که راهی پیدا کنیم برای حرکت به جلو. انجام این اقدامات اولیه فضا و زمانی را فراهم می‌کند که ما در نهایت به یک راه‌حل نهایی و جامع برسیم. راه برای به‌کارگیری اقدامات اولیه سریع به این سمت حرکت خواهیم و با آژانس همکاری خواهیم کرد. این یک گام قابل توجه در روابط ماست.

ظریف: فعالیت‌های فردو، نطنز و آب سنگین اراک ادامه می‌یابد

وزیر خارجه ایران گفت: در نهایت 1+5 به این تصمیم رسیدند که تنها راه برخورد با ملت ایران احترام متقابل است. دکتر محمد جواد ظریف، ساعتي پيش در نشست خبری در ژنو گفت : امروز شاهد بودیم که مقاومت مردم ایران و پذیرش فشارهایی که به صورت غیرقانونی بر مردم وارد شد به ثمر نشت و جامعه جهانی شاهد این واقعیت بود که برای بار دوم ظرف دو هفته وزیران خارجه کشورهای قدرتمند برای مذاکره با خدمت‌گذار شما به ژنو آمدند. مذاکرات دشوار بود و تلاش زیادی انجام شد و در نهایت به این تصمیم رسیدند که تنها راه برخورد با ملت ایران احترام متقابل است.

او ادامه داد: برنامه هسته‌یی ایران ادامه پیدا خواهد کرد و حق مردم ایران در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی به عنوان یک حق غیرقابل انفکاک پذیرش شده است و در توافقی که عنوان "برنامه عمل" دارد تمام تضییقات علیه ملت ایران رفع خواهد شد، با یک شروع جدی در شش ماه آینده و مذاکراتی که به سمت رفع کامل تحریم‌ها در عین حفظ برنامه غنی‌سازی اورانیوم 5 درصدی ادامه پیدا می‌کند و مراکز هسته‌یی تعطیل نمی‌شود؛ هم فردو و هم نطنز و برنامه آب سنگین ما با همین وضعیت کنونی ادامه دارد و هیچ موادی از کشور خارج نخواهد شد. در عین این که تمام تحریم‌ها لغو خواهد شد و منابع مالی که غیرقانونی جلوی آن گرفته شده بود برمی‌گردند.

رییس هیات دیپلماتیک ایران با بیان این که برنامه هسته‌یی ایران به سمت عادی شدن پیش می‌رود خاطرنشان کرد: دیدید با یک بحران غیرضروری چه میزان دست و پا زدند از توافق جلوگیری کنند. به یاری خدا این بحران به سمت رفع شدن می‌رود و از مشتعل شدن آتش درگیری کاسته شده و خواسته این بدخواهان به سنگ خورده و دیدند که نمی‌توانند با دروغ و فریب مانع مردم بزرگ ایران شوند و به نظر من این موفقیت بزرگی است. آن‌ها سعی داشتند که چهره ایران و برنامه هسته‌یی ایران را وارونه جلوه دهند اما این اقدامات در حال خنثی شدن است و دیدیم قدرتی که ادعا می‌کرد می‌تواند بر افکار عمومی کنترل داشته باشد عقب رانده شد.

ظریف گفت: این یک برنامه عمل در چهار صفحه است که متن انگلیسی آن بند ندارد و در سه مرحله اهداف، اقدامات متقابل اولیه و گام نهایی طراحی شده است که هم در قسمت اهداف و هم گام نهایی برنامه غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته شده است. و این موفقیت بسیار بزرگی در برابر مقاومت مردم ایران است. ضمانت اجرایی یک ساز و کاری است که در داخل این سند پیش‌بینی شده است و یک کمیته مشترک بر اجرای این توافق نظارت می‌کنند. این یک برنامه شش ماه است در عین حال می‌خواهیم از طریق گام اول زمینه برای حل این مشکل به طور کامل برداشته شود اما تمامی اقدامات قابل بازگشت است. در صورت دیدن بدقولی و نقض عهد می‌توانیم به گذشته بازگردیم.

او با بیان این که ما یک طرفه تعهدات را اجرا نمی‌کنیم و همه اقدامات قابل بازگشت است، خاطرنشان کرد: ما با هدف رسیدن به یک راه‌حل جامع وارد شدیم. در عین حال آمادگی داریم تا اگر دیدیم طرف مقابل نمی‌خواهد از این فرصت‌ها استفاده کند به عقب برگردیم. من فکر می‌کنم آنها از پنجره‌ای که انتخابات برای ایران باز کرد به نحو احسن استفاده کنند.

وی گفت: این سند، غنی‌سازی ایران را به رسمیت می‌شناسد. ضرورت دارد کشورهایی که به مردم ایران فشار وارد کرده بودند فشارها را متوقف کنند و این سند نشان می‌دهند که این فشارها در سراشیبی است. حق غنی‌سازی در معاهده ان. پی. تی به رسمیت شناخته شده است به طور کلی. هیچ جای معاهده درباره نیروگاه یا راکتور هسته‌یی صحبت نشده است بنابراین این فضاسازی‌ها مغلطه است. و نباید این مسایل ما را از اصل موضوع دور کند.

وزیر خارجه کشورمان با بیان این که تحریم‌ها کاهش پیدا می‌کند و تحریم جدیدی اضافه نمی‌شود افزود: اما در راهکار نهایی به سمت لغو کامل تحریم‌ها می‌رویم و باید مذاکرات جامع را آغاز کنیم که در طول یک‌سال انجام می‌شود. حفظ برنامه غنی‌سازی و رفع همه تحریم‌های دوجانبه و چندجانبه دو هدف مهم برنامه عمل است.

جان كري: در توافق نامه، غنی سازی برسمیت شناخته نشد

وزیر خارجه آمریکا در كنفرانس مطبوعاتي گفت: توافقنامه امنیت اسرائیل را بیشتر کرد.
کری از دولت سوئیس تشکر کرد و گفت:‌ از همکاران خودم در کشورهای 5+1 تشکر مي‌کنم و همینطور از خانم اشتون که پشتکار دارد. از تیم آمریکا هم تشکر می‌کنم. کری از معاون خود وندی شرمن هم تشکر کرد و گفت وی بسیار ماهر و هوشمند است.

کری گفت:‌ ماه گذشته وارد یکسری مذاکرات سریع شدیم و هدف این مذاکرات ساده بود و مي‌خواستیم ایران طبیعت صلح آمیز برنامه خود را ثابت کند و دلیل آن هم واضح است و شورای امنیت متوجه شده که ایران به تعهدات خود در گذشته عمل نکرده است و از یکسری تحرکات استفاده مي‌کرد که سوالات زیادی را ایجاد کرده بود.

اکنون ما گام بزرگی را برای پاسخ به این سوالات بر مي‌داریم و طبق توافق ما جلو پیشرفت و توسعه برنامه هسته ای ایران از اکنون گرفته خواهد شد و دیگر ایران نمی‌تواند دوستان ما در منطقه و در دنیا را تهدید کند. راه حل نهایی و جامع ما این دنیا را امن تر خواهد کرد و این توافقنامه برنامه هسته ایران را به عقب خواهد برد و فاصله دستیابی ایران به بمب هسته ای را بیشتر خواهد کرد و این توافقنامه امنیت اسرائیل را بیشتر مي‌کند

فاز بعدی سخت تر خواهد بود و در عین حال تأثیرگذارتر هم خواهد بود. ما به این توافق نمی توانستیم برسیم الا اینکه ایران خواست پای میز مذاکره بیاید و ظریف به سختی کار کرد و ما خوشحالیم که آنها تصمیم گرفتند اینجا بیاید و تلاش کنند برای رسیدن به توافق و از آقای ظریف تشکر مي‌کنیم و الان باید تلاش کنیم که به دنیا اثبات کنیم که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است.

اکنون ما فضایی ایجاد کردیم تا بتوانیم به توافق هسته ای نهایی دست یابیم. اوباما به سختی تلاش کرد و من در کنگره به تحریم های ایران رأی دادم و هدف این تحریم‌ها به پای میز مذاکره کشاندن ایران بود و ما مي‌خواستیم هر کاری انجام دهیم تا ایران به صلاح هسته ای دست پیدا نکند و ما ترجیح مي‌دادیم که به یک راه حل صلح آمیز دست یابیم و امروز گام اول را برداشتیم. ما به توافقات خود 6 ماه عمل خواهیم کرد و ایران هم به سوالات ما پاسخ خواهد داد.

اول: این توافق جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ایران را مي‌گیرد به شکلی که ذخیره اورانیوم غنی سازی شده ایران را بیشتر مي‌کند و حرکت ایران به سمت بمب اتم را طولانی مي‌کند. ما به بازرسی های بیشتر دست مي‌یابیم. ایران پذیرفته غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند و ذخیره خود را از بین ببرد.

در حالی که ایران اکنون 200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد دراد در 6 ماه گذشته به صفر خواهد رسید و ایران سانتریفیوژهای جدیدی نخواهد ساخت و تنها اجازه جایگزین کردن دارد. ایران اراک را نخواهد ساخت و اگر این تأسیسات ساختش شروع شود به سمت یک راه حل دیگری خواهیم رفت.

ایران پذیرفته که برنامه خود را برای مانیتورینگ در اختیار ما قرار دهد و این گام اول نمی گوید که ایران حق غنی سازی دارد. در این سند هیچ حق غنی سازی نیامده و این حق در ان پی تی هم نیامده و در این توافقنامه هم این را نمی گوید بلکه اندازه غنی سازی ایران مي‌گوید که برنامه صلح آمیز هسته ای ایران موضوع مذاکره دو طرف هست. طرف دیگر این طرح این است که جامعه بین المللی بخش هایی از تحریم‌های ایران را بر مي‌دارد و ما مي‌توانیم این تحریم ها را البته به حالت اول باز گردانیم و 4 میلیارد و 200 میلیون پول نفت ایران به این کشور خواهد رسید و تحریم های طلا و اتومبیل و بخش پتروشیمی ایران هم برداشته خواهد شد و یک و نیم میلیارد دلار صادرات در اختیار خواهد گذاشت و ما تراکنش های انسان دوستانه را هم مي‌پذیریم.

