به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۳۱۴۵۲
من از مردم می‌خواهم تا در روز انتخابات ناظر باشند

ترامپ: بایدن حتی نمی‌داند زنده است یا نه!

ترامپ: بایدن حتی نمی‌داند زنده است یا نه!
گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ در کارزار تبلیغات انتخاباتی روز شنبه خود در نوادا، جو بایدن را "بدترین" کاندیدای ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا دانست که حتی نمی‌داند زنده است!
 
به نوشته روزنامه دیلی میل، این کارزار انتخاباتی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حالی در نوادا برگزار شد که وی مقررات مربوط به مقابله با ویروس کرونا در این ایالت را نقض کرد. وی گفت: جو بایدن دموکرات بدترین کاندیدا در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. او حتی نمی‌داند که زنده است. در حالی که من در سفرهایم به مناطق مختلف هستم، او در زیر زمین خانه‌اش خوابیده است.
ترامپ در اظهاراتش که بیش از ۹۰ دقیقه به طول انجامید به دموکرات‌ها حمله کرد، به اقدامات مربوط به مقابله با کروناویروس نقد کرده و از اعتراضات در حمایت از سیاه‌پوستان آمریکایی شکایت کرد. سخنرانی ترامپ در حالی در مقابل کوهستان "سیه‌را" برگزار شد که ستون دودی ناشی از آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در نوادا به آسمان برخاسته بود. حامیان ترامپ هم فریاد می‌زدند "برای چهار سال دیگر" و "ما عاشق ترامپ هستیم".
ترامپ همچنین از بایدن شکایت کرد که خودش را شبیه به وینستون چرچیل، نخست‌وزیر فقید انگلیس می‌داند که این کشور را در جنگ دوم جهانی رهبری کرد. ترامپ به چرچیل احترام می‌گذارد و اغلب خودش را با این شخصیت سیاسی مقایسه می‌کند. وی ادامه داد: ما سه هفته آتی مناظره داریم و اینجا یک مشکل وجود دارد. وینستون چرچیل خودش یک مناظره‌کننده بزرگ بود. اگر بایدن خودش را به مناظره برساند و اگر از روی سن پایین بیاید، آنها می‌گویند که این بزرگترین مناظره‌ای است که تا به حال شاهدش بوده‌اند. چرچیل را اصلا نمی‌شود با جو خوابالو مقایسه کرد. بایدن هنوز هم در زیر زمینش است. جو شکست می‌خورد. خواهید دید. استفاده از او فقط بهانه‌ای برای حضور دیوانه‌ها در آنجاست.
ترامپ همچنین توانایی بایدن را در حفظ آمریکا مورد انتقاد قرار داد و گفت: برنامه بایدن آرام کردن تروریست‌های داخلی است. او هرگز نمی‌تواند از خانواده‌ها و جامعه شما محافظت کند. ریاست جمهوری بایدن اقتصاد کشور را نابود می‌کند. ترامپ همچنین بایدن را به "اصلی‌ترین حیوان دست‌آموز در آسیاب بادی" تشبیه کرد و گفت: تا به حال دیده‌اید که یک آسیاب بادی تعطیل شود. جو بایدن شبیه به آن است. درست وقتی که دارد زنگ می‌زند و از کار می‌افتد. البته که کسی نمی‌خواهد آن را از کار بیندازد چون پول خوبی از آن عایدش می‌شود.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین به انتقاد از حامیان محیط زیست پرداخت که به دنبال استفاده از انرژی باد هستند و به مردم هشدار داد، آنها دیگر نمی‌توانند شب‌ها تلویزیون تماشا کنند چون بادی نمی‌وزد.
وی همچنین گفت که آسیاب‌های بادی، عقاب‌های سرسفید را که نماد و پرنده ملی ایالات متحده هستند خواهند کشت و ادامه داد: می‌خواهید گورستان پرندگان را ببینید. بعضی وقت‌ها زیر آسیاب‌های بادی راه بروید. ترامپ همچنین به انتقاد از رقیب سابق دموکراتش در انتخابات ۲۰۱۶ یعنی هیلاری کلینتون پرداخت و از جایزه صلح نوبلی که به باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا تعلق گرفت نیز شکایت کرد.
