به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۲:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۲۲۵۲۰۳

آشنایی با ویژگی ها و کاربرد لوله برق پلی آمید آیدین پلاستیک

گروه کسب و کار: در این مطلب قصد داریم به ویژگی ها و کاربردهای لوله برق پلی آمید در صنعت برق ساختمان و همچنین به معرفی شرکت آیدین پلاستیک بعنوان تولیدکننده لوله برق پلی آمید می پردازیم.
آشنایی با ویژگی ها و کاربرد لوله برق پلی آمید آیدین پلاستیک
آشنایی با لوله برق پلی آمید
از جمله لوله هایی که جزو پرکاربردترین لوله ها تولیدی در صنعت برق ساختمان هستند لوله برق پلی آمید می باشد. لوله پلی آمید آیدین پلاستیک که توسط شرکت آیدین پلاستیک تولید می شود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای قیمت مناسبی نیز هست. در این مقاله می‌خواهیم در مورد لوله برق پلی آمید بیشتر بدانیم.  شاید سوال مهمی که در ذهن شما وجود دارد این است که لوله برق پلی آمید چیست و چه کاربردهایی دارد؟ همچنین آیا می‌توان گفت که تولید و فروش لوله پلی آمید در ایران با قیمت مناسب انجام می گیرد یا خیر؟در این مقاله می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم  و شما را بیشتر با این نوع لوله برق و ویژگیها و کاربردهای آن آشنا کنیم.
لوله های برق را می‌توان با توجه به ابعاد، جنس و همچنین کاربردی که می توانند داشته باشند در دسته بندی های مختلفی قرار داد. لوله های  برق به گونه‌ای ساخته می‌شوند که  سیم های حاوی جریان الکتریسیته را از خود عبور دهند و عایق الکتریکی بسیار مناسبی برای این کار باشند. همچنین بتوانند در برابر ساییدگی، رطوبت، تغییرات دمایی و شرایط نامساعد محیطی مقاومت بسیار خوبی داشته باشند لوله پلی آمید یکی از بهترین لوله ها در این زمینه می باشد.

لوله برق پلی آمید چیست؟
لوله برق پلی آمید از جمله لوله های پرکاربردی است  که در کارهای برقی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به عنوان عایق و روکش سیم های برق به کار گرفته شود. در هر مکانی که از انرژی برق استفاده می‌شود لوله پلی آمید در آنجا کاربرد خواهد داشت. این لوله ها قادر هستند امنیت سیم را تامین کنند چون که سیم ها از داخل این لوله ها انتقال داده می شوند. لوله های برق از نظر جنس دارای تنوع زیادی هستند و به عنوان یک عایق پرکاربرد در مکان هایی که نیاز به سیم کشی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. تولید و عرضه لوله برق پلی آمید به صورت کلافی ، شاخه ای ، خط دار و یا بدون خط و دو جداره صورت می گیرد. 

انواع لوله برق و لوله برق پلی آمید
لوله برق پلی آمید یکی از انواع مختلف لوله های برق می باشد. لوله های برق دارای انواع گوناگونی مانند لوله های گالوانیزه گرم و سرد، لوله های برق خم سرد یا pvc و upvc لوله های برق  پلی اتیلن می باشند.  لوله پلی آمید یکی از پرکاربردترین لوله های برق بوده که می ‌تواند در جنس های پلاستیکی و فلزی تولید و به فروش برسد.  تفاوتی که لوله پلی آمید با دیگر لوله های برق دارد شامل تفاوت در جنس مواد به کار رفته در آن ، مقاومت در برابر تغییرات دمایی، آتش و رطوبت می باشد.  قابلیت ها و ابعاد لوله برق می تواند تعیین کننده کاربرد این نوع لوله ها باشد.
برای نمونه لوله های برق یو پی وی سی در قطر های بسیار بزرگ و ابعاد بزرگ تولید می شوند و همچنین دارای سختی بسیار زیادی هستند؛ بنابراین می توانند بهترین  انتخاب به عنوان روکش برای کابل‌ها و سیم‌های برق که در فضای بیرون مورد استفاده قرار می‌گیرند باشند.  اما در عوض لوله های برق از جنس pvc انعطاف پذیری بسیار مناسبی دارند و جنس آن ها  از پلاستیک نرم می باشد و بیشترین کاربرد شان در فضاهای داخلی است . در ادامه با ما همراه باشید تا شما را  با لوله برق پلی آمید آشنا کرده و کاربردهایی که این لوله دارد و مشخصات و ویژگی های آن آشنا کنیم.