کمک های انسان دوستانه را کماکان ادامه مي‌دهیم که منبع جدید پولی در اختیار ایران قرار نمی دهد. تحریم ها در حوزه نفت و سرویس های مالی در 6 ماه آینده ادامه خواهد یافت و تحریم های نفتی 25 میلیارد دلار در آمدهای ایران را تحت تأثیر قرار مي‌دهد و حدود 16 میلیارد دلار پول فروش نفت ایران کماکان بلوکه خواهد بود.

مجددا تکرار مي‌کنم که این تنها گام اول است. اما گام اولی که تضمین مي‌کند که برنامه هسته ایران، اراک، نظنز و فردو نمی توانند به جلو حرکت کنند. دولت آمریکا به دیپلماسی متعهد هست و از پای نخواهیم نشست و دولت ایران باید فاز اول را به عنوان یک آزمون ساده ببیند.

اگر ایران بخواهد برنامه صلح آمیز خود را اثبات کند اصلا سخت نیست و ایران باید به ما ثابت کند که برنامه هسته ای خود صلح آمیز است. در نهایت مي‌دانم کسانی هستند که فرض مي‌کنند این توافق کامل نیست و آنها باید بگویند که جایگزین بهتر چه خواهد بود.

ما اعتقاد داریم اگر تحریم ها را بیشتر مي‌کردیم ایران مي‌توانست برنامه خود را به جلو پیش ببرد و ذخیره بیشتری ایجاد کند و کشورهایی مانند اسرائیل و امارات با تهدید بیشتری مواجه شوند.

در سال 2003 ایران 164 سانتریفیوژ داشت اما امروز 19 هزار سانتریفیوژ در ایران وجود دارد و اگر همان سال دولت سابق آمریکا طرح ایران را پذیرفته بود اکنون با 19 هزار سانتریفیوژ مواجه نبودیم و من اعتقاد دارم اکنون ما تصمیم درستی را گرفتیم و اینکه ما تحریمها را اعمال کنیم اتحاد ما با جامعه بین المللی را بیشتر خواهد کرد.

تنها هدفی که ما را به اینجا آورد این است که اطمینان حاصل کنیم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد. ما در این هدف محکم هستیم و ظریف و رهبر ایران گفته اند ایران به سمت بمب هسته ای حرکت نمی کند و ما حاضریم با احترام متقابل کار کنیم در فضایی محترمانه و ایران باید این موضوع را در عمل به ما ثابت کند.

کری در پاسخ به سوالی درباره گام بعدی رابطه ایران و آمریکا گفت:‌ به وضوح باید بگویم این گام واقعا قابل توجه است و ریسک بزرگی کرد رئیس جمهور اوباما که از سال 1979 تاکنون ایران و آمریکا اصلا نمی توانستند با یکدیگر حرف بزنند و مقدار زیادی دشمنی در این سال ها ساخته شده است. ما در این سال ها کمک های زیادی مي‌توانستیم بکنیم. ایران در این سال ها نگرانی های امنیتی زیادی برای متحدان ما ایجاد کرده و منطقه از لحاظ ثبات دچار مشکل شده است. برای کشورهایی نظیر اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس.

اکنون گام اول حل برنامه هسته ای ایران است اگر ایران به حرف خود مبنی بر پایبند بودن به صلح آمیز بودن ایران پایبند باشد. ممکن است اتفاقات کنونی همانطور که آقای روحانی و ظریف گفته اند: ممکن است باعث ایجاد شکلی جدید از رابطه آمریکا و ایران شود.

بگذارید شفاف به اسرائیل و سایر دوستان بگویم که گام بعد این است که ما مدرک شفافی داشته باشیم که هرگونه احتمال حرکت ایران به سمت ساخت سلاح هسته ای را از بین ببرد. فکر مي‌کنم به صورت بالقوه این لحظه بسیار مهمی است اما این فقط یه گام است به سمت یک هدف بسیار دشوار تا مطمئن باشیم برنامه ایران قطعا صلح آمیز است.

کری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تحریم‌های ایران گفت:‌ نتانیاهو دوست من است و برای او احترام زیادی قائل هستم و هفته ای چندبار با او صحبت مي‌کنم و درباره برنامه هسته ای ایران هم چندبار با ایران صحبت مي‌کنم. اما مقداری اختلاف نظر داریم. در مرحله استراتژی هیچ اختلاف نظری میان ایران و اسرائیل وجود ندارد و ما مي‌خواهیم ایران سلاح هسته ای نداشته باشد. امیدواریم به این سمت حرکت کنیم که اثبات شود برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و مي‌دانیم که عدم توافق از توافق بد، بدتر است اما حس مي‌کنیم این توافق بدی نیست. ایران اکنون باید تمامی تأسیسات خود را به ما نشان دهد. اراک اساسا جایی در برنامه صلح آمیز ندارد. هدف آمریکا و اسرائیل یکی است.

وی گفت در خصوص تحریم ها هم با همکارانمان در کنگره صحبت خواهم کرد و آنها خود این تحریم ها را گذاشتند که ما به این توافق ها برسیم. اگر آنها بخواهند مجددا ایران را تحریم کنند اوباما این امکان را دارد که تحریم ها را وتو کند. البته من فکر مي‌کنم که کنگره به این سمت حرکت نخواهد کرد و فکر مي‌کنم کنگره آمریکا در این مسیر شریک خوبی برای ما خواهد بود.

اوباما: دیپلماسی تنها راه‌حل پایدار برنامه هسته‌ای ایران است


رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که ترجیح اول وی حل این مسئله به‌طور صلح‌آمیز بوده است و تنها دیپلماسی می‌‌تواند راه‌حلی پایدار برای برنامه اتمی‌ ایران به بار آورد.
 باراک اوباما پس از توافق ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: من اوایل پاییز امسال با رئیس جمهور روحانی تلفنی گفت‌وگو کردم.  وی در ادامه با اشاره به "دیپلماسی سختی را دنبال کرده‌ایم"، گفت: امروز آمریکا به‌همراه هم‌پیمانان خود اولین گام را برای پرداختن به برنامه اتمی‌ ایران برداشتند.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که ترجیح اول وی حل این مسئله به‌طور صلح‌آمیز بوده است و تعهدات امروز ایران راه ایران را به‌سوی بمب قطع می‌کند. اوباما همچنین افزود: اتحاد جهانی‌ امروز آشکار است. آمریکا و هم‌پیمانانش پذیرفته‌اند که تسهیلات اندکی‌ را در مورد تحریم‌ها به اجرا دربیاورند و اگر ایران در مدت این 6 ماه به تعهداتش عمل نکند ما تسهیلات را حذف خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: ایران مانند هر کشور دیگری می‌تواند به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز دستیابی داشته باشد. اما به‌خاطر گذشته ایران باید نظارت‌های سختگیرانه‌ای‌‌ را بپذیرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین اظهار داشت: طی‌ چند سال گذشته کنگره همراه خوبی‌ در وضع تحریم‌های قوی علیه ایران بوده و ما به همکاری با کنگره ادامه می‌دهیم.

اوباما خاطرنشان کرد :در نهایت تنها دیپلماسی می‌‌تواند راه‌حلی پایدار برای برنامه اتمی‌ ایران به بار آورد. گام اولی‌ که ما امروز برداشتیم جامع‌ترین گام ماست از زمانی‌ که من رئیس جمهور شدم. وی در ادامه افزود: الآن وقت اعمال تحریم‌های جدید به‌ضرر ایران نیست. رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تأکید کرد که آمریکا به نگرانی‌های هم‌پیمانانش به‌خصوص اسرائیل و کشورهای خلیج فارس توجه می‌کند.

۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۲۵
شریعت مداری نونش تخته شد (175746)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۱
این توافق باعث خوشحالی تمام کسانی است که به ایران عشق می ورزند و برعکس باعث ناراحتی دشمنان موجودیت ایران میشود و این یک تاکتیک منطقی است که وقتی شرایط پیشروی مناسب نیست باید توقف کرد و حتی گاه عقب نشینی تاکتیکی کرد تا بعد با ایجاد شرایط مناسب به تمام اهداف برسیم، به عوض اینکه توان خود را در مقابله با دنیا به تحلیل بریم. (175760)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۶
افرین، غیر از اسراییل این عربستان هم از خداشه که ایران تحریم باشه تا اون روزی ده میلیون نفت بفروشه، تازه شده پایگاه تروریست پرور برا القاعده عقب مانده متعفن که باعث برادر کشی و عقب مانده گی خاورمیانه شده (175799)
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۳۱
ضمناً کلاس درسی است برای تمام تندرو هایی که فکر میکنند همه چیز با زور و قلدری باید حل و فصل گردد ما هم به نوبه خود از زحمات مضائف تیم مذاکره کننده ایران بویژه آقای ظریف عزیز قدردانی مینماییم موفق و موید باشید (175866)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۰
چیزی تو دل افراطی های داخلی نیست
فقط تنها کاری که بلدن حرف زدنه و داد و بیداد
خدایی افراطی داخلی درسته از تیم انتقاد میکردن ولی از خداشون بود توافق بشه
اینکه بعضی وقتها یه چیزهایی میگن به خاطر این بود آمریکا و اسرائیل فکر نکنن ما از خدامونه (176126)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۳۰
با اين حرف موافقم (176199)
یاهو
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۰۲
ظریف دوست داریم
روحانی مچکریم (176155)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۶:۳۱
تدبیر آیت الله هاشمی و کمک سید بزرگوار جناب آقای خاتمی و روشنفکری و تلاش فراوان دکتر روحانی و جناب آقای ظریف بلاخره به ثمره نشت
خوشحالم از اینکه مشخص شد چه حزبی و چه دولتی همراه همیشگی مردم است (176382)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۲:۵۴
احتمالا توافق کار جورج سورس بوده (176789)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۴
امثال شریعتی به این سادگی نونشون تخته نمی شه، تا حالا دیدی حتی یه بار کیهان دادگاهی شه؟ (175767)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۹
آقاي شريعت مداري آقاي زبل خان كجايي كه هر چي كاشتي تلف شد. ديدي كسي به حرفت توجه نميكنه.داداش تو هم بيا تو خط مردم از اين كارها دست بردار ما كه ميدونيم قانوني تصويب نشده كه جلو شما رو بگيره وجدان كه داري !بيا يك يادداشت درباره دكتر ظريف بويس (175840)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۰۷
داداش من تورو خدا اونو به خط مردم دعوت نکن
اگه اون بیاد تو خط مردم ، مردم برن تو کدوم خط؟ (176483)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۶
شریعتمداری (175853)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۰۸
به اسمش منفی دادین؟
بهار نیوز مچکریم (176484)
پیام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۲
بهتره بگی خوراکشون حاضر شد ولی بهتره یه دل سیر بخورن چون آخراشه (175793)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۲
کیهان امروز عزاست (175822)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۰۳
خدایا شکرت این مسئله به شخص تحصیل کرده و با سوادی مثل ظریف احتیاج داشت نه جلیلی که جون به لبمون کرد ظریف متشکریم (175899)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۷:۵۵
عزیزان انگار یادتان رفته در دوره خاتمی چه اتفاق هایی افتاد؟؟؟خواهش میکنم صحبت های اوباما را که بعد از مذاکرات صحبت کرده اند را دانلود کنید بعد قضاوت کنید....
هیچ وقت جمهوری اسلامی اینقدر تحقیر نشده بود.... (176468)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۳:۳۶
منم وقتی صحبت های اوباما رو شنیدم می خواستم بمیرم خاک بر سر ما
اره از امشب دیگه راحت بخوابید امنیت به دنیا برگشت حالا همه دنیا دیگه در صلحه (176860)
مشدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۶:۰۴
تیترامروزکیهان به گونه ای نوشته شده انگارهنوزمذاکرات ادامه داره بابا تموم شد
قبول ندارین خوب بگید ماقبول نداریم تواین مملکت آزادیه دیدید چه گروهی بلدند
مذاکره کنند (176348)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۱
به قول آقای احمدی نژاد:بایدآب بریزه همونجاییش که میسوزه. (175850)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۵۷
روحانی متشکریم (175891)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۰۳
من هم سلام عرض میکنم (175897)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۲۹
بدبخت شدیم رفت (175929)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۳۱
حال دیشب من درست مثل شب اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری امسال بود! تا صبح استرس داشتم و سایت ها رو چک میکردم. (175931)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۵۷
دوست عزیز کاملا حالتو میفهمم چون منم دقیقا حال تو رو داشتم.
زنده باد ظریف
زنده باد روحانی
زنده باد خاتمی
زنده باد اصلاحات (176053)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۵:۰۹
اول باید بگیم درود بر خاتمی که ما رو پای صندوق ها کشوند :) درود بر خاتمی کبیر و افراد مورد حمایتش :) راضیم ازت. (176267)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۰۹
و البته زنده باد دکتر عارف عزیز که جامعه اصلاحات همیشه مدیون ایشان خواهد بود (176084)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۱۰
عارف که گل سرسبد اصلاحاطه
ایشاالله رئیس مجلس شدنشو تو همین سایت بهم تبریک بگیم (176486)
ایرانی
Turkey
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۵۹
وای الآن قیافه رجانیوز و کیهان و افراطی ها دیدن داره. :)))) (175985)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۳۳
برادر ! این ترجمه که پر غلط بود ، این متن رو از کجا آوردی ؟! برای جلوگیری از هر سو تفاهم و سواستفاده ، لطفا از منابع معتمد و حرفه ای استفاده کنید !!! (176026)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۵:۱۴
بله دوران دروغ و فساد و رمالی بسر آمد (176278)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۷:۱۳
امیدوارم این توافق در برگیرنده حقوق کامل ملت ایران باشه و مردم شایسته ایران اسلامی روزهای پرافتخاری را پیش رو داشته باشند ودشمنان این ملت از جمله اسرائیل وال سعود هر روز ناکامتر وناامیدتر شوند. (176428)
کتایون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۷:۱۷
موفقعیت کنونی حاصل تلاش سعید جلیلی وتیمش هست (176431)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۲:۰۴
تو راست میگی (176734)
allliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۲:۱۲
بامید مایوس شدن هر دشمن داخلی( برید پوستر بزنید )و خارجی است .سربلند باد ایرانی (176741)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۲۵
ظریف جون یه دونه باشی.تا اخر طرفدارتیم (175747)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۵
اقای ظریف نمی دونم چطوری بگم که چقد ردوستت دارم خدا رو شکر که زحمات شما وتیم همراه به نتیجه رسید ان شاالله صحیح وسالم به وطن بازگردید (175770)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۳
ظریف وظیفه خودش را به بهترین صورت انجام داد ما منتظر انجام وظیفه سایریناز جمله شورای امنیت ملی هستیم (175784)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۳
حالا فرق ظریف و جلیلی هویدا شد منطق در مقابل پر خاش (175823)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۴۲
این ثابت کرد ما به اندازه مردم کره شمالی هم عرضه نداشتیم...:-((((( (175875)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۲۱
شما می تونی بری همون کره شمالی زندگی کنی اینجا ایرانه مردمش سربلندن مثل مردم کره شمالی از گرسنگی سگ نمی خورن انسان عزت داره ایرانی عزت داره (175916)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۳۳
عزیزم تو میتونی بری کره شمالی زندگی کنی! ما هم اعلام میکنیم فرار نخبگان داشتیم!!!! (175935)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۱
در کره شمالی هر سال قحطی میاید و مردم بدبختش گوشت انسانهای مرده را هم میخورند ولی کره جنوبی جزو چند کشور اول صنعتی دنیا شده، ملت ایران 24 خرداد اعلام کرد میخواهیم کره جنوبی شویم، اقلیتی که میخواهند اتمی شوند بروند کره شمالی (175951)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۴
عزیزم شما از حال و روز مردم کره شمالی خبر داری؟!میدونی نتیجه این بقول شما عرضه شان چیست؟ای کاش مردم کره شمالی اینقدر بی بو و خاصیت نبودند و مثل ما عرضه داششتند در سرنوشت کشورشان سهیم باشند! (175959)
گچساران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۱۶
خب کسی جلوتو نگرفته برو کره شمالی (176184)
عابدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۱۲
مرد حسابی خدا به بشر عقل داده تا با عقلش تصمیم بگیره.خوشبختی و بدبختی هر ملتی دست خودش هست.زیاد ناراحتی تبعه کره شمالی باش. (176490)
Shojaei
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۳۱
کاری که جلیلی تو 5 سال نتونست بکنه ظریف تو 3 ماه کرد! یعنی همچنین آدمی میخواست بشه رییس جمهور! اندازه معاون روحانی هم نیست (175930)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۷:۱۲
8سال (176423)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۳:۴۳
نه از 87 جلیلی اومده بود
86 لاریجانی بود
84 86 هم روحانی (176872)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۲۵
ایولا.مرسی ظریف و روحانی عزیز.الان قیافه شریعتمداری و نتانیاهو دیدن داره (175748)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۱
از اینکه شریعتمداری و نتانیاهو رو با هم یکسان دونستی خوشم اومد (175835)
پرواز.....
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۲۶
به قولِ شاعر که میگه:
آتیش کافیه ...به اندازه داشتیم....زودتر روزی برسه که همه شادابن.....باشد که همه شاد باشن....... (175749)
وب سایت خبری تحلیلی سینمانگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۲۸
مذاکرات هسته‌ای بالاخره و پس از 10 سال به نتیجه رسید

ایران و قدرت های جهانی به توافق رسیدند، تمام رسانه‌های دنیا تحت تاثیر این رویدادند، اما صداوسیما در خواب عمیق زمستانی به سر می‌برد

cat=70&id=7731 (175750)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۵
بذار بخوابه بابا!!!!!!!!! (175805)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۱۴
خواب باشه بهتر از اینه که بیدار بشه و دروغ پراکنی و شایعه سازی کنه
للا لا لالایی لا لا لالایی بخواب ضرغامی (176492)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۵
به نفع صدا و سیما نیست آخه ! (175825)
امیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۲۰
به زودی رئیس صدا و سیما هم عوض میشه بچه ها. . . (175859)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۰۶
يعني ميشه؟ (176076)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۹:۱۶
خدا و اونی که باید از دهنت بشنوه. (176569)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۲۹
دکتر ظریف کاری که شما کردین کمتر از آزادسازی خرمشهر ارزش و شادی آفرین نبود از ته دلمون ازتون ممنونیم (175751)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۸
داداش
درسته موفقيت بزرگيه ولي شما هم جو گير نشو تو رو به خدا