ترامپ بار دیگر هیلاری کلینتون را بابت استفاده از سرورهای شخصی برای ارسال ایمیل در زمانی که وزیر خارجه بود، مورد انتقاد قرار داد و گفت: او تلفنش را برداشت و آن را با چکش خرد کرد و ایمیل‌ها را نابود کرد. او این کارها را به صورت غیرقانونی انجام داد و وکلایش باید با او به زندان بیفتند.
این در حالی است که کلینتون در جریان تحقیقات اف.بی.آی از هرگونه اقدام نادرست مبرا شد. اما پس از این صحبت‌ها بود که حامیان ترامپ فریاد "هیلاری را زندانی کنید" سر دادند. رئیس جمهوری آمریکا سپس از اوباما انتقاد کرد و گفت: اوباما وقتی در راس کار قرار گرفت آنها خیلی سریع به او جایزه صلح نوبل را دادند. اوباما اصلا ایده‌ای نداشت که چرا این جایزه را برده و در این مورد هم حق داشت. خوب، من رئیس جمهوری بهتری نسبت به او هستم. اوباما در ۲۰۰۹ و کمی پس از ادای سوگند به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بابت اقدامات "خارق‌العاده‌" در تقویت دیپلماسی بین‌المللی وهمکاری بین مردم این جایزه را برد.
ترامپ سپس نگاه خشم‌آلودی به سوی رسانه‌ها کرده و از آنها بابت پوشش خبری نامناسب برای نامزدی خودش برای جایزه صلح نوبل شکایت کرد و گفت: ما چند روز پیش برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد شدیم. و دیروز برای بار دوم نامزد شدیم. هیچ زمانی در اخبار شبانگاهی برای نامزدی من زمان گذاشته نشد. رئیس جمهوری کشور شما بابت نامزدی برای جایزه صلح نوبل افتخار می‌کند. حتی یک بار هم در خبرها به آن اشاره نشد. این افراد فاسد هستند.
ترامپ در حالی در کارزار انتخاباتی در نوادا حضور داشت که پروتکل‌های مقابله با ویروس کرونا را زیر پا گذاشت؛ او گفت: ۱۰۰۰ نفر در این راهپیمایی حضور دارند. ترامپ همچنین فرماندار دموکراتیک نوادا را بابت اینکه به وی اجازه نداده بود تا در محل اصلی خودش یعنی فرودگاه رنو این تجمع را برگزار کند، مورد انتقاد قرار داد؛ به دلیل مقابله با کروناویروس، تجمع بیش از ۵۰ تن ممنوع شده است. ترامپ گفت: او می‌خواست ما را متوقف کند. ما از مسیرهای دیگری اقدام کردیم.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین به انتقاد گسترده از گزینه‌های رای‌گیری پستی در نوادا پرداخت که به دلیل جلوگیری از گسترش کروناویروس قرار است به این صورت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برگزار شود و بار دیگر صحبت‌هایش مبنی بر تقلب در انتخابات را بیان کرد. رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: فرماندار تلاش کرد تا ما را متوقف کند ولی نتوانست. او کنترل میلیون‌ها رای را در اختیار دارد. او یک هکر سیاسی است. آنها فقط یک راه دارند تا پیروز شوند و آن هم تقلب در انتخابات است.
ترامپ با اشاره به رای‌گیری از طریق پست و اینکه "سگ‌ها و مردگان هم می‌توانند رای بدهند" مدعی شد: این بزرگترین تقلب در انتخابات ریاست جمهوری است. مردمی که مرده‌اند هم رای می‌دهند. برای سگ‌ها هم اوراق رای می‌فرستند. خواهید دید. سگ‌ها هم رای می‌دهند. همه رای می‌دهند. من از شما جمعیت حاضر می‌خواهم تا در روز انتخابات ناظر باشید. اگر این کار انجام شود تقلب بسیار مشکل خواهد بود. به شما می‌گویم، نمی‌خواهم فریبکار باشم. رئیس جمهوری آمریکا همچنین ابراز اطمینان کرد که می‌تواند آرای نوادا را در انتخابات نوامبر از آن خود کند، گرچه این ایالت از ۲۰۰۴ به هیچ کاندیدای جمهوری‌خواهی رای نداده است.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