آشنایی با لوله برق پلی آمید و ویژگی های منحصر به فرد آن
اگر بخواهیم در خصوص لوله برق پلی آمید توضیحات بیشتری ارائه دهیم ابتدا لازم است شما با پلی آمیدها آشنا شوید پلی آمیدها را می‌توان در دو دسته بندی مختلف قرار داد.  پلی آمیدها جزو خانواده پلیمری هستند.  شکل گیری دسته اول این نوع از پلی آمید ها بر پایه ماده اولیه دی آمین و دسته دوم آن بر پایه دی آمین و اسید دی کربن می باشد.
تعداد اتم های کربن پلی آمید نوع اول زوج بوده و کشش مکانیکی پلیمر بسیار زیاد می باشد و دلیلش هم  جاذبه اتمی فراوانی است  که میان اتم های کربن آن وجود دارد. اما تعداد اتم های کربن پلی آمید نوع دوم فرد بوده و همین امر سبب می شود که این نوع پلیمرها بسیار نرم باشند و  از قدرت ضربه پذیری بسیار بالایی برخوردار شوند. همین عوامل باعث می شود که بتوان از پلی آمید ها در ساخت و تولید انواع مختلفی از محصولات استفاده نمود که لوله برق پلی آمید یکی از این محصولات متنوع و پرکاربرد می باشد.

ویژگی های  لوله برق پلی آمید
در خصوص ویژگی های لوله برق پلی آمید باید خدمت شما عرض کنیم که این نوع از لوله ها را می توان به رنگ های مختلفی رنگ آمیزی نمود. همچنین این نوع لوله های برق بیشتر به رنگ شیری موجود است. از پلی آمید می توان در دمای زیر 30 درجه سانتی گراد و یا بالای 70 درجه سانتی گراد استفاده نمود. همچنین این ماده دارای قابلیت اشتعال پذیری بسیار بالایی است. به دلیل این که پلی آمیدهای نوع اول دارای سختی و استحکام بالایی می باشند و پلی آمید های نوع دوم دارای انعطاف پذیری فوق العاده ای هستند می توان  کاربردهای متعددی را برای آن ها متصور شد.
این نوع لوله ها مقاومت خوبی در برابر ضربه پذیری دارند و همچنین می توانند در برابر انواع مختلف حلال ها و مواد نفتی مقاومت بالایی از خود نشان دهند.  همچنین مقاومت در مقابل ساییده شدن و انعطاف پذیری بی نظیر آن  اشاره کرد. اگرچه باید به این نکته نیز اشاره نمود که این ماده در کنار این همه مزیت و ویژگی های خوبی که دارد از قیمت بسیار بالایی برخوردار است و قادر نیست مقاومت قابل قبولی در برابر اسید های قوی از خود نشان دهد.

کاربرد لوله برق پلی آمید
از لوله برق پلی آمید می توان در موارد متعددی استفاده کرد. در ادامه به برخی از کاربردهای این نوع لوله های برق اشاره خواهیم نمود.
•    اگر قرار است قطعاتی با ویژگی های مکانیکی بالا بسازیم از لوله های شاخه ای پلی آمید می توان استفاده کرد.
•    از این نوع لوله ها می توان به عنوان روکش برای مفتول ها و کابل ها استفاده کرد.
•    کار با لوله پلی آمید به دلیل انعطاف پذیری بالا و قابلیت ضربه پذیری بالای آن بسیار راحت خواهد بود.

قیمت لوله برق پلی آمید
قیمت لوله برق پلی آمید نسبت به دیگر لوله های برق بسیار مقرون به صرفه می باشد بنابراین در ساخت و سازهای مختلف و در صنعت ساختمان سازی این نوع لوله ها کاربرد گسترده ای دارند. قیمت این نوع لوله های برق با توجه به شاخه ای بودن یا خط دار و بدون خط بودن آن ها متغیر است. همچنین از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت این نوع از لوله ها می توان به ضخامت ، ابعاد، قطر و حجم خرید این نوع لوله های برق اشاره کرد. اگر می خواهید در خصوص قیمت لوله برق پلی آمید اطلاعات دقیق تر و بیشتری کسب کنید می توانید با مشاورین آیدین پلاستیک تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از آن ها برای خرید لوله پلی آمید دریافت نمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با این شرکت کافی است عبارت لوله برق آیدین پلاستیک را در موتور جستجوی گوگل جستجو نمایید.