يك پيام به رئيس جمهور خوبم آقاي روحاني :
من بهت راي دادم ولي جداً از طرفداراي اينترنتي ات مي ترسم و ميگم اينا پاشنه آشيلت هستن .
طرفداري كه يه روز فحش ميده و يه روز جونشو فدات ميكنه خيلي خطرناكه . خيلي خطرناك (175831)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۳۵
من نمی فهمم چرا یک عده ای با شادی آدم ها مخالفند؟ (175938)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۵۸
چرا مطلبو بد ميگيريد شماها
من با شادي مخالف نيستم . حرفم اينه كه يك بوق بوق چند ساعته به حاشيه سازي چندهفته اي براي روحاني و دولتش نمي ارزه (175983)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۰۳
ما با کسی عهد برادری نبسته ایم روحانی کارشو درست انجام بده حمایت می کنیم اگر بد مقابلشیم.این مداکرات نتیجه اش اگه منجر به ارزونی و بهتر شدن معیشت مردم باشه حمایت می کنیم اگه قرار باشه مذاکره کنیم و همه چی باز گرون شه همون نکنیم بهتره (176157)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۹:۱۹
شما لطفا به بی عهدیت ادامه بده و از دخالت کردن در امور دست بردار.
بزار نماینده های مردم کارشون رو بکنن.
شما و امثال شما خودتون رو عقل کل ندونید همه چیز حل میشه. (176571)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۲۹
اين افتخار بزرگ نوش جان همه ملت من جمله افراطيون داخلي !!! سعودي ، صيهونيست . اين دولت تدبير و اميد و اصلاحاتي (175752)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۷:۱۴
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟!! (176429)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۳۰
خدا خيرت بده ظريف جون. (175753)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۲
این توافق که به درد نمیخوره

باید امتیازات داده شده و گرفته شده بررسی کارشناسانه بشه

جلیلی که میرفت تو مذاکرات ترسی در وجود اعضای 5+1 می افتاده که نمیتوونستن صحبت کنن و فضای جلسه کلا در مشت جلیلی بوده

زنده باد جلیلی (176130)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۱۶
حسین خودتی؟
کیهانو بی خیال شدی اومدی بهار نیوز کامنت میذازی؟ وا حسرتا ... وا اسفا... (176497)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۲۴
چی زدی؟!! (176506)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۳۱
به ايرانيان عزيز تبريك ميگم كه بالاخره تونستيم پيروز بشيم. افراطيون ناراحت نباشيد اخه نيست 8 سال رفتينو اومدين هرروز بدتر از ديروز مي شد ولي اقاي ظريف ميتونن يه كلاس اموزشي براتون بذارن، آخه دكتر ما بخيل نيستن. (175754)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۳۲
امروز رو باید روز انرژی هسته ای معرفی کنند نه 20 فروردین (175755)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۲۳
والا همینو بگو (175816)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۸
الحق که همینطوره . از امروز این روز یعنی 3 آذر روز هسته ای ملت ایران است (175856)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۱۳
موافقم (175904)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۱۷
اقا تصویب شد 3 اذر روز انرژی هسته ای مبارک (175907)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۳۵
روز اخلاق هسته ای (175940)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۰۲
والله، روز تولد منو برداشتن گذاشتن روز انرژی هسته ای!...
ولی گذشته از شوخی؛ واقعا پیشرفت بزرگی بود؛ درود بر دست اندرکاران و دولت تدبیر و امید! (175988)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۰۴
تصویب شد 3 اذر روز انرژی هسته ای مبارک (175989)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۳۴
چی مشه گفت به خدا گریم گرفت از خوشحالی درود بر ظریف،روحانی،خاتمی،تمامی مردان غیور ایران (175756)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۳۶
ظریف گل کاشت دم همه تیم مذاکره کننده گرم ظریف رو سفیدمون کرد دست مریزاد (175757)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۱
ممنون-ممنون-ممنون-عالی شد. (175761)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۲
دانشجویان دانشگاههای تهران خواهشا به نیابت از همه ی دانشجویان ایران و مردم ایران استقبال تیم مذاکره کننده را با شکوه برگزار کنید. (175762)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۹
همين يعني شروع بحراني دوباره
يعني تحريك كاسبان فتنه و كاسبان تحريم
فقط بلديد كار خيابوني كنيد؟
خود ظريف و عراقچي هم ميدونن مردم راضي ان احتياجي به كارناوال بازي من و شما نيست . ما را به خدا فضا را راديكال نكنيد . گند نزنيد به همه چيز (175776)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۴
خودت میدونی داری چی میگی . استقبال و جشن گرفتن حق هر ملتیه . حالا یه عده ای هم بخوان سو استفاده کنن دلیل نمیشه استقبال نکرد . اگه قراره بخاطر عکس العمل بعضیا هیچ کاری نکرد کشورو دو دستی تقدیم افراطیا میکنم (175796)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۵
من ميدونم چي ميگم . تو نميدوني چي كار ميكني . هر آدمي بايد مختصات سياسي كشور خودش را بشناسه. من نميدونم تو چندسالته و از كي سياسي شدي . ولي من به عنوان كسي كه هم دوم خرداد رو ديدم. هم ٨٨ رو ديدم . هم جوگيري بعد از سفر روحاني رو ديدم ميگم عدم كنترل در احساسات به ضرر عقل و تفكره . اتفاقاً چون نبايد كشور را دو دستي تقديم افراطي ها كرد بايد عاقل بود و گذاشت اين مذاكرات در اين بازه شش ماهه نتيجه بده
ضمناً من معتقدم تو هم يه جور ديگه افراطي هستي
اگه بهار منتشر كنه (175806)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۸
تو هم نفودی بروبچ رجانیوزی (175830)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۰۹
عقل كل
من اگه نفوذي رجانيوز بودم ميگفتم تو ماه محرم بريزيم تو خيابون برقصيم (175901)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۵
واقعا راست میگه
اینا به پیرهن مشکی ظریف گیر دادن
الان فیلم میگیرن از رقص و شادی بعدا میگن تو محرم رقصیدن
به نظر من همه راضی هستن از این توافق حتی تندروها ولی باجشن خیابونی کسی رو تحریک نکنیم
همینکه مقام معظم رهبری ازشون تقدیر کرد بهترین هدیه است به تیم مذاکره (176114)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۴۲
تو ماه محرم اون موقع تیراندازی می کردی !!!!!!! (176224)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۵:۵۷
كدوم موقع تيراندازي مي كردم ؟ (176337)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۲۵
به سمت مردم (176509)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۹:۴۵
داداش منو با كي اشتب گرفتي ؟
فازت چيه ؟ (176601)
بدبختی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۶:۲۹
صبر کنید شش ما دیگه بریزیم بیرون خوشحالی کنیم که کوفتمون نشه (176378)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۹:۲۵
دوست عزیز بیکار موندن گاهی اوقات باعث میشه دیگران جریح بشن و طبل خودشون رو بزنن.
اما پیشواز رفتن یعنی حمایت از حرکتی که کردن.
شما پیش خودت حساب کن اعلام حمایت صریح و قاطع نکات مثبتش بیشتره یا بسنده کردن به یک آفرین اینترنتی گفتن و میدون رو برای دیگران خالی کردن.
چه بسا پیشواز رفتن باعث بشه جلوی خیلی از حرفها و حرکت ها گرفته بشه.
من با این دوستمون موافقم که باید به پیشواز رفت. (176577)
یاسر
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۲۴
من مثل سعید معتقدم باید جشن گرفته بشه و اساسی جشن گرفته بشه مثل استادیوم و... و ابن کار درسته به چند دلیل:
1) غربی ها بفهمن ما دنبال توافق هستیم نه تنش
2) افراطیون بفهمند که مردم اونا نیستن بلکه غاطبه مردم دنبال عزت بدون تنش هستند قطعا اولین کسانی که خواهان عدم برگزاری چنین جشنهایی هستند کاسبان تحریم و تنش آفرینان در سطح جامعه اند
3) مردم حق دارند شاد باشند مخصوصا تو مملکت خودشون و این جوزدگی نیست.اتفاقا افراطیون از خداشوننه مردم بشینند سرجاشون و هرو وقت ستاد نماز جمعه اعلام کرد بیان بیرون و تظاهرات کنن و برای مردم از قطب شمال تا قطب جنوب آرزوی مرگ کنن.
4) قطعا جواب دادن این مذاکرات در این 6 ماهه فقط به عملکرد مسئولین نیست مردم هم باید پشت اونا وایسند. یک نمونه از اون تقدیر از زحمات اونا تو این مدت هست (175921)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۴۸
قاطبه درسته نه غاطبه (176038)
امیر اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۷:۱۳
این کار . . . و دست دولت رو برای توافق نهایی در برابر غرب میبنده. به عبارت دیگه قدرت چانه زنی مذاکره کنندگان رو کاهش میده. تصور کنید که آقای کری پشت میز به ظریف بگه:

خوب مستر ظریف، مردم شما که برای لغو 10٪ تحریمها به جشن و پایکوبی پرداختند. ما میدونیم که مردم شما تشنه رسیدن به توافق نهایی اند. پس لطف کنید برنامه هسته ای رو بطور کامل جمع کنید تا ما لغو کامل تحریمها رو بررسی کنیم؛ البته اگه کنگره اجازه داد!
و ظریف هم که زیر بار نمیره. لذا روز از نو روزی از نو.
البته اونا الانم میدونن که مردم ایران چی میخوان. ولی به هر حال سندی برای کوبیدن بر سر ظریف ندارن. که ظاهرا با همت شما احساسی ها این سند هم به دست میاد!!!!

و اما پاسخ به توجیهاتی که آوردید:

پاسخ به 1) غربیها از رای 24 خرداد و اقدامات دولت جدید کاملا این موضوع رو فهمیدن و هیچ نیازی به این کارها نیست.

پاسخ به 2) افراطیون فقط صداشون بلنده و در عمل هیچکار نمیتونن بکنن. همه هم میدونن اکثریت مردم چی میخوان. اتفاقا این حرکات احساسی زمینه رو برای اونها بیشتر فراهم میکنه. تصور کنید چندتا نفوذی بفرستن تو جمع که شعار ساختارشکن بدن......

پاسخ به 3) این شادمانی کاملا بی موقعه چون موضع مذاکره کنندگان رو در پشت میز مذاکره تضعیف میکنه.

پاسخ یه 4) همون توضیحات بالا (176426)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۳۹
فکر کنم من از تو بزرگترم چون هم آزادی خرمشهر و دیدم هم آزادی اسرا. ابراز شادی برای ملتی که حداقل 8سال هست هر روز از روز قبل غمگین تر شده نه تنها لازمه بلکه واجبه خصوصا برای نوجوانان و جوانان عزیز مملکت (175945)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۱۰
از من بزرگ تر !
جشن آزادي خرمشهر و آزادي اسرا قابليت تحريك افراطيون داخلي و انسجام بخشي به آنها را داشت ؟ اصلاً اون موقع مملكت افراطيون سازمان يافته و مافيايي داشت كه بخوان تو كار دولت اختلال كنن ؟ ماه ، ماه محرمه و كساني كه چهارساله دارن عاشوراي ٨٨ رو مي كوبن تو سر اصلاحات از خداشونه جووناي هيجاني و بي تحليل و بي فكر بريزن شادي و پايكوبي .تا هم حرفاي ٨٨ را ثابت كنن و هم يه چماقي عليه روحاني داشته باشن .بعد شما از شادي حرف ميزني ؟ اصلاً منظور من را متوجه شديد ؟
توي ايران زندگي ميكني شما ؟ ولله من هم توي ايران زندگي ميكنم اين توصيف شمارو نمي بينم . نوجوانان و جوانان عزيز مملكت غمگينن ؟ من عكس اين قضيه رو مي بينم . اتفاقاً نسل چهارمي ها خيلي هم بي خيال و الكي خوشن .
ضمن اينكه اين غم هشت ساله دستپخت خود مردم بود كه به محمود راي مي دادن و فكر مي كردن دارن به دزدگير راي ميدن
اميدوارم تونسته باشم منظورم را برسانم
آنچه كه مهم است استمرار موفقيت هاي روحاني است نه راديكال كردن فضا با شادي در ماه محرم (175997)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۶
واقعا تحلیلهایی بدون هیچ غرض ورزی و با نگاه عاقلانه نه جو گیری
دمت گرم داداش (176118)
امیر اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۷:۲۸
کاملا با شما موافقم.

ولی متاسفانه به دلیل لحنی که داری، حرفت در دوستان اثر نمیکنه عزیزم!

البته منم زمانی که روحانی میخواست از نیویورک برگرده با حرفت مخالفت کرده بودم؛ ولی با پاسخی که دادی بخصوص با نقل صحبتهای میردامادی تو مجلس ششم قانع شدم.

خودت بودی دیگه نه؟ از لحنت حدس میزنم. پیشنهاد میدم با اسم کامنت بذاری.

بابت احساس مسئولیتی که میکنی برات احترام قائلم.

بقیه دوستان هم خواهشا فقط نوک بینی رو نبینن و کمی عمیق و دوراندیش باشن.
آفت اصلاحات، احساساته.
زودم انگ نزنید که نفوذی هستی و رجانیوزی هستی و فلان و بهمان..... واقعا زشته و خجالت آور!!! (176442)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۹:۴۸
آره داداش خودمم
با هوش و حافظه ات خيلي حال كردم
خوشحالم كه جوگير نميشي (176602)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۷
دقت کردین ما ایرانیا تو همه چیز صاحب نظریم؟

اقای بی نام . نباید استقبال بریم؟ تیم ملی فوتبال شانسی میره جام جهانی کلی مردم میرن استقبال
این بزرگترین مسئله کشور بود عامل تحریم بود . سفره مردمو کوچیک کرد. چرا نباید استقبال این شیر مرد نرفت؟ ها چرا؟ (175828)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۳۶
من که نفهمیدم شما از چی نگرانی؟ (175943)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۲
با سلام ، این پیروزی بزرگ را به پیشگاه امام زمان ، رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی روحانی بزرگوار آقای هاشمی م خاتمی بزرگ و بخصوص ملت شریف ایران اسلامی تبریک گفته آرزوی توفیقات بیشتر برای کشرمان و مردم عزیز از درگاه ایزد منان خواستاریم امید وضعیت مملکت روز به روز بهتر گردد انشاالله . (175763)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۳
تبریک میگم به ملت بزرگ ایران که با حضور خود در پای صندوقهای رای و گفتن نه بزرگ به خودرایی،بی تدبیری،دشمن تراشی،سرنوشت خود را تغییر داد و خسته نباشید میگویم به دیپلمات کارگشته و کاربلد ایران آقای دکتر ظریف که آرامش را به کشور بازگرداند (175765)
عارفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۴
سپاس از همه اين عزيزان و مردان بر حق.....وجودم پر از شاديه! (175766)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۵
آقای دکتر ظریف
واقعاً خسته نباشید. این ماراتن نفس گیر رو واقعاً مدیریت کردی.
دعای تمام مردم ایران همیشه پشت و پناهتون. (175768)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۵
بهار جان استقبال رو اطلاع رسانی کنید کی میان و از کدوم فرودگاه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ (175769)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۰۷
آقااااااااااا توروخداااااااااااااا تهرونیاااااااااااا برن ما اگه تهرون بودیم میومدیم (176081)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۶
درود بر دکتر ظریف دیپلمات برجسته ایران و هیأت همراهشان، این را به عنوان یک ایرانی از ته دل می گویم خسته نباشید مردان بزرگ ایران (175771)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۶
توجه توجه

پیش بسوی استقبال و جشن بزرگ (175772)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۲۰
استقبال از تیم مذاکره کننده باید به نحو شایسته ای صورت گیرد تا تیم زحمتکش هسته ای خستگی احساس نکنندودلگرمتربکارخودادامه دهند. (175811)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۵
آقا لطفاً اين احساسات و رفتارهاي جهان سومي رو بذاريد كنار . مگه جان كري و فابيوس كه به كشورشون بر ميگردن ازشون استقبال ميشه ؟ مگه ذوق ميكنن ؟ چرا دوست داريد به غرب چراغ بزنيد كه تحريمات رو ادامه بده . چرا به كيهان و افراطيون چشمك مي زنيد تا جلوي توفيقات روحاني رو بگيرن ؟
چرا دركتون از ديپلماسي فقط خيابون بازي و كف و سوته ؟
شما چه فرقي با خيابون بازي پايداري داريد؟
آقاي روحاني گفت ديپلماسي با تكبير و كف و سوت نميشه . شما فقط با تكبير و مرگش مخالفيد ولي عاشق كف و سوتيد. به خدا روحاني با اين طرفدارا به مشكل ميخوره
جون به جونتون كنن دركتون از سياست كارناوال بازيه (175839)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۱
شادی مال جهان سومه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یه سر بزن به سایت های مختلف ببین کیا بیشتر شادند و چه طور شادی خودشونو ابراز می کنند. شادی و البته قدردانی (175953)
خوشحال
Turkey
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۰۵
آخه مردم آمریکا و کشور های 3+3 کمرشون زیر این بار سنگین نشکسته، استقبال هم به معنی سوت و کف و کارناوال بازی نیست! تو نمیخواد حرص بخوری! (175990)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۵۰
پس قبول داري ذوق زده اي و ضعف نشون ميدي (176041)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۵:۳۲
آدم خودخواه نظرت رو دادي ، اگه قبول نمكنند قرار نيست بد و بيراه بگي .
اينكه از ديگران استقبال نميكنن من و تو رو سنه نه . مگر ما عبد و عبيد اوناييم . (176306)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۷
فدای تیم مذاکره کننده
پیش بسوی مهرآباد (175773)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۵۱
پرواز که خارجیه اشتباهی نرید مهر آباد D: (175884)
من
Turkey
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۰۶
فکر کنم پرواز اختصاصیه ها... (175992)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۹
اقای ظریف دلمونو شاد کردی خدا دلتو شاد کنه.واقعا نشون دادی لایقه این سمت هستی.به امید پیروزیه بیشتر ایران (175775)
hossein
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۹
صرف نظر از هر نتیجه ای که این مذاکرات داشته باشه از جناب دکتر ظریف به خاطر تمام زحماتش عاشقانه تشکر می کنیم .
تو با سکوتت آتش به دل پرحرفان یاوه گو زدی .
ازت ممنونم که به خاطر من و امسال من این همه فشار جسمی و روحی رو تشکر کردی . کاش تهران بودم و از همین الان جلوی فرودگاه می نشستم تا بیای و قدم روی چشام بزاری .
خدایا دوستت دارممممممممممممممممممممممممممممممممم
که ظریفو به من دادی!! (175777)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۵۶
اقای ظریف یکی از مردان بزرگ و غیور ایران زمین است واقعا" متشکریم (175980)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۰
دررروووووودددد
تبریییییییییک .اقا یکی بیاد خیابون بوق بزنه من هم پایه ام !
چشم صهیونیست های داخلیییی و خارجی روشن!
بهار خواب بودی چرا اینقدر دیر ؟ (175778)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۹
من اصلاً پايه نيستم
اين مصداق بارز كارشكني تو كار ديپلماسي روحانيه
اين كار غربي ها و افراطي هاي داخلي رو تحريك مي كنه تا به توافقات پايبند نباشن
خدايا
احساسات زدگي رو از ما بگير (175790)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۵
خوبی؟ شما مثل این که زیاد کیهان می خونی ؟ کارشکنی چیه برادر من ؟ حالا اینکه دوتا بوق بزنیم ،افراطی های داخلی تحریک بشن درست (اونا که همش تحریک میشن) حالا افراطی های خارجی چرا باید تحریک بشن ؟ این یک!
حالا ما کار و تعطیل کردیم و رفتیم بوق زدیم تو نیا ! چرا تو ذوق می زنی؟ (175837)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۳
عزیزم احساسات از عنایات الهی است، بگیرتش!!!!!!!!!!!! (175956)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۰۹
آفرين !
تو محرم برو تو خيابون بوق بوق كن ببينم ميتوني براي روحاني و ظريف حاشيه درست كني
ببينم ميتوني به پايداري چي ها پاس گل بدي
ببينم ميتوني بهانه بدي دست افراطي ها كه دو هفته مملكت رو بذارن روي سرشون و نذارن روحاني كار كنه
حيرونم اين همه بي عقلي رو از كجا مياريد شما؟
به خدا حيرونم كي ميخوايم از تجربه هاي گذشته استفاده كنيم (175846)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۵
آزادگان هم در ماه محرم به ایران بازگشتند! کشور پر از شادی بود. هیچکس هم دیگری را متهم نکرد. همانطور که رویدادهای مذهبی مهم هستند و البته هیچ شکی در مهم بودنشان ندارم رویدادهای ملی نیز مهم هستند هر دو در کنار هم. (175960)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۱۸
تحليل سياسي و زمان شناسي و موقعيت شناسي و تطبيق شرايطت منو كشته
حوصله ندارم بات بحث كنم
خوش باشي (176092)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۵۱
در حد بحث کردن نیستی برادر........ (176240)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۵:۵۸
شما درست ميگي خواهر
حق هميشه با شماست (176340)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۱
با این کار تو ما فهمیدیم مبصر هفت ساله کلاس تا حالا چیکار می کرد. (175779)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۲
زنده باد ظريف زنده باد روحاني زنده باد خاتمي زنده باد هاشمي زنده باد موسوي و زنده باد تمام ازادي خواهان (175780)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۵
ظریف وظیفه خودش را به بهترین صورت انجام داد ما منتظر انجام وظیفه سایرین از جمله شورای امنیت ملی هستیم (175798)
وی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۲۱
زنده باد دکتر حواد ظریف ، مصدق زمان (175812)
ورهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۲
الله اکبر
الله اکبر
زنده باد دکتر محمد جواد ظریف
زنده باد بزرگترین دیپلمات تاریخ
زنده باد دولت تدبیر و امید
زنده باد دکتر روحانی
زنده باد ایران (175781)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۸
زنده باد خاتمی (175809)
عیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۲
اب قند بیارید ....برای جلیلی ونجات (175782)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۳
واقعا من خبر رو شنیدم اشک تو چشام حلقه زد.خسته نباشید اقای ظریف عزیز.لطفا اقایون جنتی و شریعتمداری حرفای صد من یک غازتون و کنار بزارید.چون یک نفر خریدار نداره.برین دنبال اخرتتون. (175783)
adaB
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۸
این هفته قراره ازتریبون نمازجمعه چی گفته بشه؟ (175857)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۷
الآن دیگه باید آقای هاشمی بیاد تا شادی مردم را تلخ نکنند. (175964)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۰۸
احتمالا گفته میشه این مذاکرات و توافقش به درد مردم نمیخوره!!! (175995)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۶
احتمالا صحبت های روز جمعه آقای جنتی به گوش دنیا نرسیده اگر نه به توافق نمی رسیدند! (175962)
افشين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۴
گذشت عمر و بدل عشوه می خريم هنوز
که هست در پی شام سیاه، صبح سپید

بچه ها مچکریم.!!!! (175785)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۴
مردم از این وضع خسته شده بودند غنی سازی متوقف شد و ظرف یکی دو سال کم کم برمی گردیم به زمانی که احمدی نژاد قطعنامه ها را کاغذپاره خواند و از دامنه تحریم ها کاسته خواهد شد. بنابرین دوستان عزیز سر خودمون را شیره نمالیم و سطح توقعات را بالا نبریم. به اظهارات کری توجه کنید:
[در حالی که ایران اکنون 200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد دارد در 6 ماه گذشته به صفر خواهد رسید و ایران سانتریفیوژهای جدیدی نخواهد ساخت و تنها اجازه جایگزین کردن دارد. ایران اراک را نخواهد ساخت و اگر این تأسیسات ساختش شروع شود به سمت یک راه حل دیگری خواهیم رفت.

ایران پذیرفته که برنامه خود را برای مانیتورینگ در اختیار ما قرار دهد و این گام اول نمی گوید که ایران حق غنی سازی دارد. در این سند هیچ حق غنی سازی نیامده و این حق در ان پی تی هم نیامده و در این توافقنامه هم این را نمی گوید بلکه اندازه غنی سازی ایران مي‌گوید که برنامه صلح آمیز هسته ای ایران موضوع مذاکره دو طرف هست] (175786)
آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۵
حالا تو این هشت سال این غنی سازی و این سانتریفیوژهای چه نفعی برای مردم داشت که اگه نباشه چی میشه شما ظاهرا توخونه مریض نداری که بدونی نبود دارو یعنی چی (175826)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۸
ما سانتریفیوژ می خوایم اما نه به هر قیمتی رفیق! (175965)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۶:۰۸
باباکجای کاری ملت رای دادن که اول آرامش داشته باشند نه اول اورانیم چندین درصدپس به رای ملت احترام می گذاریم واز ظریف وروحانی باهمه اختلتف دیدگاه
حمایت می کنیم (176350)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۵
اولا تبریک به ظریف و دوستان زحمت کش وزارت خارجه.ولی دقا کنین حرفهای کری و ظریف با هم.نمخونن متفاوتن نه!؟ (175787)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۹
وقتی گفته شده فقط غنی سازی بالای 20 نباید انجام بده یعنی اینکه 5 درصد میتونه انجام بده و این یعنی ما حق غنی سازی داریم اما درصدش محدوده . در واقع 5+1 نخواسته مستقیم بگه ایران حق غنی سازی داره . اما غیر مستقیم گفته . (175833)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۴
بینندگان عزیز توجه فرمایید !. بینندگان عزیز توجه فرمایید !! به حول قوه الهی و با رشادت و پایمردیه رزمندگان عرصه دیپلماسی کشور. صنعت صلح آمیز هسته ای ایران به رسمیت شناخته شد . (175836)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۹
از کدوم تلویزیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (175967)
افشين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۵
این صبح سپید بر همه پارسیان خجسته باد.!!! (175788)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۶:۴۰
بر همه ایرانیان (176396)
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۵۷
ما كه نفهميديم بلاخره مي تونيم غني سازي كنيم يا نه (175789)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۵
غنی سازی 5 درصد ادامه داره در ضمن اگه روابط با دنیا درست با شه به بمب اتمش هم گیر نمیدن، (175807)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۵۰
ابو علی سینا کتابی را 40 بار خواند تا بالاخره فهمید. شما میتونی 39 بار دیگه بخونی (175970)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۰
3پیروزی در یک روز!!! (175791)
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۰
حالا وضع اقتصادی مردم چی میشه؟ بهتر؟ (175792)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۵:۳۷
حتما . وقتي تنش نباشه اقتصاد قطعا بهتر ميشه ، اما نه يك شبه .
واگه مريضا و منفي بافا نق نزنن . (176315)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۳
تبریک به ملت شریف ایران. ایشاا... که همیشه سرافراز و سربلند باشی ایران (175794)
یاسین قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۷
انشاالله همیشه و همیشه خوش خبر باشید

تبریک میگم ... خدایا شکرت (175801)
دکترحاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۲
ازآقای ظریف استقبال شودواین جشن بزرگی است. (175803)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۴
اين پيروزي بر دولت تدبير واميد وملت ايران و تيم مذاكره كننده مبارك باد (175804)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۷
ایران و ایرانی و غیور و رشادتمند: درود درود دورد
از شرقی ترین شهر مرزی ایران دیار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی ،شهر تایباد، برای تمامی کسانی که ایرانی سراسر سبز و سفید و قرمز را هدف قرار داده اند، خصوصا بزرگ مردان ایران همیشه سرفراز؛ رفسنجانی عزیز، سیدمحمد خاتمی والامنش و روحانی قدرشناس مردم و ظریف مهربان و عزیز از صمیم قلب آرزوی داریم که سعادت و بهروزی قرین تمامی لحظاتشان باشد.
اینجا ایران است و ایرانی با 7000 سال قدمت پراز شکوه و جلال ،هر گاه که بخواهد می تواند با مردمان غیرتمندش عظمت و عزت خویش رابه رخ دیگران کشاند.
به آمید آن روز که جشن ما کامل شود، با ...(لطفا شما کامل کنید) (175808)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۴
با تعقل و دوري از هيجان زدگي (175824)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۳
به امید روزی که جشن ما کامل شود با رفع حصر میر و شیخ (175852)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۶
این پیروزی رو بر ملت همیشه سر افراز ایران صمیمانه تبریک میگویم . واقعا باید از زحمات شبانه روز و بی دریغ دکتر ظریف قدردانی بشه و در حالی که ممکنه صدا و سیما سکوت از پیش تعیین شده و معنی داری رو در پیش بگیره امیدوارم سایتهای اصلاح طلب که آمار بازدید بالایی در بین مردم ایران دارند برنامه ریزی هایی داشته باشند . ضمنا آیا قراره برنامه جشنی برگزار بشه ؟؟؟؟ دوستان لطفا خبر دهند (175854)
وی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۸
احمدی نژاد آب رو بریز اونجا که میسوزه (175810)
mamad mosavi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۲۲
asheghetam zarif joon (175813)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۲۳
تهراني ها دكتر امروز مياد تهران استقبال كنيد حتماً (175814)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۱
حتما میریم . بهار لطفا ساعت ورود دکتر رو اطلاع دهید . با سپاس (175851)
مصیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۲۳
تبریک به مردم هوشمند ایران که با انتخاب درستات مسیر درستی برای ایران عزیز در پیش گرفتند. (175815)
hossein
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۲۴
بچه ها برید روزنامه کیهان رو نگاه کنید بیچاره قبل از چاپ اخبار منفی و تضعیف کننده ش نمی دونسته قراره چند ساعت بعد از چاپ قراره " توافق بزرگ " شکل بگیره ! بیچاره شریعتمداری کاش می تونست روزنامه شو خط خطی کنه! هه هه ... (175817)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۱
الان تو روزنامه کیهان حال و هوای شام غریبان برپاست (175849)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۲۷
برادر حسین حالت چطوره (175818)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۵۷
حال رجا و 598 و همه افراطیون امروز دیدن داره (175844)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۰
صدا و سیما ؟؟؟؟؟

داداش مگه شما نمیدانی که این رسانه سالهاست از مواضع ملت فاصله دارد . ما یک موی بهار و امثال بهار را به صد تا صدا و سیما نمیدیم . (175847)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۰
ح ش : حالم خیلی بده برادر (175848)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۵۲
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (175974)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۴۶
ح ش : به خاطر بردار نتانیاهو..... (176232)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۱
من تعجب میکنم وقتی که همه سایتها و خبرگزاری ها ساعتها مشغول خبر رساندن بودند اما در صدا و سیمای ایران هیچ خبری از این شور و شوق نبود؟ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟ مگه شما ایرانی نیستید !!!!!!!! (175821)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۱۷
تو اخبار دیدی اصلا؟؟؟؟؟؟؟ (175855)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۲۲
ولش کن این رسانه میلی رو (175861)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۴۵
ایرانی تر هستن متاسفانه !!! (175878)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۲۳
شاید هم از دید اونها مردم ایرانی نباشند!!!!!!!!!!!!!!! (176193)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۶
در بهار خوشحالی جای میرحسین خالی (175827)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۲۰
دوست عزيز
درست است كه ديپلماسي . . . دولت قبل ( هولوكاست و ممه و لولو و قطعنامه دان و ... ) در تحريم ها بيشترين تاثير را داشت ولي شما هم بپذير كه فراخوان هاي ميرحسين امريكا رو تشويق كرد با تشديد تحريم ها و گراني در ايران ميتونه مردم را به خيابون بياره و نظام را سرنگون كنه
موسوي نه به اندازه ا ح م د ي ن ژ اد اما به اندازه خودش در تحريم ها موثر بود
احساساتي نشيد خواهش مي كنم (175912)
فرداد
Germany
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۶
دوست عزیز شما هم تحلیل های اب دو خیاری نکنید اخه امریکا انقدر نفهم شده که باید از فراخوان های میر حسین عزیز یاد بگیره که چطور مردم رو به خیابون بکشه؟! (176139)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۲۰
داداش شما اول حرف زدن ياد بگير بعد بيا
اولاً آبدوغ خياري درسته نه آب دو خياري
ثانياً نميدونم امريكا نفهم هست يا نه اما ميدونم فراخوان هاي "ميرحسين عزيز" امريكا رو خيلي اميدوار كرد (176503)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۷
هموطنان توجه کنیدهرکس میتونه برای استقبال ازوزیرمحترم وهمکاراشون بره با گل نه کفش مثبت بده اونهااگرتوافق هم نمی شدشایسته تقدیربودن وهستن شب وروزبرای ملت ووطن زحمت کشیدن ایا حاضرین بگین یاعلی؟ (175829)
ورهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۹
به مولا ظریف و روحانی رو خیلی دوست دارم. (175832)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۹
دوست داریم دکتر ظریف، درود بر روحانی که دکتر ظریف را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرد. بعد از سالها اعتبار ایران دارد برمیگردد. (175834)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۵
خدایا شکرت (175838)
ایمان-مسجدسلیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۵۱
جناب آقای ظریف تشکر تشکر/آقای روحانی حالا نوبت آزادی میرحسین و کروبیه---لطفا به شعارهای خود عمل کنید (175841)
ایمان-مسجدسلیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۵۲
من موندم این همه سال آقای جلیلی تو ژنو چیکار میکرد فکر کنم از هتل اونجا خیلی خوشش اومده بود دوست نداشت ترکش کنه (175842)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۵۳
نماز می خوند مگه تو مستندش ندیدی! (175975)
الف نباتي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۹:۵۳
تلاش دوستان به جاي خود نيكوست.تابرخورد افراطيون داخلي چه باشد. اميدوارم از شعار هاي فقط شعار دست بردارند،كمي به فكر ايران و ايراني باشند. متاسفانه قدرت دست همين اقليت افراطي است (175843)
رها
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۰۰
درود بر دکتر ظریف (175845)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۲۱
اميدوارم با تلاش دولت تدبير و اميد وضعيت معيشتي مردم ايران روند صعودي داشته باشه. (175860)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۲۶
مثال روزنامه مورد نظر مثال گربه س که هر طور بندازیش چار دست و پا زمین می افته. مطمان باشید تحلیل های این اقا و بالادستیاش اینه که این که چیزی نیست و بعدش به برکت حرفای ما بوده (175862)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۲۷
وقتی ساعت 4:30 دقیقه بامداد به وقت محلی آقاد جواد ظریف رو خسته ولی بشاش و امیدوار تو کنفرانس خبری دیدم ناخودآگاه به یاد حضراتی افتادم که شب ساعت 11 می خوابیدن و ما هر روز بیش از دیروز تحریم می شدیم.
درود به شرفت آقای دیپلمات شایسته
شیر مادرت حلالت (175863)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۲۹
دستت را می بوسیم جناب آقای ظریف. (175865)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۳۱
خدا را شکر بعد 8سال سیاهی ،نفرت و بد دلی و بد گمانی و دروغ و ریا یک خبر خوب برای این ملت بیچاره رسید والا بخدا این آقای ظریف واقعاً در کارش بشکلی ظریف وارده انشاالله خدا ایشون رو برای این ملت و خانواده اش حفظ کنه ..آقای ظریف حالا دیگه مردم منتظر اثرات رفع تحریم هستند امیداوریم با سیاست درست این تورم و گرانی رو یواش یواش از دوش ملت بخصوص قشر کارمند که واقعاً دیگه نای زندگی کردن ندارن برداشته و روزهای خوبی در انتظار ملت باشه (175868)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۴۹
آقای دکتر ظریف به شما و همراهانتان خسته نباشید و خداقوت و پاینده باشید میگوییم. (175882)
نکته سنج
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۵۵
به تندرو ها توصیه می کنم سریعا در فکر نوار قلب، اکو وسایر معاینات قلبی برای برادر حسین شریعتمداری باشند ... خدا نکنه اتفاقی براش می افته. (175886)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۵۵
ذوستان اگه متنو خوندید هر چی ظریف گفته رو کری برععکسشو گفته ظریف گفته به رسمیت شناختیم کری گفته نشناختیم (175889)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۵۷
سیاست داشته باش قراربودبازی برد بردباشه مگه نه بیادچی بگه اونم تحت فشارصهیونیست وعرب هاست (176052)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۰:۵۵
دست همتون درد نکنه ولی جلوی انتشار اخباری در خصوص این که گرانی ربطی به تحریم نداره رو بگیرید که دلیلی برای ادامه این روند گرانی نباشه و سرمایه دار ها به فکر مردم بیوفتند (175890)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۵۵
چندروزبه ضرغامی عواملش قرص خواب اوربدین تاهمه چی اروم بشه (176049)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۰۳
خوشحال شدیم از این انتخاب در 24 خرداد 92 (175896)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۲۹
ديگه هر روز پشيمون نميشي ؟ (175927)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۲۰
دوستان جوجه رو آخر پاییز میشمارن.واقعا متاسفم که بدون اینکه درک کنید چی شده و چی قراره بشه اینجور احساساتی برخورد میکنید.کجایی عقلانیت؟ (175913)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۱۰
این همه مدت که زبون به کام نگرفتید لااقل ازین به بعد دیگه حرف اضافه نزنید
آخه 1 بار ضایع میشین
2 بار میشین...
از رو نرفتین شما این همه میخوره تو پرو بالتون؟؟؟ (176172)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۴۸
شما فعلا هیس . 8 سال مال شما بود بسته دیگه. اه (176235)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۶:۳۹
ابو بریز اونجا که میسوزه به قول محمود جونتون (176394)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۲۴
شما رو به خدا اسم محمود رو نياريد (176507)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۲۹
ضمن تبریک این توافق به همه هموطنان عزیز و تشکر از رییس جمهور روحانی و چهره همیشه جاوید دیپلماسی ایران آقای ظریف، دوباره باید بدلیل درس نگرفتن از تاریخ تاسف خورد، زیرا زمان جنگ تحمیلی وقتی که به ما غرامت می دادند ولی ما قبول نکردیم تا اینکه تعداد شهیدانمان بیشتر شد و بدون هیچ غرامتی قطعنامه را پذیرفتیم. در این مورد هم اگر دولت قبلی کمی دلسوز مملکت و مردم بود نه این همه بدبختی داشتیم و نه این قدر در موضع ضعیفی بودیم که به التماس بیفتیم. به امید اینکه از این واقعیت درس بگیریم و بعدها فقط کمی عاقلانه تصمیم بگیریم. درضمن امیدوارم مسولین اوضاع فعلی حداقل کمی از این همه بدبختی که برای ملت ایجاد کرده اند خجالت بکشند.
به امید سربلندی و سعادت ایران وایرانی (175928)
سهند
China
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۳۱
زنده باشید و پایدار ما که تو کشور غریب از پوزخند دیگران خسته شدیم دمت گرم ظریف جان (175932)
Fatima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۳۵
چقدر حرفاي اين دو نفر با هم فرق داره! درهر حال مطمئنم تصميم درستي گرفته شده و همه چيز به نفع مردم خواهد بود. اميدوارم تاثيرات اقتصادي رو هر چه زودتر در زندگي مردم ببينيم. (175937)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۰
اقای ظریف و همراهان خدا قوت (175949)
بچه های تایباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۱:۵۱
عزت برازنده ایرانی و ایرانیست و آ«انکه در پی ضعف این مهم هستند بدانید که ایرانی نبوده و نخواهند بود . بحق رای مردم در انتخاب 24 خرداد سرآغازی بود برای روشنایی آفتاب بر سیاهی جهل و جهالت برخی نابخردان ایران فروش
ایران بخویش ببال که مردانی چو رفسنجانی و سیدمحمدخاتمی عزیز و روحانی و ظریف هر یک می توانند آرشی باشند برای این کهن دیار... (175972)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۴۴
زنده باد اصلاحات
زنده باد روحانی
زنده باد دکتر ظریف عزیز (176034)
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۲:۵۷
برای سلامتی تیم مذاکره کننده ایران یه صلوات بفرستین.
عاشقتم دکتر ظریف
کسی خبر نداره شریعتمداری و جلیلی کجا هستند.
کاری که ظریف در کمتر از 150 روز انجام داد جلیلی در 6 سال انجام نداد (176056)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۰۱
دکتر ظریف ممنونم.خسته نباشی ایرانی اصیل. (176068)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۲۴
فرق آدما با هم اینجا مشخص میشه احمدی نژاد کجا و روحانی عزیز کجا
روحانی مچکریم (176099)
غریب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۷
تا همین جای کار هم خوبه مانیتورینگ با اونا وقتی قرار باشه صلح امیز حرکت کنیم مشکلی نیست درایت و عقل میتواند بر لجبازی و زور غلبه کند حالا میخواد ما باشیم و یا 5+1 بهر تعامل اصل سازندگی است.جناب اقای جورج سوروس و الباقی چطورند؟؟؟؟؟؟؟؟ (176119)
محمود ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۹
سلام بر شرف تو دکتر ظریف شیر مادر حلالت
واقعا گل کاشتی این چند روزه و چقدر بی خوابی تحمل کردی به خاطر این مردم
درود بر تو دکتر ظریف..................................... (176150)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۱۴
شریعتمداری خودش میدانست که در مقابل مردم قرار دارد الان هم چیزی برای او عوض نشده تا سالها میتواند از واژه فتنه ارتزاق کند
بیکار هم نمی نشیند و تئوریهای دیگری اختراع!! میکند مثلا چرا ظریف اینقدر به اشتون نزدیک نشسته بود یا چرا محاسن عراقچی باب طبع من نبود
شریعتمداری است دیگر کاریش نمی شود کرد (176181)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۲۶
کاری که ظریف کرد در تاریخ ماندگار خواهد شد
نسل های بعدی خدمت های ظریفو در کتاب های تاریخ می خونن و به بودن این مرد مدیون خواهند بود (176196)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۴۸
بلاخره بعد از 8 سال مسئولین به نفع مردم کاری انجام دادن

متشکرم جناب ظریف (176234)
فرهاد از کرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۵۱
درود بر" ایت الله هاشمی رفسنجانی".پشت پرده تمام این ماجرا.تبریک تبریک تبریک (176239)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۵۹
سرافراز باد میهن من با تشکر از آقای ظریف و تیم مذاکره کننده درود بر روحانی ، خاتمی ، هاشمی که باعث سر افرازی ایران ایرانی شدند (176258)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۵:۵۱
امیدوارم غنی سازی روزی به کامل متوقف شود تا یک ملت 80 میلیونی که 10 سال رنج و عذاب ، بیکاری ، گرانی و تحریم های فلج کننده که ناله و فریاد مردم تا آسمان هفتم رفت نجات یابند
درود بر مردمی که در 24 خرداد به تغییر رای دادنند و نتیجه ان را امروز فهمیدنند (176327)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۵:۵۷
یک نفر جایی را آتش می زند و سپس خودش می آید و فوراً آتش را خاموش می کند و خودش را قهرمان معرفی می کند.حال وضعیت ما و این برنامه اتمی است که یک مشکل 10 ساله در عرض یک جلسه پایان یافت .آیا نمی شد اینقدر قضیه را طولانی نکرد و سالها قبل فکری برای این مشکل می شد و 10 سال این مشکل طول نمی کشید؟ آیا همه این برنامه ها و حرفها برای انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی نبود و البته نیست؟ (176338)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۴۴
من نمی دانم شما برای چه اینقدر خوشحالید رفقا این یک سند هست که ایران باید ظرف شش ماه اینده تمام بند های انراجرا کند یعنی ذخایر بالای 5 درصد را نابود کند و مقدار کمی از تحریم ها کاهش یابد وبسیاری از سایت ها تحت بازدید قرار گیرد کره شمالی چند سال پیش یکی از نیروگاههای خود را نابود کرد اما دوباره تحریم ها علیه ان اوج گرفت شما می دانید بعد از شش ماه چه اتفاقی می افتد که اینطور خوشحالید لغو تمام تحریمها چند سال زمان می برد همانطور که الان 10 سال نه از تغییر دولت عراق بلکه از فروپاشی حکومت صدام می گذرد تازه تحریمها علیه ان لغو شده به اظهارات روزهای اخیر رییس جمهور امریکا و مصوبه ماه بعد سنا نگاه کنید من هم خوشحال می شوم تحریم ها لغو شوند اما این حرکات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد ضمنا این بحران را خودمان درست کردیم الان به خاطر چه چیزی خوشحالیم (176534)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۵:۵۸
خدا رو شکر...
دکتر ظریف واقعا خسته نباشید...ممنون (176339)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۶:۱۱
رسایی، کوچک‌زاده، قدوسی، حسینیان و هم‌پیمانانشان در رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی دیگر نانشان آجر شد... واقعاً برای همه‌شان متاسفم. تبریک و دست مریزاد به دکتر ظریف عزیز، تیم مذاکره‌کننده، هموطنان عزیز و تسلیت به همه‌ی بدخواهان و
دشمنان ملت

ظریف مچکریم! (176355)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۶:۱۳
زنده باد خاتمی تو دوران خودش برای جلوگیری از تحریم ها تدبیر کرد الان هم برای بهبود وضع مردم از آبروی خودش مایه گذاشت برای رای آوردن روحانی، خاتمی مچکریم (176357)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۶:۵۱
خیلی جالبه!! افراطی به کسانی میگند که از حدومرز خودشون فراتر میرند.پس شما وسایت شما وامسال شما افراطی هستید این اخلاق مداری تدبیرو امیده که شما همش دارید توهین میکنید جالبه!! ما هم از آقای ظریف و همکاران تشکرمیکنیم اما جوجه را آخر پاییز میشمارند. پس خودمونو با حرفها گول نزنیم.تشکر والسلام (176406)
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۷:۴۵
دوستانی که در کامنت ها گفتند از این پیروزی بزرگ ابراز شادی نکنیم و به استقبال جناب دکتر ظریف نرویم و شادی و ابراز محبت را به کشور های جهان سومی نسبت دادن! به احتمال زیاد طرفدار احمدی نژاد و جبهه پایداری هستند، و میخواهد با کاهش استقبال کنندگان از دکتر ظریف کار ایشان را کوچک نشان دهند!!! ولی اصلاح طلبان خام نمیشود و این پیروزی را جشن میگیرند و با افتخار به استقبال دکتر ظریف میروند. آری، ظریف کاری کرد که جلیلی نتوانست انجام دهد، پس زنده باد روحانی (176460)
علی کرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۷:۵۰
صمیمانه ترین تبریکات و خدا قوت مرا پذیراباشید چنانچه رهبر ملت فرمود شما فرزندان انقلاب و در قلوب مردم هستید امید است خنده هایتان مستدام و چون زلزله ای بر جسم دشمنان ملت ایران زمین باشد خبر اولین گام پیروزی شما واصل و موجب خرسندی مردم عذیز به خصوص بنده گردید امید است پیروزیهایتان مستمر و اعضای دولت به خصوص جناب دکتر روحانی همیشه در صحت و سلامت باشند .برایتان بهترین ارزوها را در راه حفظ میهن اسلامی وپیشرفت روز افزون(برد .برد.برد.)را از درگاه ایزد منان خواستار است. شاد و دشمن شکن و پرچمدار صلح جهانی باشید . امین - هموطن ولایتمدار کهن ایران زمین. (176462)
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۰۰
این موفقیت رو به تمام ایرانیان به خصوص تمام اصلاح طلب ها و ذر راس اونها خاتمی عزیز تبریک میگم. (176476)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۰۲
تبریکی به مردم و تسلیتی آبدار به افراطیون و مخصوصا شریعتمداری (176478)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۹:۰۱
همان 10 سال پیش صلح میکردید خسارت میلیاردی که میدهد10 سال کشور تعطیل شود کاش (176553)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۳:۵۹
اون موقع با خاتمی همکاری نکردن البته داخلی ها! وگرنه این همه عقب نمی موندیم! (176890)
هدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۰:۲۸
شاهنامه آخرش خوش !!! (176651)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۰:۳۰
خدا قوت؛ رقابتی نفس گیر بود. (176652)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۰:۴۳
کیهان تسلیت تسلیت (176662)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۰:۴۸
در بهار پیروزی جای میر حسین خالی (176671)
ازاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۰:۵۰
ایران عروسیه .........
کیهان........... (176674)
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۰:۵۴
تشت اب سرد داره بین کیهان و جلیلی دست بدست میشه (176678)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۰:۵۷
درود بر خاتمی
درود بر ظریف
درود بر موسوی
درود بر هاشمی
درود بر کروبی
درود بر عارف
درود بر حسن خمینی
درود بر علی مطهری
درود بر اصلاحات همیشه پیروز (176682)
کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۱:۰۱
سلام تبریک و تهنیت به همه ملت و اصلاحطلبان اللخصوص عزیزان محصور
به نتانیاهو،آل سعود،کیهان،منتقدان دولت،جبهه پایداری، علی الخصوص آقای رسایی صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای این داغ دیدگان طلب صبر دارم (176688)